دانلود پاورپوینت بتن ریزی زیر آب - سازه برتر



بتن ریزی زیر آب , پاورپوینت بتن ریزی زیر آب , دانلود پاورپوینت بتن ریزی زیر آب

دانلود پاورپوینت بتن ریزی زیر آب

بتن ریزی زیر آب در ساختمان های دریایی و آبی به کار می رود و لازمه آن کاربرد روشهای ویژه برای جلوگیری از خطر آب شستگی است، استفاده از فرمول مخصوص برای ترکیب بتن، تا بتن همگنی خود را به هنگام فرو رفتن در آب حفظ کند. پاورپوینت بتن ریزی زیر آب به همراه جزوه ای کامل که به زبان انگلیسی می باشد برای استفاده دانشجویان مهندسی عمران ، در سازه برتر ارائه شده است. کنترل کیفیت بتن دارای اهمیت بسیار زیادی در فرایند بتن ریزی زیر آب می باشد. مسدود شدن یک لوله و قیف سبب نتایج خیلی بدی خواهد شد. بنابراین تمام بتن هایی که وارد محل اجرا می شوند باید قبل از استفاده تست شوند. سرعت حمل و نقل نیز یک عامل بسیار مهم است. در فرایند قراردهی و حالت آماده نگهداشتن سطح ضروری است. در موارد استفاده از قیف و لوله در حجم بزرگ، باید یک برنامه دقیق برای مطمئن شدن از حمل و نقل صحیح و پیوسته بتن آماده شود.

دیده بانی فرایند قراردهی بتن در زیر آب اغلب غیر ممکن است. غواص ها می توانند برای دیده بانی فرایند پیشرفت بتن ریزی استفاده شوند ولی در اکثر موارد امکان دید زیر آب به حالتی است که غواصی به عنوان یک کنترل گر بی نتیجه خواهد بود. عموما، بر اساس بررسی انتهایی انجام می گیرد. بعد از ریختن بتن بازرسی های غواص باید انجام گیرد تا میزان حباب هایی که پس از بتن ریزی در سطح بتن ایجاد می گردند اندازه گیری شود و از بین بروند.

.

مشخصات بتن مورد استفاده در زیر آب را باید آزمایشگاه متخصص و با سابقه در این نوع کار تعیین کند و نکات زیر رعایت شود : 1- چون بتن را زیر آب نمی توان لرزش داد ، لذا باید سفتی بین 14 تا 16 سانتی متر داشته باشد که با اضافه کردن موادی که حالت خمیری به بتن بدهد و یا آن را روان تر نماید می توان تامین کرد . 2- مواد ریز کوچکتر از 80 میکرون (که ذرات سیمان هم جزو آن است) بیشتر از 400 کیلوگرم در متر مکعب بتن باشد ، تا در مقابل آب شستگی بهتر مقاومت کند . 3- غالبا افزودنی های بتن کاهنده مقدار آب و دیر گیرکننده بتن به کار گرفته می شوند . 4- موسساتی که بتن آماده به کار تهیه می کنند ، در این موارد موادی از نوع کولوییدها به صورت گرد به بتن در حال مخلوط شدن اضافه می نمایند . این مواد با اجزای ریز بتن پوششی را به وجود می آورند ، که در برابر شسته شدن مقاوم است . 5- برقراری پناهگاه حفاظتی: این عمل در تکمیل روش هایی که ذکر شد و برای کاهش اثرات تشعشع آفتاب یا باران بر روی بتن تازه انجام می شود. ضمنا نباید برقرار کردن پرده هایی را در دو طرف ساختمان که جریان هوا را از روی بتن محدود می کند (جریان هوایی که سبب تسریع تبخیر می شود) فراموش کرد.

.

عنوان: بتن ریزی زیر آب فرمت: پاورپوینت حجم: 21 MB رمز: www.saze20.ir

بتن ریزی زیر آب , پاورپوینت بتن ریزی زیر آب , دانلود پاورپوینت بتن ریزی زیر آب

.

پروژه عمران | دانلود پاورپوینت عمران و دانلود پاورپوینت معماری


 width= sazee3