وقتی ظاهر ساختمان بر استاندارد اولویت دارد - سازه برتر



نمای ساختمان , ظاهر ساختمان , استاندارد ساختمان

وقتی ظاهر ساختمان بر استاندارد اولویت دارد

کارشناسان معتقدند که ساختمان باید زیر نظر متخصصان ساخته شود و تنها به ظواهر آن توجه نشود اما این موضوع به فراموشی سپرده شده است. محمد حسن فلاح کارشناس مسکن گفت: در ساختمان سازی این موضوع عرف شده هر شخص که توانایی مالی داشته باشد بدون درنظر گرفتن استانداردهای ساخت و ساز وارد این معقوله شود. وی افزود: در مقابل این هم هزینه ای که انجام می شود تنها چند درصد مربوط به مهندس ناظر است و در نتیجه تلاش زیادی در راستای استانداردها انجام نمی دهد و کنترل جدی هم در این خصوص صورت نمی گیرد.

فلاح کاهش عمر ساختمان ها را بی تاثیر با عدم رسیدگی ها ندانست و افزود: معمولا ساختمان هایی که به صورت انبوه ساخته می شود این نظارت ها را هم کمتر به خود می بینند. کیوان شادمان کارشناس مسکن هم در ادامه گفت: ساختمان ها مدرنیته شده است اما تکنولوژی ساخت با آن هماهنگ نبوده است و سبک سنتی همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: در گذشته دیوارها 60 الی 70 سانت بود اما امروزه به این شکل نیست و این درحالی است که می توان با 2 سانتی متر ایزولاسیون این 60 الی 70 سانتی متر را  جبران کرد. شادمان در پایان گفت: ساختمان ها می بایست زیر نظر متخصصان ساخته شود و تنها به ظواهر آن توجه نشود اما رسیدگی‌ به این موضوع به باد فراموشی سپرده شده است.

.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

.

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید

برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید

.


مجموعه پاورپوینت های دانشجویی عمران و معماری

این مجموعه شامل بیش از ۷۰ پاورپوینت عمران و معماری است که در سایت سازه برتر منتشر شده است. شما با خرید این محصول می توانید تمام این پاورپوینت ها را یکجا دریافت کنید و دیگر نیازی به جستجوی تک تک پاورپوینت ها ندارید. پاورپوینت های موجود در این مجموعه هم برای دانشجویان معماری و هم برای دانشجویان عمران کاربردی بوده و در طول دوره تحصیلی خود ( از ابتدای کارشناسی تا انتها ) می توانند از پاورپوینت های موجود جهت آموزش استفاده نمایند.

جهت دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.

.