دانلود پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران ( پاورپوینت معماری ) - سازه برتر



فرهنگسرای نیاوران , پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران , دانلود پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران

دانلود پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران ( پاورپوینت معماری )

پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران در 18 اسلاید آماده شده که در این مطلب از سازه برتر این پاورپوینت را برای دانلود آماده کرده ایم. فرهنگ سرای نیاوران بنایی است که در مجموعه نیاوران در شمال شرقی شهر تهران واقع است. این بنا از نظر طراحی معماری معاصر ایران دارای اهمیت می‌باشد. پس از انقلاب ایران (1357) این فرهنگ سرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و تا سال 1364 علاوه بر کوشش‌های هنری، فعالیت‌هایش عبارت بودند از: انتشار کتاب، تفسیر و ترجمه قرآن و از سال 1367 پذیرش هنرجویان « مرکز آموزش هنر » از طریق آزمون سراسری وزارت فرهنگ و آموزش عالی آغاز شد که طی سه دوره 180 نفر با دریافت گواهینامه در مقطع کاردانی و در رشته‌های نامبرده از مرکز آموزش هنر (فرهنگسرای نیاوران) فارغ التحصیل شدند . از سال 1370 فعالیت‌های فرهنگسرا چنین بوده است : برگزاری سمینار، کنفرانس، نمایشگاه و ... این فرهنگسرا در خیابان شهید باهنر ( نیاوران ) روبروی پارک نیاوران قرار دارد .

دانشجویان در رشته‌های طراحی و گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، بازیگری و نمایش نامه نویسی و مینیاتور در این دانشکده تحصیل می‌نمودند. از اساتید دوره‌های اول می‌توان محمود دولت‌آبادی و قطب الدین صادقی (در رشتهٔ نمایش‌نامه نویسی)، محمود فرشچیان (دورهٔ اول مینیاتور) رضا فاضلی (دورهٔ دوم مینیاتور)، شریف‌آبادی (طراحی و گرافیک)، غلامحسین نامی و میلانی را در رشتهٔ (نقاشی) نام برد. این مکان از سال 1364 تا 1374 به عنوان دانشکده هنر و زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت نموده و در سال 1374 با عنوان رسمی فرهنگسرا شروع به کار کرد. در حال حاضر ریاست این مجموعه بر عهده محمد جعفر صافی است.

.

معماری بنا: بنای فرهنگسرای نیاوران توسط کامران دیبا و همکارانش طراحی و اجرا شده است. ساخت این بنا در دوره محمدرضا شاه پهلوی، در تاریخ 1355 شروع و در سال 1356  به اتمام رسید. کل فضای مجموعه نیاوران 110 هزار متر مربع است و زیر بنای ساختمان فرهنگسرای نیاوران 10 هزار متر مربع می‌باشد. این بنا در شمال شرقی کلان‌شهر تهران و از نظر اقلیم در موقعیت معتدل کوهستانی می‌باشد در این اقلیم به علت وجود بادهای شمال مطلوب، معماری فرهنگسرا به صورت شرق و غرب طراحی شده است.

.

سازه: سازه این بنا با بتون مسلح اجرا شده است. در زیباشناختی این ساختمان طراح با ترکیبی میان‌بافت (بتون و سنگ)، فرم (ساده هندسی) و سنت (سنت‌های ایرانی) توانسته ساختاری جدید از معماری سنتی و مدرن خلق نماید.

.

فهرست پاورپوینت فرهنگسرای نیاوران: تاریخچه بررسی بنا سردر ورودی ورودی حیاط مرکزی پلان سایت مجموعه پرسپکتیو مجموعه آمفی تئاتر نگارخانه بخش اداری رستوران کتابخانه

.

عنوان: فرهنگسرای نیاوران فرمت: پاورپوینت حجم: 4.68 MB

رمز: www.saze20.ir SAZE20.IR .

پروژه عمران | دانلود پاورپوینت عمران و دانلود پاورپوینت معماری


 width= sazee3