پاورپوینت معماری پست مدرنیسم - سازه برتر



معماری پست مدرنیسم , پاورپوینت معماری پست مدرنیسم , دانلود پاورپوینت معماری پست مدرنیسم

در پاورپوینت پست مدرنیسم که شامل 50 اسلاید است به معرفی 5 معمار بزرگ از معماران مکتب پست مدرنیسم خواهیم پرداخت و برجسته ترین آثار آنها را معرفی کرده و مورد بررسی قرار خواهیم داد و سپس چند نمونه موردی از سبک معماری پست مدرنیسم را از نظر خواهیم گذراند. برای دانلود پاورپوینت معماری پست مدرنیسم در ادامه همراه سازه برتر باشید. 1- جان هیداک ( معمار - پژوهشگر ): جان کوئینتین هیدوک ( John Quentin Hejduk) ، معمار قرن بیستم (1929-2000) اهل آمریکا بود. او دانش آموختهٔ دانشگاه هاروارد، و مدتی نزد آی ام پی کار کرد. او یکی از پنج معمار بزرگ نیویورک است. معمار ،هنرمند و مدرس برجسته بود که بیشتر زندگی اش را در آمریکا گذراند.از هیداک بیشتر به علت استفاده اش ازاشکال و اشیاء جذاب سخت ساز یاد می شود. همچنین  به علت علاقه ی وافرش به اشکال هندسی، ساختار ها و رابطه ی متقابل میان آنها شهرت دارد. هداک در مدرسه معماری و هنر  یونین کوپر در دانشگاه سینسیناتی و کالج طراحی هاروارد تحصیل کرد که در سال 1953 با مدرک استادی دانشگاه از آنجا فارغ التحصیل شد. او در شرکت ها  و ادارات مختلف نیویورک کار کرد و با مدارس زیادی مشارکت داشت ، از جمله نیویورک 5، گروه تگزاس رنجر و…

2- پیتر آیزنمن ( معمار - فیلسوف ): پیتر آیزنمان (Peter Eisenman) متولد 1932 نیوجرزی، معمار برجسته آمریکایی است. او را بخاطر شهرتش در سبک ساختارشکنی می‌شناسند. او یکی از پنج معمار بزرگ نیویورک است. او دانش آموخته دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل، و دکترای دانشگاه کمبریج است. از آثار او ورزشگاه دانشگاه فینکس است.

3- ریچارد مه یر ( معمار ): ریچارد مه یر (ریچارد میر) ، معمار آمریکایی (نیویورکی) ملقب به شوالیه سفید پست مدرنیسم در سال 1934 در شهر نیوجرسی متولد شد. وی در سال 1957 از دانشگاه معتبر کرنل در رشته معماری فارغ التحصیل شد. او پیش از تاسیس دفتر کار خود در نیو یورک در سال 1963 با مور- اوینگز- مریل ومارسل بروئر همکاری می کرد.  پس از کارهای کوتاه با شرکت های مختلف، معمار جوان توانست دفتر کار خود را در شهر نیویورک و در آپارتمان خود افتتاح کند. اولین پروژه خود را به عنوان یک معمار جوان با نمایش و طراحی، قطعه ای از خانه ای که برای پدر و مادر خود طراحی کرده بود آغاز کرد. در سال ۱۹۶۹ به عضویت گروه پنج نیویورک  “New York Five” درآمد که به واسطه نمایشگاه ۱۹۶۹ در موزه هنر مدرن Modern Art به کسب برتری نائل شد. اعضای دیگر این گروه مایکل گریوز، پیتر آیزنمن ، چارلز گواتمی و جان هجداک بودند. تمامی طراحی های آنها عموماً خانه هایی از چوب بود که به روش لوکوربوزیه و سبک مدرن بین المللی International Modern پیش از جنگ طراحی شده بوند.

4- چارلز گواثمی ( معمار - سازنده ): چارلز گواثمی (19 ژوئن 1938 - 3 اوت 2009) Charles Gwathmey ، معمار امریکایی سده‌ی بیستم که بیش‌تر به سبب طراحی خانه‌های مدرنیستی و نیز ساختمانِ افزوده‌شده به موزه گوگنهایم نیویورک، شناخته می‌شود. او از 1968 تا هنگام مرگش با رابرت سیگل همکاری می‌کرد. گواثمی زاده‌ی شارلوت (کارولینای شمالی) است و در دانشگاه پنسیلوانیا و ییل درس خواند. او در سال 1969 به‌عنوان یکی از پنج معمار بزرگ نیویورک شناخته شد؛ گروهی که بیش‌تر اعضای آن در پدیدآوردنِ پست‌مدرنیسم در معماری نقش بازی کردند. شاید مشهورترین پروژه گواثمی (به‌همراه سیگل)، افزودن ساختمانی به موزه گوگنهایم نیویورک باشد که در ابتدا بسیار بحث‌انگیز بود. گواثمی موفق شد ساختمان ساده‌ای را در کنار و پشت سازه پیچان مشهور این موزه پدید بیاورد که هم‌زمان با افزودن 4750 متر مربع فضای نمایشگاهی تازه، به اصالت ساختمان اصلی صدمه نزند. گواثمی برای چهره‌های مشهوری مانند جری ساینفلد، استیون اسپیلبرگ، و یا دیوید گفن دست به طراحی خانه زده است. همچنین، او به‌عنوان یک استاد معماری بین سال‌های 1965 تا 1991 در مدرسه‌ها و دانشکده‌های معماری پرشماری از جمله انستیتو پرت، دانشگاه پرینستون، دانشگاه تگزاس، و دانشگاه هاروارد درس داد.

5- مایکل گریوز ( معمار - نقاش ): مایکل گریوز (Michael Graves) متولد 1934 ایندیاناپولیس آمریکا، معمار و طراح برجستهٔ آمریکایی است. وی یکی از 5 معمار بزرگ نیویورک در تاریخ معماری آمریکا بوده و دانش آموخته دانشگاه هاروارد و دانشگاه سینسینتی است.

عنوان: معماری پست مدرنیسم فرمت: پاورپوینت حجم: 6.3 MB

رمز: www.saze20.ir

SAZE20.IR


 width=

sazee3