استفاده از فن آوری شب تاب در امر مقاوم سازی ساختمانها و مراكز عمومی - سازه برتر



 

استفاده از فن آوری شب تاب در امر مقاوم سازی ساختمانها و مراكز عمومی

 

اولین همایش بین المللی مقاوم سازی زلزله ای

دانلود مقاله ای تحت عنوان:

استفاده از فن آوری شب تاب در امر مقاوم سازی ساختمانها و مراكز عمومی

 

چكيده:

در اين مقاله راهكار مناسبي براي تهيه تابلوهاي اطلاع رساني جديد جهت سرويس دهي هنگام بحران ارايه شده است .يكي از مسايلي كه ضايعات بحران را افزايش ميدهد هرج و مرج بوجود آمده پس از بحر ان ميباشد . هرج و مرج ايجاد شده را از طريق اطلاع رساني مناسب تاحدود قابل توجهي ميتوان مهار نمود، بعلت آنكه پس از وقوع زلزله سيستمهاي برقي و الكترونيكي از حيث انتفاع خارج ميشود در مراحل مقاوم سازي ساختمانهاي موجود بايد بدنبال راهكاري بود كه با از كار افتاد ن اطلاع رسانهاي الكترونيكي اطلاع رساني بطور مناسب انجام شود

 

. استفاده از سيستم شب تاب راهكار مناسبي را در اين زمينه ارايه مينمايد ، اين نوع شب تاب ها داراي رنگهاي مختلفي بوده و در خروجيهاي اضطراري و محل هاي ايمن با رنگهاي خاص مشخص ميشوند . حتي اين فن آوري داراي قابليت كاربرد در لعاب كاشي ، ساخت قطعات پلاستيكي ، انواع رنگ و پي وي سي را نيز دارا ميباشد .

 

با توجه به آنكه مديريت بحران زلزله به سه دسته مديريت قبل از بحران مديريت در زمان بحران مديريت بعد از بحران تقسيم ميشود استفاده از سيستمهاي هشدار دهنده ش ب تاب كه در مديريت قبل از بحران مطرح ميگردد باعث تسهيل و مديريت مناسب درزمان بحران خواهد بود .

 

اين عمل باعث سهولت در امداد رساني و نجات افراد نيز ميگردد ، با توجه به اينكه نگراني تشعشعات احتمالي اين محصول دغدغه اي را براي استفاده كنندگان آن ميتواند ايجاد ن مايد قطعه اي از اين محصول از سوي امور حفاظت در برابر اشعه انرژي اتمي ايران مورد آزمايش قرار گرفته كه تشعشع آن در حد عدم اختلال و ايجاد اشكال براي انسان عرض يابي شده است .

 

واژه هاي كليدي: شب تاب , زلزله , تشعشعات , بحران , فسفر, مقاوم سازی , مديريت قبل از بحران,

كدمقاله : 609

نوع  ارائه: شفاهی

مهدي يار انصاري

رئيس نمايندگي بنگاه تعاون حرفه آموزي و صنايع زندانيان استان تهران

tehran@bongah-taavon.ir

محسن مقيلان

بنگاه تعاون حرفه آموزي و صنايع زندانيان استان تهران

 

فرمت: pdf

حجم: 541 KB

رمز فایل: www.saze20.ir

دانلود