جنبش فکری لویی کان و مکتب پست مدرنیسم - سازه برتر



جنبش فکری لویی کان و مکتب پست مدرنیسم

 پاورپوینت جنبش فکری لویی کان و مکتب پست مدرنیسم

دانلود پاورپوینت جنبش فکری لویی کان و مکتب پست مدرنیسم

بخشی از این پاورپوینت:

پست مدرنیسم و مبانی فکری و نظری آن

معنی لغوی پست مدرن :

در فارسی به فرا مدرن و پسا مدرن ترجمه شده است. که منظور شرايط بعد از مدرن و يا مرحله تاريخی بعد از مدرن است.

اين لغت به پسا نو گرايی و ما بعد تجدد هم ترجمه شده است.

 

پست مدرن چیست و علل پیدایش آن؟

بعضی پست مدرن را دوره فرا صنعتی تلقی کرده اند ، عده ای نيز آن را متفاوت از دوره مدرن می دانند البته عده ای از فلاسفه هم آن را مرحله ای از دوران  مدرن می دانند که نقدی به خود مدرن است. ولی از نظر ماهيت تفاوتی با عصر مدرن ندارد. عده ای هم پست مدرن را پاسخ گوی دوره مدرن می دانند بدون آنکه راه حل مشخصی ارائه دهد.

پست مدرن نقد مدرنيته در فرايند تاريخ مدرنيته است و نبايد آن را با هر گونه ضديت و نقد مدرنيته از مواضع سنتی اشتباه گرفت.هدف متفکران پست مدرن به هيچ وجه بازگشت به دوران ما قبل از مدرن نيست زيرا دوران ما قبل مدرن از نگاه پست مدرن ها در يک مساله مشترک است که هر دو به نوعی کليت ثابت و امر عام و توتاليته قائل هستند.منتهی توتاليته ماقبل مدرن يک نوع توتاليته مذهبی است و دوران مدرن عقل جديد است.

پست مدرن با مدرنيته متفاوت است زيرا پست مدرن تشکيک در اصول و مبانی مدرنيته است بدون اينکه همه شئون و آثار و نتايج آن را رد کند .

به عبارت ديگر وضع پست مدرن وضعی است که در آن مدرنيته با تحقق تمام امکاناتش وجود دارد اما اعتقاد به آن سست شده است .

چارلز جنکز در مورد عصر پست مدرن می نويسد :

پست مدرن مشکلات امروز جوامع مدرن مانند کم بها شدن حيثيت انسان ، بی هويتی ، بحران های فرهنگی ، خشونت بيش از حد ، جنگ های ويرانگر ، کم رنگ شدن روابط انسانی و بالاخره سيطره تکنولوژی بر زندگی انسان که به سبب شرايط عصر مدرن  به وجود آمده است را زير سوال می برد اما هرگز پاسخی مناسب برای اين معضلات عصر مدرن ارائه نمی کند.

به طور کلی پست مدرنيسم بيشتر از جنبه نقد مدرنيسم از آغاز پيدايش اين جهان بينی تا کنون مطرح است لذا پست مدرنيسم ضد جنبش فکری رنسانس ، ضد عصر رو شنگری و خرد گرايی متعاقب آن ، ضد انقلاب کبير فرانسه ، کمونيست و هرگونه ايدئولوژی و فرا رويت است.

اگر چه پست مدرنيسم طرحی مدون ومعين و غايات  مشخص برای جهان بعد از سنت ارائه کرد ، ولی پست مدرنيسم فاقد اين اصول تعيين شده و مرز بندی های دقيق و روشن است .

نظريات پست مدرنيسم و نقد آن از مدرنيسم در موارد زيل قابل بررسی است. 

 

 

فرمت: پاورپوینت ppt

حجم: 24.4 MB

تعداد اسلایدها: 109

برای دریافت پاورپوینت جنبش فکری لویی کان و مکتب پست مدرنیسم کلیک کنید