معرفی تولید کنندگان شیرگازی آذین، سیتکو، سارا - سازه برتر



معرفی تولید کنندگان شیرگازی آذین، سیتکو، سارا

در بسیاری از خانه‌ها و محیط‌هایی که گازکشی شده‌اند حتما شیر گازی را دیده‌اید. این نوع از شیر عموما برای کنترل ورود و خروج مواد مایع مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته با سرعت بالایی می توان ان را باز و یا بسته کرد. یکی از ویژگی‌های استفاده از شیر گازی در این است که در دو حالت باز و یا بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالت میانه‌ای ندارد. ما در ادامه به معرفی بیشتر شیر گازی و انواع آن مانند شیر گازی آذین، شیر گازی سارا و همچنین شیر گازی سیتکو که توسط شرکت‌های مختلف تولید شده است، خواهیم پرداخت.

شیر گازی چیست و چه کاربردی دارد؟

شیر گازی چیست؟ شیرهای گازی برای کنترل ورود و خروج سیالات استفاده می‌شوند و کار با آن‌ها بسیار راحت است. تقریبا در همه ساختمان‌ها از این نوع شیر آلات ساختمانی استفاده می‌شود. به علت عملکرد سریع این نوع شیر در باز و بست شیر، بیشترین کاربرد این شیر ها در لوله های گاز می باشد به همین علت در ایران بیشتر به اسم شیر گازی شناخته می شوند.هنگام خرید شیرهای گازی باید توجه داشت که در صنعت با نام‌‎های متفاوتی چون شیرتوپی، شیر ربع گرد، شیر بال ولو،… نیز شناخته می‌شوند. عملکرد شیر گازی به صورت خاموش/روشن می باشد به این معنی که شیر یا کاملا باز و یا کاملا بسته می باشد.توپی داخل بدنه شیر وجود دارد که در مسیر سیال قرار میگیرد و مانع از عبور آن می شود. شیر گازی با در اختیار داشتن دسته اهرمی و مجرای کروی می‌تواند مایعات و یا گازهای سیال را از خود به راحتی عبور دهد.

آشنایی با انواع شیرگازی، مزایا، کاربرد و جنس آن در خرید شیرگازی به شما خواهد کرد. در ادامه به مواردی که باید در خرید  شیر گازی عمده باید به آن ها توجه کنید آمده است.

.

شیر گازی از چه جنسی تولید می‌شود؟

تمامی قسمت‌های شیر گازی مانند بدنه، درپوش، توپی درپوش، توپی، ساقه و دستگیره از برنج به طور از آلیاژ برنج تولید می‌شود که در ساختار آن 5/58 درصد مس، 4/1 آهن،39 درصد روی،  و 1 درصد قلع و 1/0 منگنز به کار رفته است. اما علاوه بر برنج در ساخت شیر گازی از جنس استیل، برنز، کروم، تیتانیوم، پی وی سی PVC  و CPVC بر اساس موارد مصرفی که دارد نیز استفاده می‌شود.

همچنین ابعادی که برای ساخت شیر گازی در نظر گرفته می‌شود، استاندارد بوده و تمامی تولیدکنندگان این محصول از این ابعاد استاندارد پیروی می‌کنند. سایز این شیرها معمولا از 0.2 تا 48 اینچ در نظر گرفته شده است و می‌توان در صنایع مختلف از آن استفاده کرد زیرا می‌توانند از فشار 1000 بار و دمایی تا 400 درجه سانتیگراد پشتیبانی کنند.

از شیر گازی در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

شیر گازی مصارف مختلفی دارد که یک نمونه از پرکاربردترین آن‎ها استفاده در خانه و یا محیط‌هایی است که دارای لوله کشی گاز می‌باشد. از دیگر موارد مصرف شیر گازی می‌توان به استفاده در کارخانجات صنعتی، پروژه‌های تجاری، تاسیسات شهری، تاسیسات ساختمان، دستگاه‌های گرمایشی، سیستم‌های آبیاری، خطوط لوله انتقال گاز و همچنین انتقال آب به زمین‌ها و مزارع کشاورزی اشاره کرد.

.

معرفی چند برند تولید کننده شیر گازی در ایران

ما در این بخش چند کارخانه تولید کننده شیر گازی را به شما معرفی خواهیم کرد که توانسته‌اند بهترین نمونه‌های شیر گازی را در مدل‌های مختلف و استاندارد تولید کرده و به بازار ارائه نمایند.

