دانلود پاورپوینت فونداسیون ( عناصر و جزییات ساختمان ) - سازه برتر



فونداسیون , پاورپوینت فونداسیون , دانلود پاورپوینت فونداسیون

دانلود پاورپوینت فونداسیون ( عناصر و جزییات ساختمان )

با سلام خدمت کاربران عزیز و همیشه همراه سازه برتر، در خدمت شما هستیم با یکی دیگه از پروژه های عناصر و جزییات ساختمان. پاورپوینت فونداسیون عنوان پروژه ای است که در این بخش برای دانلود قرار داده شده است و دارای 30 اسلاید می باشد. كلمه فونداسيون از واژه فرانسوي Fondation به معني اساس و بنياد اقتباس شده است. با توجه به فعاليت گسترده مهندسين فرانسوي در قرن بيستم در ساخت و سازهاي زيربنايي كشور، بسياري از كلمات رايج بين مهندسين (مثل شناژ و پوتر) از واژه هاي فرانسوي اقتباس شده است. حتي امروزه هم با گذشت زمان زیاد هنوز هم استفاده از اين واژه ها بين مهندسين رايج است. معادل پارسي كلمه فونداسيون "پِي" مي باشد كه به اشتباه در بعضي كتب و متون فني به آن شالوده هم گفته مي شود. در ادامه خواهيم ديد كه پي يا فونداسيون لزوما به معني شالوده نيست و مهندسين در استفاده از واژه هاي فني جهت انتقال كامل مفاهيم بايد كمي محتاط باشند.

بخش زيرين سازه (شامل المان هاي سازه اي و خاك زير آن) كه نيروها و لنگرهاي ناشي از روسازه را طوري به خاك يا سنگ بستر زيرين منتقل مي نمايد كه تنش ها در خاك در محدوده اي قرار مي گيرند كه نه تسليم رخ مي دهد و نه نشست سازه بيش از ميزان مجاز مي گردد. فونداسيون همچنين پايداري سازه را در برابر لغزش و واژگوني تامين مي نمايد. در واقع فونداسيون يك عامل انتقالي بين روسازه و زمين است. به طور خلاصه وظيفه فونداسيون انتقال بارهاي بخش هاي فوقاني به خاك يا سنگ بستر زير آن مي باشد به نحوي كه تنش هاي بيش از حد و نيز نشست هاي اضافي ايجاد نگردد.

.

عنوان: فونداسیون فرمت: پاورپوینت حجم: 5.1 MB رمز: www.saze20.ir

فونداسیون , پاورپوینت فونداسیون , دانلود پاورپوینت فونداسیون

.

برای دانلود سایر پروژه های عناصر و جزییات ساختمان کلیک کنید. همچنین می توانید برای حمایت از ما پروژه های عناصر و جزییات ساختمان را از اینجا دریافت کنید.

.

مجموعه پاورپوینت های دانشجویی عمران و معماری

این مجموعه شامل بیش از ۷۰ پاورپوینت عمران و معماری است که در سایت سازه برتر منتشر شده است. شما با خرید این محصول می توانید تمام این پاورپوینت ها را یکجا دریافت کنید و دیگر نیازی به جستجوی تک تک پاورپوینت ها ندارید. پاورپوینت های موجود در این مجموعه هم برای دانشجویان معماری و هم برای دانشجویان عمران کاربردی بوده و در طول دوره تحصیلی خود ( از ابتدای کارشناسی تا انتها ) می توانند از پاورپوینت های موجود جهت آموزش استفاده نمایند.

جهت دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.
 width= sazee3