دانلود پاورپوینت زیبایی شناسی ( مبانی نظری معماری ) - سازه برتر



زیبایی شناسی , پاورپوینت زیبایی شناسی , دانلود پاورپوینت زیبایی شناسی

دانلود پاورپوینت زیبایی شناسی ( مبانی نظری معماری )

پاورپوینت زیبایی شناسی در 20 اسلاید برای درس مبانی نظری معماری آماده شده است که در ادامه می توانید این پاورپوینت را از سازه برتر دانلود نمایید. زیباشناختی یک لغت یونانی و به معنی ادراک است. زیبایی شناسی قابلیتی برای درک بهتر اجسام و باعث تغییر در نگرش می گردد. هدف زیباشناسی توضیح چیستی زیبایی و نحوه درک ما از آن و نیز تحلیل سطوح و گونه های آن است. همچنین شاید توصیه برای زیبا سازی هم بتواند جزء مباحث آن قلمداد شود. ارزش زیبایی شناختی یک فضا هنگامی قابل ادراک می شود که بتواند خود را به عنوان یک موجود مستقل از ذهن برای ناظر مطرح کرده و ذهن او را به فعالیت وادارد. قوانین عام زیبایی شناسی: بیرکهوف معتقد است چیزی زیباست که با کمترین علامات ممکن، بیشترین نظم ممکن را عرضه کند؛ اما زیبایی تنها از طریق نظم و قاعده به دست نمی‌آید، بلکه نتیجه دو صفت متضاد است که هر دو به یک اندازه ضروری هستند. هنر موفق، هنری است که مکالمه ای دوجانبه با ذهن به وجود آورد، چالش های ذهنی به وجود آورد و بازتاب هایی ایجاد کند. این رابطه معمولا از تجزیه و تحلیل ناکامل نیروهای موثر حاصل می شود. ترکیبی که کاملا هماهنگ و وحدت یافته باشد، ترکیبی خسته کننده خواهد بود. هنرمند موفق کسی است که احساس نظم و وابستگی را القا کند و در همان حال چیزهای غیر منتظره را در اثر خود وارد سازد.

.

معیارهای اصلی زیبایی در معماری: فرم و صورت: فرم یکی از معیارهای اصلی زیبایی است که در دو گروه فرم های با قاعده و فرم های بی قاعده قرار می گیرد. فرم با قاعده تابع قوانین هندسی بوده و فرم بی قاعده فاقد ساختار مشخص و غیر قابل پیش بینی می باشد. رنگ: تاثیرات رنگ بر ناظرین تابع 3عامل است: مکانی که در آن رنگ بکار رفته ، فرهنگ و عوامل اجتماعی و روانی. علایم و نمادها: محتوای معنوی یک نماد را می توان در معماری به شکلهای مختلف بیان کرد؛ توجه به رنگ ها، توجه به نوع مصالح در ساختار بنا؛ نورپردازی. تزیین: یک رکن مهم در معماری که بیشتر بعد ظاهری دارد تا معنایی و شاید اصلا از بعد معنایی برخوردار نباشند و تأکید بر فرم است.

.

عنوان: زیبایی شناسی فرمت: پاورپوینت حجم در حالت فشرده: 7 MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

زیبایی شناسی , پاورپوینت زیبایی شناسی , دانلود پاورپوینت زیبایی شناسی

.

مجموعه پاورپوینت های دانشجویی عمران و معماری

این مجموعه شامل بیش از ۷۰ پاورپوینت عمران و معماری است که در سایت سازه برتر منتشر شده است. شما با خرید این محصول می توانید تمام این پاورپوینت ها را یکجا دریافت کنید و دیگر نیازی به جستجوی تک تک پاورپوینت ها ندارید. پاورپوینت های موجود در این مجموعه هم برای دانشجویان معماری و هم برای دانشجویان عمران کاربردی بوده و در طول دوره تحصیلی خود ( از ابتدای کارشناسی تا انتها ) می توانند از پاورپوینت های موجود جهت آموزش استفاده نمایند.

جهت دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.
 width= sazee3