8 پیشنهاد برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق - سازه برتر



8 پیشنهاد برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق

چند راهکار برای بزرگتر جلوه دادن اتاق های کوچک , راهکارهایی برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق , روش هایی برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق , ایده هایی برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق , 8 روش برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق , 8 ایده برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق , 8 پیشنهاد برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق ,

اتاق های کوچک و فضاهای کوچک در منزل شما بهترین جا برای ایجاد یک فضای دنج و آرام هستند. این اتاقها و فضاها در عین حال بسرعت به هم ریخته و نا مرتب می شوند. به کمک راهکارها و روشهایی که در این پست از سازه برتر به شما معرفی می کنیم , شما می توانید یک اتاق کوچک را به مراتب بزرگتر از آنچه واقعا هست نشان دهید. در واقع این راهکارها بیشتر برای خانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد اما قابل استفاده در خانه های بزرگ نیز هستند. همانطور که می دانید در بسیاری از سایتهای معماری طراحی هایی را می بینیم که همگی در خانه های بزرگ صورت گرفته اند. در واقع طرحهای زیبای زیادی هستند که به کمک فضای بزرگ جلوه زیبایی پیدا می کنند. اما این طرحها برای بسیاری از خانه ها قابل استفاده نیستند زیرا به مرور زمان خانه ها کوچکتر شده اند ، مخصوصا خانه هایی که در داخل شهر قرار دارند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم راهکارهایی برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق ارائه کنیم.

1- رنگ اتاق: رنگهای روشن و سرد مثل سفید یا آبی روشن فضا را بازتر نشان می دهند و در ضمن باعث انعکاس بیشتر نور می شوند. وسایلی که برای این اتاق دنج انتخاب می کنید از نظر رنگ باید با رنگ دیواری که انتخاب کرده اید هارمونی داشته باشند. با انتخاب رنگهای متفاوت ممکن است نوعی تناوب و تعدد رنگ ایجاد کنید اما باز هم موجب کاهش حجم اتاق از نظر بصری می شود. یعنی اتاقتان کوچک به نظر خواهد آمد.

2- انتخاب قاب عکس: به جای اینکه تعداد بی شماری قاب عکس، تابلوی نقاشی و… از دیوارهای اتاق آویزان کنید یکی از آنها را انتخاب کنید و به دیوار بزنید. اما اگر به هر دلیلی دلتان نمی خواهد از آیینه استفاده کنید، یا فقط می خواهید آثار هنریتان را روی دیوار ببینید، بهتر است که از بین همه آنها یکی را انتخاب کنید و به دیوار بزنید.

3- میز شیشه ای: انتخاب میز شیشه ای بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است. بزرگترین حسن میزهای شیشه ای این است که باعث می شوند اتاق بزرگتر به نظر بیاید. با استفاده از این گونه میزها شما می توانید آن طرف تر را نگاه کنید و ببینید و این به بزرگ تر شدن اتاق کوچکتان کمک می کند.

4- رفع بهم ریختگی: در هر خانه و حتی هر اتاق نیاز به فضای لازم برای نگهداری اشیاء – لوازم و البسه وجود دارد. اما استفاده از کمدهای داخل دیواری با وجود اینکه در نظر خیلی از افراد باعث هدر رفتن فضا میشود, باعث بزرگتر جلوه دادن اتاق میشوند. باید دقت کرد که کمدهای ثابت و داخل دیواری را معمولا در جایی قرار میدهند که حداکثر استفاده از فضای پرت را بکنند. اما زمانی که شما کمد جداگانه در داخل اتاق قرار می دهید فضایی را اشغال می کنید که میتوان از آن استفاده های بهتر کرد! همچنین کمدهای جداگانه چون جلوی دید را میگیرند باعث کوچکتر به نظر آمدن اتاق می شوند. حتی اگر اتاق شما خیلی کوچک است توصیه می شود درهای کمد دیواری خود را همرنگ دیوارها کنید تا حتی بیشتر به بزرگ نشان دادن اتاق کمک کنند. وسایل کوچک و ریز مثل مجله های خوانده شده، زیر سیگاری، مجسمه های کوچک و غیره شاید از نظر اندازه در ابتدای امر جاگیر به نظر نیایند ولی تجمع آنها باعث اشغال فضای زیادی می شود و باعث می شود اتاق نامرتب و شلوغ به نظر برسد.

5- استفاده از کمد در زیر تخت خواب: یک راهکار دیگر برای ایجاد فضای مناسب برای نگهداری و انبار کردن استفاده از تختهایی است که در زیر خود دارای کشو یا حتی قفسه هستند. با اینکار شما از فضای تخت خواب خود می توانید به نحو احسن استفاده کنید و تخت خواب شما دیگر تنها محل خوابتان نیست بلکه کمدتان نیز می شود!

