آناليز سازه تركيبی قاب فولادی و پانل 3D - سازه برتر



آناليز سازه تركيبی قاب فولادی و پانل 3D

ارزيابی نتايج آناليزهای عددی سازه تركيبی قاب فولادی و پانل سبك 3D با اجرای فاصله دار با نرم افزارهای Perform و Ansys تحت بار سيكلی

 

چكيده

در سالهای اخير استفاده از پانلهاي سبك 3D در زمينه هاي مختلف صنايع از جمله ساختمان بسيار مورد توجه بوده ست.اين سيستم شامل دو لايه شبكه مفتول جوش شده مي باشد كه در دو سوي يك لايه پلي استايرن قرار داده شده و توسط برش گيرهايي به يكديگر متصل مي شوند.

در مرحله بعد روي اين مفتولها بتن شاتكريتي پاشيده شده و سپس سطح پرداخت مي شود . كاربرد پانلهاي 3D با توجه به اه ميت سبك سازي، بهينه سازي و صرفه جويي مصرف سوخت در حال افزايش مي باشد.

 

در اين مقاله سيستم تركيبي قاب خمشی فو لادی و ديوارهای سبك پيش ساخته در حالت فاصله دار با قاب تحت بارگذاري سيكلي مورد تحليل قرار گرفته است. ستونهاي قابهاي مورد استفاده 2IPE120 و تیرها IPE120 می باشد و ديوار داراي ارتفاع 120 سانتيمتر ، عرض 64 سانتيمتر و ضخامت 14 سانتيمتر مي باشد

 

كه دولايه بتن به ضخامت 4 سانتيمتر و يك لايه پلي استايرن به ضخامت 6 سانتيمتر را شامل مي گردد. تحليلهاي عددي به كمك نرم افزار Perform و Ansys انجام شده است و در مرحله بعد نتايج تحليلهاي عددي با اين دو نرم افزار با هم مقايسه مي شود. در پايان نتيجه مي شود كه ظرفيت باربري اين سيستم تركيبي نسبت به حالت قاب تنها افزايش قابل ملاحظه اي يافته است. تركيب سيستم پانل 3D با قاب خمشی باعث افزايش سختی و مقاومت جانبی سازه خواهد شد.

دانلود



  1. علی شفیعی

    با سلام خواهشمندیم کاری کنید که بتوانیم آنالیز سازه ترکیبی قاب باتری دی پانل را دانلود کنیم

    1. محمد غفوری تبار

      سلام از اطلاع رسانی شما سپاسگذاریم لینک دانلود اصلاح شد