جادوی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل - سازه برتر



جادوی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

در روانشناسی رنگ ‌ها، رنگ قرمز رنگ گرم و پر انرژی‌ای شناخته می‌شود. در رستوران‌ها برای برانگیخته شدن اشتها، سعی می‌کنند از رنگ قرمز بیشتر استفاده کنند. بسیاری از افراد دوست‌ دارند از جادوی آن در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنند تا جذابیت و گرمی خاصی به محل زندگیشان بدهند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ قرمز، انرژی فوق‌العاده و گرمایی است که به محیط می‌دهد. در واقع یک رنگ داغ که باعث هیجان بیش از حد میشود. اما زمانی که در استفاده از رنگ قرمز، زیاده روی کنید شما را عصبی و کلافه می‌کند.  به همین خاطر در کنار رنگ قرمر باید از رنگ‌های خنثی و خنک هم استفاده بشود.

.

استفاده از رنگ قرمز در اتاق خواب

یکی از دشوارترین مکان ها برای انتخاب رنگ و دکوراسیون داخلی، طراحی اتاق خواب است. استفاده از رنگ قرمز در اتاق‌خواب با ویژگی‌هایی که دارد، کار شما را ساده تر می‌کند و اتاق شما را به محیطی رمانتیک و پرانرژی تبدیل می‌کند. اگر رنگ مورد علاقه شما قرمز است و دلتان می‌خواهد در دکوراسیون اتاق خوابتان از آن استفاده کنید، روش‌های گوناگونی وجود دارد تا این کار را انجام دهید. به عنوان مثال اگر دوست ‌دارید دیوار اتاقتان قرمز رنگ باشد می‌توانید‌ یکی از دیوارها را قرمز رنگ کنید و بقیه دیوارها از رنگ هایی که با رنگ قرمز هارمونی دارند، استفاده کنید.

همچنین استفاده از یک فرش یا روتختی قرمز را به شما پیشنهاد می‌کنیم، تا زیبایی و جاذبه اتاقتان بیشتر شود. پارچه های توری قرمز نیز جلوه خاصی به اتاق شما می‌دهد و محیطی رمانتیک و دلنشین برایتان ایجاد می‌کند. در نگاه اول زمانی که وارد اتاق‌هایی با دکوراسیون قرمز می‌شوید بسیار جذاب هستند اما زیاده‌روی در استفاده از این رنگ باعث می‎شود بعد گذراندن مدت زمانی در این محیط، مضطرب بشوید و احساس خوشایندی نداشته باشید. این رنگ، در نگاه اول نظر هر کسی را جلب می‌کند اما بعد از مدتی افراد را از خود دور می‌کند. قرمز، رنگ خاصی است که در طراحی هتل ها بسیار به کار برده شده است. حس شادابی و سرزنده بودن که به محض ورود به اتاق، به افراد القا می‌شود یکی از ترفندهایی است که در اکثر هتل‌‌ها برای جذب مسافرین از آن استفاده می‌کنند.

سایت لحظه آخر یکی از معتبرترین بانک‌های اطلاعاتی در زمینه تورهای مسافرتی است؛ که اطلاعات گردشگری به روزی را ارائه می‌دهد. در این سایت بهترین تورهای داخلی و خارجی توسط معتبرترین آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از خدمات این سایت، یک تور مشهد 3 شب را خریداری کنید تا علاوه بر تجربه یک سفر فوق‌العاده، طراحی هتل‌های قرمز رنگ مشهد را از نزدیک ببینید.

.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از فضاهایی که استفاده از رنگ قرمز بسیار کاربردی است، آشپزخانه است. بخشی از خانه که به انرژی آتش احتیاج دارد و رنگ قرمز، به خوبی این انژری را القا می‌کند. این رنگ به درد افراد لاغر میخورد زیرا، علاوه بر پرحرارت بودن، اشتها آور است و در طراحی دیوارها، کابینت و کف‌پوش بهتر است، استفاده شود.آشپزخانه با طراحی قرمز برای افرادی مناسب است که ترجیح می دهند در فضای آشپزخانه‌ آن‌ها، شور و هیجان موج بزند. رنگ قدرتمندی که اشتهایتان را افزایش می‌دهد و استفاده از این رنگ در محیط آشپزخانه، انتخاب هوشمندانه‌ای است.

قانون استفاده از این رنگ در اشپزخانه، مانند اتاق خواب است. باید بخشی از آشپزخانه را به رنگ قرمز در بیاورید و از تاثیر وسایل قرمز رنگ غافل شوید. استفاده از میزغذاخوری، وسایل دکوری و نورپردازی قرمز، راحت‌ترین روشی است که شما می‌توانید در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. آشپزخانه‌‌های کم‌نور باید از رنگ قرمز ملایم‌تر و براق استفاده کنند. برای اینکه فضای آشپزخانه شما روشن‌تر شود باید برای رنگ‌آمیزی از آستر سفید استفاده کنید. اگر آشپرخانه روشن و پرنوری دارید می‌توانید از قرمزجیغ استفاده کنید. در محیط‌هایی که شدت نور زیاد است باعث می‌شود، رنگ قرمز موجود در فضا درخشان تر به نظر بیاید.

.

استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق نشیمن

با استفاده از اکسسوری و جزئیات کوچک قرمز رنگ، در طراحی اتاق نشیمن، می‌توانید به راحتی فضایی شیک و زیبا ایجاد کنید. به عنوان مثال رنگ کردن تمام یا بخشی از دیوارها، مبل و یا پرده قرمز رنگ، گزینه خوبی است تا یک اتاق نشیمن کاملا متفاوتی برای خودتان بسازید. برای دکوراسیون فضای دلخواهتان جسور باشید؛ اگر رنگ مورد علاقه شما قرمز است، با رعایت چند نکته کوچک میتوانید محیطی چشم‌نواز و پرانرژی طراحی کنید. دیوارهای قرمز باعث می‌شود فضا کمی کوچک تر دیده شود به همین دلیل باید از تاثیر رنگ سفید و کرم استفاده کنید. رنگ سفید و سایه های آن به بزرگ تر دیده شدن محیط کمک می‌کنند و استفاده از رنگ‌های روشن در کنار رنگ قرمز جلوه خاصی به اتاق شما می‌دهد.

.

بهترین گزینه استفاده از مبلمان و یا دیوار قرمز است. استفاده هر دو این‌ها کنار یکدیگر نه تنها به فضای شما زیبایی و جلوه خوبی نمی‌دهد، بلکه تبدیل به فضایی کسالت‌آور و پراضطراب می‌شود. بهتر است چند جزء از مبلمان را به رنگ قرمز انتخاب کنید تا برایتان خسته کننده نشود. استفاده از وسایل دکوری با رنگ خنثی، برای تکمیل جلوه دکوراسیون با مبلمان قرمز را فراموش نکنید. قدرت رنگ قرمز به حدی زیاد است که اگر این رنگ را به تنهایی روی یکی از المان ها به کار ببرید، تاثیرش بر کل فضای اتاق شما قابل مشاهده است.