6- انتخاب مبلمان با سایز مناسب: اندازه بگیرید سپس خرید کنید! وقتی شما به دنبال لوازم و مبلمان برای خانه خود می گردید ممکن است بطور مثال مبلی را ببینید که در مغازه بسیار زیبا به نظر بیاید اما باید ببینید آیا این مبل در خانه شما هم زیبایی خود را خواهد داشت؟ چون همیشه در نمایشگاه های مبلمان, مبلهای بزرگ در فضاهای بزرگ قرار می گیرند, به همین دلیل جلوه خاصی پیدا می کنند. اما اگر شما همان مبل را در یک اتاق کوچک قرار دهید تنها باعث کوچکتر شدن اتاقتان می شود. در مورد انتخاب مبل برای این اتاق، شما باید از بین یک مبل راحتی بزرگ و مبل های راحتی کوچک ، یکی را انتخاب کنید. اگر شما مبل یا همان کاناپه بزرگ راحتی را انتخاب کنید فضای آزاد را به حداقل می رسانید و اگر مبل های کوچک را انتخاب کنید، آنگاه  فضا برای قراردادن وسایل دیگر هم خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می شود قبل از خرید مبلمان منزل اول فکر کنید آنرا کجا می خواهید قرار دهید, سپس به کمک متر فضای مورد نظر را اندازه بگیرید و در آخر اقدام به خرید نمایید. شاید انتخاب شما با اینکار محدود شود اما در عوض انتخابتان طوری نخواهد بود که بعد از مدتی باعث پشیمانی شود! حتی در صورتی که مبلمانتان را قبلا خریداری کرده اید و در حال حاضر امکان تعویض آن را ندارید, سعی کنید با کم کردن تعداد آنها و خلوت نمودن اتاقها, به بزرگتر به نظر رسیدن آنها کمک کنید. و حتی برای استفاده بهینه از فضا, سعی کنید از مبلمان چند منظوره استفاده نمایید. اما بصورت کلی در فضاهای کوچک از مبلمان ظریف استفاده نمایید.

7- استفاده از آینه: بهترین راه برای اینکه واقعاً اتاقتان بزرگتر به نظر برسد استفاده از آیینه به جای تابلو نقاشی و عکس است. آینه، نور، رنگ و تصویر را منعکس می کند و باعث می شود اتاق جادارتر به نظر بیاید. استفاده مناسب از آیینه می تواند اندازه یک اتاق را حدودا ۲ برابر اندازه واقعی نشان دهد. آینه کمک می کند تا در نگاه اول خانه شما بسیار بزرگتر نشان داده شود که این موضوع بسیار مهم است زیرا همیشه برداشت اول انسان در نظرش غالب است و اگر خانه شما در برداشت اول توسط مهمانانتان بزرگ به نظر بیاید, دیگر در نظر آنها شما خانه بزرگی دارید اما در عوض اگر در برداشت اول خانه شما کوچک به نظر بیاید, حتی اگر خانه تان در واقعیت بزرگ باشد باز آنها به برداشت اول خود رجوع می کنند و خانه شما را کوچک تصور می کنند! پس معجزه خطای دید آینه را کوچک نشمارید! یکی از جاهایی که بیشتر برای قرار دادن آینه ورقی استفاده می شود, فضای بالای شومینه است. اما در هر جای دیگری که با دکوراسیون خانه تان هماهنگی داشت می توانید از آینه استفاده نمایید تا علاوه بر بزرگتر جلوه دادن خانه تان, با انعکاس نور, یک نورپردازی کم هزینه و زیبا داشته باشید!

8- نورپردازی: برای نورپردازی مناسب نکات زیر را همیشه در نظر داشته باشید: - تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید. پنجره های بزرگ و سراسری با پرده های کنار زده شده اولویت اول باید باشد که متاسفانه در ایران به دلیل جلوگیری از دیده شدن از بیرون به این موضوع کمتر توجه می شود. با این وجود سعی کنید تا حد امکان از نور طبیعی استفاده نمایید. - اگر ارتفاع سقف شما کم است, استفاده از لامپهای نقطه ای و کوچک مناسبتر از لوسترهای بزرگ است. زیرا لوسترهای آویزان باعث میشوند سقف خانه شما پایین تر از حد طبیعیش به نظر برسد و گاهی در خانه های کوچک حتی باعث احساس خفگی می شود! اما لوسترهای چسبیده و لامپهای نقطه ای به بلندتر به نظر رسیدن سقف کمک میکنند. - چهار گوشه اتاق را روشن کنید. برای اینکار توصیه می شود از ترکیبی از لامپهای سقفی و آباژورها استفاده نمایید. استفاده از آباژور و لامپهای رومیزی باعث می شود در نظر افراد خانه شما بزرگتر به نظر آید, این موضوع با تابیدن نور آباژور بصورت عمودی بر روی دیوار خانه شما و به کمک خطای دید رخ می دهد. حتی استفاده از شمع در گوشه های خانه نیز می تواند بسیار مفید باشد. در واقع هرگونه نوری که بصورت عمودی روی دیوارها بتابد در بلندتر نشان دادن سقف خانه شما مفید خواهد بود.

سازه برتر