دانلود پاورپوینت معماری روم - سازه برتر



پاورپوینت معماری روم

 width=

در این پست از سازه برتر پاورپوینتی را با موضوع معماری روم آماده کرده ایم ، این پاورپوینت دارای 55 اسلاید می باشد که در ادامه می توانید دانلود کنید.

بخشی از پاورپوینت معماری روم:

قدرت روم که پس از اتروسکها بر ایتالیا حاکم و جانشین ایشان شد. اقوام ستیزه ایتالیا را مطیع حکومت واحد روم گردانیده و سرانجام ملتهای اروپای غربی و مدیترانه و خاور نزدیک را در زیر پرچم امپراطور روم گرد آورد .که به گفته مورخ بزرگ روم « انقلابی پدید آورد که تا ابد در یاد ها خواهد ماند و امروز نیز ملتها آنرا احساس می کنند.» در واقع اگر در بررسی امروزمان می بینیم که نبوغ یونانیان با تابش هر چه بیش تر در عرصه هنر ،علم ، فلسفه ، تاریخ، و به طور کلی در قلمرو عقل و تخیل می درخشد نبوغ رومی در عرصه فعالیتهای دنیوی حقوق و کشورداری پر تو افکنی می کند و به اعتقاد بسیاری دیگر هنر رومی از هنر یونانیان متولد گردید . هنر رومی به واقع انتشار دهنده میراث هنر یونانیان بوده است. و هر چند عده ای اعتقاد بر این دارند که معماری رومی ریشه در معماری اتروریایی داشته است اما در واقع دارای خصوصیاتی یونانی مآبی بوده است .

اما آنچه که معماری رومی را متمایز از معماری اقوام دیگر همچون یونانیان می کند را شاید بتوان به این صورت توجیح کرد که در واقع  تمرکز قدرت های نظامی مالی  و اداری روم باستان، دیر تر با تمرکز توان علمی و فرهنگی همراه شد و چنان که دانسته شده است، مدتی، توانمندترین شخصیتهای زبده، دانش و هنر زمان، را از دور و نزدیک جذب خود کرده است .

فهرست: مقدمه پر شماری گونه های معماری گستردگی حجمی بنا فنون اولیه ساختمان معماری روم باستان بناهای تاریخی ایتالیا - Colosseum کولوزیم - Florence Cathedral کلیسای جامع فلورانس - فلورانس Firenze - موزه هنری پلازو دلی - کلیسای سانتا کروچه - کلیسای سانتا ماریا نولا - Rome رم - میدان سن پیترو در واتیکان - Leaning Tower of Pisa برج کج پیزا عنوان: معماری روم فرمت: پاورپوینت حجم در حالت فشرده: 3.4 MB صفحات: 55 اسلاید رمز: www.saze20.ir

SAZE20.IR

منبع: ppt.ir