.
  • شیر گازی آذین

    این محصول توسط کارخانه آذین که یکی از پیشگامان تولید تجهیزات ساختمانی و بهداشتی به شمار می‌آید ساخته می‌شود که توانسته است با استفاده از علم روز و همچنین نیروی حرفه‌ای بی‌نقص‌ترین شیر گازی را در دسته شیر توپی تولید و به بازار ارائه نماید. شیر گازی آذین از جنس برنج تولید شده و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که عکس‌العمل بالایی در قطع و وصل جریان گاز و سایر مواد سیال خواهند داشت به طوری که کاربر در استفاده از آن‌ها با مشکل مواجه نخواهد شد.
.
  • شیر گازی سارا

    چنانچه برای استفاده در انواع تجهیزات صنعتی و خانگی و شهری و ... نیاز به خرید شیر گازی دارید، برند شیر گازی سارا یکی از بهترین تولیدکنندگان این محصول به شمار می‌آید. کارخانه سارا انواع شیر گازی را با ابعاد مختلف و استاندارد تولید و به بازار ارائه کرده است. نکته مهم در خصوص انواع تولیدات کارخانه سارا به خصوص شیر گازی سارا طیف گسترده محصولات آن است به طوری که این محصول را در نمونه های کم فشار و پر فشار تولید کرده که در سیستم‌های هیدرولیک کاربرد بسیاری دارد.
.
  • شیر گازی سیتکو

    یکی دیگر از برندهای تولید کننده شیر گازی برند سیتکو است. کارخانه سیتکو که درحوزه تولید لوازم ساختمانی و بهداشتی فعالیت دارد و محصولات این برند نیز طیف گسترده‌ای دارد و تنها معطوف به شیر گازی سیتکو نمی‌شود. این مجموعه فعالیت خود را در این حوزه از سال 1363 آغاز کرد و از سال 1376 نام سیتکو را به عنوان نام برند خود برگزید. کارخانه سیتکو انواع شیر گازی سیتکو را از جنس برنج و در ابعاد مختلف و متناسب با استانداردهای روز دنیا تولید و به بازار عرضه کرده است.
.

مزایا و معایب استفاده از شیر گازی

طبیعتا هر دستگاه و یا محصولی که ساخته می‌شود علاوه بر کارایی خاصی که دارد می‌تواند مزایا و معایبی نیز داشته باشد ما در این بخش به بررسی مزایای استفاده از شیر گازی پرداخته و سپس به معایب آن اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از شیر گازی

  • علاوه بر کاربر ساده‌ای که دارند از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردارند.
  • سرعت عملکرد بالایی دارند یعنی چنانچه لازم باشد سریع باز یا بسته شوند، سریع این عملیات انجام می‌شود.
  • بخاطر جنسی که برای تولید آن‌ها در نظر گرفته شده از دوام بالایی برخوردارند.
  • دفعات زیاد باز و بسته شدن شیرها آسیبی به بدنه آن‌ها وارد نکرده و کارکرد آن را با مشکل مواجه نمی‌کند.
  • به دلیل آن که قطعات شیر گازی به صورت یک تکه تولید شده نیازی به روان کردن و یا سرویس ندارند.
.

معایب استفاده از شیر گازی

طبیعتا هر محصولی که ساخته دست بشر است می‌تواند با عیوبی نیز همراه باشد. در خصوص انواع شیر گازی نیز این امر صادق است. شاید یکی از مهم‌ترین عیب شیر گازی این باشد که نمی‌توان از آن برای انتقال مایعاتی استفاده کرد که دارای ذرات ریز هستند، زیرا این ذرات به مرور جمع شده و در طولانی مدت می‌توانند باعث سایش شیر شوند. از دیگر معایب شیر گازی این است که از این شیر نمی‌توان برای انتقال مواد سیالی که سرعت بالایی دارند استفاده نمود زیرا ضربه‌ای که مواد در حرکت با سرعت بالا ایجاد می‌کنند، می‌تواند باعث سایش بخش داخلی شیر گازی شود. دیگر آن که شیرهای گازی قابلیت کنترل جریان حرکت مواد را نداشته و تنها برای قطع و وصل کردن جریان مواد کاربرد دارند.

فروشگاه اینترنتی صادقی

چنانچه برای مصارف خانگی مانند لوله کشی گاز و یا جهت استفاده در تاسیسات شهری و صنعتی و ... نیاز به استفاده از انواع شیرهای صنعتی مانند شیر گازی دارید، فروشگاه صادقی مجموعه‌ای است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت دارد و این اواخر سعی در راه‌اندازی سایت فروش آنلاین کرده که کمک می‌کند تا مشتریان در هر شهری که حضور دارند بتوانند یک خرید سریع و آسان را تجربه نمایند.

فروشگاه صادقی سعی دارد با فروش محصولات مختلف کارخانجات معتبر کشور محصول مورد نیاز مشتری را با قیمت دسته اول و بدون واسطه تامین نماید. به عنوان مثال در خصوص فروش شیر گازی که موضوع این مطلب می‌باشد، می‌توانید انواع شیر گازی را در برندهای مختلف خریداری نمایید. شیر گازی سیتکو، برند سارا و همچنین شیر گازی آذین از جمله محصولاتی است که توسط این فروشگاه به فروش می‌رسد و همگی از کیفیت و نشان استاندارد و گارانتی برخوردار است. برای دیدن محصولات این فروشگاه می‌توانید از طریق لینک https://valvesrs.com وارد فروشگاه صادقی شوید.