دانلود pdf طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز - سازه برتر



هتل و فضاهای مورد نیاز , طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز , دانلود pdf طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز

دانلود pdf طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز

در این مطلب از سازه برتر فایل pdf طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز را برای دانلود قرار داده ایم. به طور کلی هتل مکانی است که در آن امکان اقامت موقت و خدماتی همچون استخر، رستوران، سالن جشن ها و … ارائه می شود. قدمت هتل به دوران تمدن های بزرگ باستانی باز می گردد. در ایران، بین النهرین و روم باستان مکان هایی بوده اند که اجداد هتل های امروزی محسوب می شوند. هتل یک واژه فرانسوی و منظور آن مکانی است که تسهیلات لازم برای اقامت کوتاه مدت مسافر را در مقصد یا مسیر حرکت تامین می کند.

به عبارت دیگر هتل یک مجتمع خدماتی است با هدف کسب درآمد که پیشینه آن به انقلاب صنعتی اروپا بر می گردد معادل های فارسی آن عبارت اند از: کاروانسرا، مهمانخانه، مهمان پذیر، زائرسرا و مسافر خانه،که صرفنظر از درجه و کیفیت خدماتی آنها در دنیا پیشینه چندین هزار ساله دارند. این تاسیسات برای کسب و کار و ایجاد درآمد ساخته می شوند، وگرنه اقامت موقت از طریق خیریه و انواع کم هزینه تری وجود داشته و دارند. میان شیوه مسافرت، سنت و نحوه اقامت موقت رابطه تنگاتنگی وجود دارد. اگر چه امروز انواع مختلفی از هتل وجود دارد که هرکدام کاربری های متنوع و متفاوتی ارائه می کنند، ولی عملکرد اصلی هتل بدون توجه به تعداد اتاق های آن یکسان است و نسبت به دوران باستان نیز تغییراساسی نکرده است.یک هتل امروزی شامل فضایی برای استراحت ،فضای عمومی (سرسرا) ، خدمات جنبی مثل رستوران، حمام، صندق امانات، پارکینگ و بوتیک های کوچک برای خرید لوازم مورد نیاز مسافران است. در ایران کاروانسراها عملکرد مشابه هتل داشته اند. باید به خاطر داشت که در گذشته به جای آنکه یک بنا همه ی کاربری های مورد نیاز مسافران را داشته باشد، کاربری ها به صورت مجموعه های خدماتی با معماری بسیار شاخص و چشمگیر ساخته می شده اند. هر هتل از دو بخش مجزا تشکیل می شوند؛ بخش اول در اختیار مراجعان و بخش دوم در اختیار کارکنان است. این بخش ها در عین حال که باید کاملا منفک از هم باشند و بخش خدمات هرگز در معرض دید مراجعان قرار نگیرد. ارتباط دو بخش هم باید بسیار سریع و آسان باشد. در بخش اول ، فضاهای اقامتی (اتاق، آپارتمان و سوئیت) و فضاهای عمومی شامل سرسرا، رستوران، فضاهای تفریحی و ورزشی، مغازه ها، بخش مدیریت و پزیرش، پارکینگ و … قرار دارند و در بخش دوم انبارها، آشپزخانه، رختشویخانه، فضاهای تاسیساتی، بخش تعمیرات و نگهداری و …

.

عنوان: طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز فرمت: pdf حجم در حالت فشرده: 2.27 MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir

هتل و فضاهای مورد نیاز , طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز , دانلود pdf طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز

.

مجموعه پاورپوینت های دانشجویی عمران و معماری

این مجموعه شامل بیش از ۷۰ پاورپوینت عمران و معماری است که در سایت سازه برتر منتشر شده است. شما با خرید این محصول می توانید تمام این پاورپوینت ها را یکجا دریافت کنید و دیگر نیازی به جستجوی تک تک پاورپوینت ها ندارید. پاورپوینت های موجود در این مجموعه هم برای دانشجویان معماری و هم برای دانشجویان عمران کاربردی بوده و در طول دوره تحصیلی خود ( از ابتدای کارشناسی تا انتها ) می توانند از پاورپوینت های موجود جهت آموزش استفاده نمایند.

جهت دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.
 width= sazee3