اثرات بسته خروج مسکن از رکود کوتاه مدت است - سازه برتر



خروج مسکن از رکود , اثرات بسته خروج مسکن از رکود , اثرات بسته خروج مسکن از رکود کوتاه مدت است

اثرات بسته خروج مسکن از رکود کوتاه مدت است

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه بسته خروج مسکن از رکود یک تکه از پازل است می گوید: دولت با نگاه کوتاه مدت برای دهک های پایین جامعه اقدام به ارایه این طرح کرده که تاثیر بلندمدتی در بدنه اقتصاد نخواهد داشت. سلمان خادم المله اظهار کرد: بسته خروج از رکود که دولت آن را ارایه کرد اثر شش ماهه دارد و تاثیر چندانی در بدنه بخش های اقتصاد از جمله مسکن نخواهد داشت؛ چرا که این بسته یکی از طرح های کوتاه مدت دولت است و قشر خاصی را هدف قرار داده، اما اگر دولت بخواهد اقتصاد را از رکود خارج کند باید به سراغ طرح های میان مدت و بلندمدت که بخش تولید را به صورت مستقیم هدف می‌گیرد برود. وی با اشاره به وام های 25 میلیونی خودرو، 10 میلیون تومانی کالا و تاکید بر نوسازی بافت های فرسوده که در این بسته ارایه شده، ‌گفت: اتخاذ این سیاست ها اقدام خوبی است که می تواند با تحریک تقاضا در دهک های پایین و متوسط جامعه به تولیدکنندگان برای فروش کالاهایشان کمک کند و فضای فعلی رکود را بشکند.

این کارشناس مسکن ادامه داد: کالاهای زیادی در انبار مانده اند که می توان با پرداخت تسهیلات بانکی به فروش آنها کمک و شرایط تولید و اشتغال را احیا کرد. به گفته خادم المله، اقدام دولت در اتخاذ سیاست انبساطی مثبت ارزیابی می شود و اگر منابع مالی بلوکه شده هم آزاد شوند شرایط بهتری پیش روی اقتصاد قرار می‌گیرد. وی درخصوص تاثیر بسته رونق اقتصادی در افزایش تورم گفت: به هر حال سیاست های انبساطی با رونق همراه است که ممکن است تورم ناچیزی را به همراه بیاورد اما بعید می دانم این بسته با تورم شدید مواجه شود. مضافا اینکه تورم در حد ملایم بد نیست بلکه تورم افسارگسیخته بد است. این طرح هم جاهایی را هدف قرار داده که در آن جاها مشکلات داریم. ما در بخش هایی از جمله خودرو و مسکن با مازاد تولید مواجه هستیم که نیاز به تحریک تقاضا در این بخش ها احساس می شود. این کارشناس مسکن همچنین بخشی از هدف این بسته را سیاسی دانست که می تواند با توجه به نزدیکی به انتخابات مجلس ارایه شده باشد.

.

منبع: ایسنا

.

ضرورت تخصصی شدن ساخت مسکن رونق بازار کالاهای معدنی و ساختمانی با اجرای بسته اقتصادی رونمایی برنامه خروج مسکن از رکود تا پایان هفته سیر نزولی قیمت حقیقی مسکن ادامه می‌یابد مسکن با ادامه رکود به 40 سال قبل برمی گردد

.

برای مطالعه اخبار عمرانی اینجا کلیک کنید برای مطالعه اخبار نظام مهندسی اینجا کلیک کنید