دانلود پاورپوینت انواع و اجزاء چيلرها - سازه برتر



دانلود پاورپوینت انواع و اجزاء چيلرها

 http://rozup.ir/up/saze20/Pictures/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9%20%D9%88%20%D8%A7%D8%AC%D8%B2%D8%A7%D8%A1%20%DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1.jpg

چیلر های تراکمی:

 

سیکل تراکمی تبخیری یکي از مهمترین سیکلهای قابل قبول در تبرید تجاری  می باشد و در این سیکل مبرد بطور متناوب تبخیر و تقطیر شده و بخار بوسیله کمپرسور متراکم می گردد.

 

سیکل کارنو سیکلی است که در هنگام عمل کارآیی آن از حدود درجات حرارت تعیین شده تجاوز نمی کند. این سیکل برای ماشینهای حرارتی و ‏بر اساس اصول ترمودینامیکی عمل می کند .

 

در سیکل کارنو برای ماشینهای حرارتی انرژی با درجه حرارت بالا از منبع انرژی خارجی گرفته شده ‏پس از تبدیل قسمتی از آن بکار حرارت به محیطی با درجه حرارت کمتر داده می شود. در صورتیکه در سیکل کارنو در تبرید عمل معکوس می باشد به این معنی که انرژی حرارتی از محیطی  با درجه حرارت پایین گرفته شده و در فضايی با درجه حرارت بیشتر دفع می شود.

 

تحولات سیکل تبرید به ترتیب زیر است:

1) مرحله تراکم آدیاباتیک

2) مرحله دفع حرارت در درجه حرارت ثابت

‏3)‏ مرحله انبساط آدیاباتیک

4) مرحله جذب حرارت در درجه حرارت ثابت

 

کلیه تحولات در سیکل کارنو در تبريد از نظر ترمودینامیکی معکوس و مراحل1 و 3 ‏در حالت آنتروپی ثابت می باشند. ماده ‏ای که در يک سیستم تبريد به منظور ایجاد برودت به کاربرده شود مبرد نامید‏ه می شود و ممکن است یک ماده ‏مرکب باشد معمولترین مبردهايی که در سیستم های تراکمي تبخیر مصرف دارند با خصوصیات و شماره های عددی مختلف نمايش داده ‏می شود.

 

در این پاورپوینت اجزای اصلی چيلر به ترتيب توضيح داده می شود و ...

فرمت: پاورپوینت

حجم: 262 KB

صفحات: 47 اسلاید

 border=