دانلود پاورپوینت معماری صخره ای - سازه برتر



 

دانلود پاورپوینت معماری صخره ای

دانلود پاورپوینت معماری صخره ای , دانلود پاورپوینت معماری, معماری صخره ای ,  طبيعت الهام بخش ترين مکان, نمونه ای از فرم معماری الهام از صخره, معرفی روستای کندوان, کندوان خانه هایی در دل کوه, خصوصيات معماری بومی كندوان, معرفی روستای میمند, روستای گورمه در کاپادوکیه ترکیه, خصوصیات معماری بومی گورمه, دانلود پروژه معماری , دانلود پروژه عمران,  

طبيعت الهام بخش ترين مکان

معماران و طراحان ساختمان معتقدند که طرح‌هاي الهام گرفته از طبيعت، مي‌تواند به کاهش صدمات زيست‌محيطي ناشي از ساختمان‌ها کمک شاياني کند.

 

آرشيتکت ها از ديرباز از طبيعت الهام گرفته‌اند. در عصر باستان، ستون‌هاي معابد و قصرها به تقليد از درختان نخل و يا گل نيلوفر ساخته مي‌شدند و طراحان ساختمان ها نيز در موارد مختلف، از شکل‌ها و تناسب‌هاي طبيعي براي دستيابي به الگوهاي زيباشناختي و چشم‌نواز بهره جسته‌اند. امروزه، برخي از آرشيتکت‌ها بر اين باورند که تقليد از طبيعت، به مراتب بيش از زيباسازي ظاهري ساختمان‌ها، مفيد خواهد بود.

 

از الگوهاي طبيعي براي خنک کردن محيط زندگي، توليد انرژي و حتي شيرين کردن آب درياها استفاده مي‌کنند.

 

طرح های هوشمند

بعنوان مثال، بر سر در جنوبي ساختمان متعلق به موسسه جهان عرب در پاريس، يک رديف حسگرهاي مکانيکي چشم مانندي نصب شده‌اند که با توجه به ميزان نور ورودي به ساختمان، باز و بسته شده و بدين‌وسيله دماي داخلي ساختمان را کنترل مي‌کنند

 

-پروژه شيرين‌سازي آب شور با استفاده از روشي است که به وسيله «سوسک‌هاي مه‌‌خوار» و شته‌ها به کار برده مي‌شود و قرار است در باريکه‌اي به طول 3 کيلومتر در سانتاکاتالينا ايتسموس واقع در لاس‌پالماس به مرحله اجرا در آيد. آرشيتک‌هاي اين طرح، قصد دارند به جاي استفاده از منافع انرژي فسيلي، از وسايل طبيعي براي خنک کردن و آبياري اين تاسيسات بهره گيرند.

 

به عبارت ديگر، می خواهند آب و انرژي مورد نياز اين تشکيلات را، خود به وجود بياورند و اين يعني نياز به يافتن راهي براي شيرين کردن آب دريا، آن هم بدون استفاده از سوخت‌هاي فسيلي.

 

فهرست:

نمونه ای از فرم معماری الهام از صخره

معرفی روستای کندوان

روستای کندوان : خانه هایی در دل کوه

خصوصيات معماری بومی روستای كندوان

فلسفه سكونت در كندوان

هتل ٥ ستاره بين المللي كندوان

معرفی روستای میمند

حمام میمند

مدرسه میمند

مسجد میمند

آب و هوا و اقلیم

معماری ايلياتی

روستای گورمه در کاپادوکیه ترکیه

وادی قلیچ لار

خصوصیات معماری بومی گورمه

فلسفه ی سکونت در گورمه

 

پاورپوینت آماده برای درس انسان ، طبیعت ، معماری

پاورپوینت ویژه برای دانشجویان معماری

 

==========

فرمت: پاورپوینت

حجم: 2.8 MB

صفحات: 42 اسلاید

==========

دانلود