دانلود کتاب اصول نظارت ساختمان های فلزی ، بتنی و سنتی - سازه برتر



دانلود کتاب اصول نظارت ساختمان های فلزی ، بتنی و سنتی (ناظر حرفه ای 1)

خلاصه کتاب اصول نظارت ساختمان های فلزی، بتنی و سنتی در 59 صفحه توسط آقای نوید سلیمانی پور تهیه شده و شما همراهان عزیز سایت سازه برتر می توانید فایل pdf این کتاب را از انتهای همین صفحه بصورت رایگان دانلود کنید.

 

 

مهندس ناظر کیست؟

مهندس ناظر ساختمان (Supervisor Engineer) یا مهندس مقیم در کارگاه (resident engineer) شخص حقیقی یا حقوقی دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی است که در یکی از رشته‌های موضوع قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر اجرای صحیح عملیات ساختمانی ابنیه ساختمانی نظیر سازه ساختمان، معماری ساختمان، تأسیسات برقی و مکانیکی ساختمان جهت رعایت اصول و مقررات ملی ساخت و ساز توسط مجری ساختمان در حیطه صلاحیت مندرج در پروانه اشتغال خود نظارت می‌نماید

 

دانلود کتاب اصول نظارت ساختمان های فلزی، بتنی و سنتی

 

به گفته نویسنده کتاب با تهیه و مطالعه این کتاب از نقطه نظر کلاس کاری، بسیاری از دوستان، همکاران و رقیبان خود را پشت سر گذاشتید. چرا؟ چون در هر حوزه و تخصص از پروژه های عمرانی، تنها 10 درصد افراد به یادگیری و به خصوص پیشرفت، علاقه نشان داده و به دنبال یادگیری مطالب جدید و به روز هستند؛ شما جزو آن 10 درصد هستید.

پس از تالیف کتاب های ارزشمند مترور و استقبال بی نظیر از آن ها، و با توجه به نیاز فراوان جامعه مهندسین ساختمان کشور به کتابی کاربردی و اجرایی در حوزه نظارت، تصمیم گرفته شد کتاب ناظر حرفه ای به تالیف برسد. متره، اجرا و نظارت 3 عامل کاملا مرتبط به یکدیگر هستند و در صورتی که فردی تمرکز و یادگیری خود را بر روی این 3 اصل معطوف کند، قطعاً در کار خود شاهد موفقیت ها و پیشرفت های غیر قابل تصور خواهد بود.

تعداد زیادی از مهندسین و ناظرین ساختمان درک صحیحی از مفاهیم و مطالب موجود در آیین نامه ها، نشریات و مقررات ملی ساختمان ندارند و شاید این به دلیل عدم ارائه عکس های اجرایی در این کتب و یا شاید عدم تجربه کافی در اجرا و نظارت باشد که نتیجه آن ساخت و سازهای غیر اصولی، ناایمن و بی کفایت خواهد بود.

همچنین درصد زیادی از مهندسین در بدو ورود به حوزه نظارت و اجرای ساختمان، با اصول اجرایی و نظارت آشنایی چندانی ندارند، لذا این کتاب می تواند اکثر کمبودها را جبران نماید و علاقمندان می توانند همانند یک مهندس دارای سابقه و یا حتی سطح بالاتر به فعالیت حرفه ای نظارت و اجرا بپردازند. کتاب ناظر حرفه ای تنها به اصول نظارت ساختمان نمی پردازد، بلکه علاوه بر ارائه این نکات، به بحث در خصوص نکات اجرایی ساختمان، ارائه دتایل های گوناگون و عکس های اجرایی به شیوه ای کاملا کاربردی و عملی می پردازد که در معدود کتابی به آن پرداخته شده است.

این اثر ارزشمند، در واقع اولین کتاب در قطع رحلی و با عنوان نظارت در کشور می باشد که در جلد اول آن (ناظر حرفه ای1) به مباحثی از قبیل: پی، پی کنی و گودبرداری - آرماتور و آرماتوربندی -  قالب و قالب بندی - بتن، بتن ریزی، سازه و ساختمان های بتن آرمه پرداخته شده است و در جلد دوم (ناظر حرفه ای2) به مباحثی از قبیل: سازه های فلزی -  سازه های با مصالح بنایی و سنتی - ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا -  نکات ویژه نظارت و ناظر پرداخته خواهد شد.

امید است این کتاب مورد استفاده کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران و ساختمان، اساتید، مدیران اجرایی، ناظران (دارای پروانه اشتغال به کار و بدون پروانه) ساختمان، کارفرمایان، کارشناسان، مشاوران، پیمانکاران و علاقمندان به صنعت ساختمان قرار بگیرد. توضیحاتی که ارائه شد مربوط به بخشی از پیشگفتار کتاب اصول نظارت ساختمان های فلزی ، بتنی و سنتی (ناظر حرفه ای 1) می باشد که در ادامه می توانید این کتاب را دانلود نموده و استفاده کنید.

 

 

عنوان: کتاب اصول نظارت ساختمان های فلزی ، بتنی و سنتی

نویسنده: نوید سلیمانی پور

موضوع: کتاب مهندسی عمران

تعداد صفحات: 59 صفحه

فرمت: pdf

حجم: 4.31 MB

زبان: فارسی

منبع: metre-ejra.ir

رمز: www.saze20.ir

دانلود با لینک مستقیم

 

 



  1. محمد علیپور شهیر

    بسیار عالی