دانلود پاورپوینت هندسه کاربردی - سازه برتر



هندسه کاربردی , دانلود پاورپوینت هندسه کاربردی , دانلود پاورپوینت معماری

دانلود پاورپوینت هندسه کاربردی

پاورپوینت هندسه کاربردی توسط آقای امير سامان محسنی در 327 اسلاید برای درس هندسه کاربردی دانشگاه پیام نور آماده شده که در ادامه این مطلب از سایت سازه برتر می توانید این پاورپوینت را دانلود کنید.

اهداف: چگونگی استفاده از ابزار و وسايل ترسيم و تسلط بر آنها. آشنايي با علائم و قراردادهای ترسيم نقشه برای ثبت و انتقال اطلاعات مختلف. روشهای ترسيم و ارائه يک بنا بصورت دو بعدی. ترسيم اشکال سه بعدی از روی تصاوير دو بعدی. قدرت بخشيدن به تصور فضايي. آشنا نمودن ترسيم جسم سه بعدی به روی صفحات از طريق قوانين خاص. کسب توانايی درک و تجسم احجام و دخل و تصرف در آنها.

اين درس اهداف خود را از طريق موضوعات زير بطور موازی دنبال مي کند: 1- به دانشجو آمادگی آنرا می دهند که در ذهن خود فضای مورد نظرش را تجسم کند، از هر زاويه ای به آن نگاه کند، در آن دخل و تصرف به عمل آورد و به درک جامعی از آن حجم و فضا دست يابد: اين تمرينها مبتنی بر سرفصلهای زيرند: - شناخت و تصوير کردن خطوط، سطوح، احجام. - تصوير نمودن احجام بر روی صفحات افق و قائم تصوير. - برش احجام با صفحات مختلف و دوران، ترکيب، تسطيع، ترفيع و تداخل آنها. - تکرار و گسترش احجام و درک فضايی از احجام حاصله و تصور و تصوير نمودن آنها. - يافتن و تصوير گسترده احجام. -  درک و ساخت احجام از طريق تصاوير آنها. -  انواع روش‌های نمايش تصاوير را بشناسند. 2- توان درک نقشه های معماری و نيز ترسيم دقيق و درست آنها را تقويت می کنند و سرفصلهای زير را شامل می شوند: - ترسيم خطوط موازی، شبکه، دواير و خطوط مماس، تقسيم خطوط، منحنی ها، عمود منصف نيمساز... - ترسيم اشکال متشابه در مقياسهای متفاوت. - ترسيم اشکال و انتقال، دوران و تکرار آنها. - ترسيم مناظر مايل از احجام و اشکال. - يافتن نمای مجهول. - درک نما و برش های افقی و عمودی از طريق تجربه روی احجام ساده تا پيچيده (پر و تو خالی). - نقشه خوانی. - نسخه برداری از روی نقشه های پُرکار. - کامل نمودن نقشه های ناقص. - يافتن و تکميل و ترسيم مقاطع جديد از روی نما و نقشه های ارائه شده. - ترسيم کامل نقشه، نما و برشهای يک ساختمان. - ترسيم مناظر مايل و برشهای سه بعدی از يک ساختمان.

عنوان: هندسه کاربردی فرمت: پاورپوینت حجم: 18 MB

رمز: www.saze20.ir SAZE20.IR
 width= sazee3