هم گرایی سه گونه بنیادین هندسی و پیدایش هندسه مسجد ایرانی - سازه برتر



پیدایش هندسه مسجد ایرانی , مقاله پیدایش هندسه مسجد ایرانی , دانلود مقاله پیدایش هندسه مسجد ایرانی

هم گرایی سه گونه بنیادین هندسی و پیدایش هندسه مسجد ایرانی

مقاله هم گرایی سه گونه بنیادین هندسی و پیدایش هندسه مسجد ایرانی دارای 13 صفحه بوده که با فرمت pdf برای دانلود در سازه برتر قرار داده شده است. چگونگی پیدایش هندسه مسجد چهارایوانی گنبددار یا مسجد ایرانی در هاله ای از ابهام است و گونه شناسی ها، دسته بندی ها و الگوهای متداول مساجد ایران نیز از این ابهام نمی کاهد. هندسه ، جا نمایه هر نوع معماری است که با تعریف و تحدید آن، درک کالبدهای گونه گون آن نوع را آسانتر می کند. بنابراین برای شناخت شکل ایرانی مسجد، بهتر است از چیستی سرچشمه های هندسی و چگونگی فرآیند پیدایش هندسه آن نیز پرسید. مقاله در آغاز، کهن الگوی مسجدها را بررسی و دگرگونی آن را هنگام ورود به دیگر سرزمین ها بیان می کند.

سپس با شناسایی شماری از نخستین مسجدهای ایران، به جستوجوی سرچشمه ها برآمده، به چگونگی پدیداری این مسجدها از دیدگاه هندسی پرداخته و دستاوردهای این تجربه های نخستین را برای سده های پسین برشمرده است. در ادامه، با بررسی مساجد ساخته شده در نیمه نخست هزاره اول هجری و با نمایاندن ردپای سه گونه هندسی به دست آمده از دوره پیشین، به دسته بندی و تحلیل هر گونه می پردازد. سپس دو گرایش بعدی میان این گونه ها شناسایی و به نمونه های آن تا روزگار کنونی اشاره می شود. سرانجام، با پردازش فرآیند تاریخی گرایش به همگرایی در یکی از نخستین کارگاه های تجربی، نشان داده که پیدایش چنین هندسه ای برای مسجد ایرانی، برآیند هندسی آن سه گونه بنیادین مسجد در ایران است.

.

عنوان: هم گرایی سه گونه بنیادین هندسی و پیدایش هندسه مسجد ایرانی فرمت: pdf حجم در حالت فشرده: 2.76 MB رمز فایل فشرده: www.saze20.ir پیدایش هندسه مسجد ایرانی , مقاله پیدایش هندسه مسجد ایرانی , دانلود مقاله پیدایش هندسه مسجد ایرانی . دانلود مقاله مهندسی عمران

مجموعه پاورپوینت های دانشجویی عمران و معماری

این مجموعه شامل بیش از ۷۰ پاورپوینت عمران و معماری است که در سایت سازه برتر منتشر شده است. شما با خرید این محصول می توانید تمام این پاورپوینت ها را یکجا دریافت کنید و دیگر نیازی به جستجوی تک تک پاورپوینت ها ندارید. پاورپوینت های موجود در این مجموعه هم برای دانشجویان معماری و هم برای دانشجویان عمران کاربردی بوده و در طول دوره تحصیلی خود ( از ابتدای کارشناسی تا انتها ) می توانند از پاورپوینت های موجود جهت آموزش استفاده نمایند.

جهت دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.
 width= sazee3