دانلود رایگان پایان نامه آب در معماری - سازه برتر



دانلود رایگان پایان نامه آب در معماری

از مهمترین دلایل شکل گیری تمدن ها در کنار رودخانه و دریا می توان به نیاز به آذوقه بیشتر ، احتیاج به زمین حاصلخیز و آب فراوان اشاره کرد. از جمله شکل گیری این تمدن ها می توان به بین النهرین سومر، بابل، آکد و آشور در کنار دجله و فرات، مصر در کنار رود نیل، عیلام در کنار رود کارون، هند در کنار رود سند، چین در کنار رود زرد اشاره کرد.

در ایران باستان معماری کنار آب و در دامن طبیعت و در نهایت احترام به وجود آب شکل گرفت. رودخانه ها، چشمه ها و دریاچه ها دارای جایگاه آیینی و اعتقادی بودند و این جایگاه به خودی خود شکل نمی گرفت و نیاز به ساخت بناهایی بود که باورها، افسانه ها و آداب و رسوم را متجلی می ساخت.

هرگاه ساختمان سازی فراتر از یک نیاز بار فرهنگی می گیرد، معماری پدید می آید و آب در زندگی انسان جایگاه هنری پیدا می کند. اگر به جغرافیای شهرهای ایران توجه کنیم به وابستگی میان زندگی شهری و دسترسی به منابع آب پی خواهیم برد. در این پست از سازه برتر پایان نامه آب در معماری را برای دانلود قرار داده ایم که در ادامه نیز بخشی از مقدمه این پایان نامه و فهرست آن را برای مطالعه قرار داده ایم و در انتهای این مطلب می توانید فایل ورد (قابل ویرایش) این پایان نامه را دانلود کنید.

 

با توجه به شرایط خاص اقلیمی ایران و کمبود منابع آب در بخش عمده ای از این سرزمین موضوع کشف و تأمین آب، جلوگیری از هدر رفتن آن و استفاده حساب شده از این پدیده زندگی بخش و آبادکننده از دورترین زمانها مورد توجه بوده است. در تمامی زمینه ها و نمودهای زندگی مردم این سرزمین، به روشنی می توان نشانی ارجمندی این مائده آسمانی را مشاهده نمود و پیوند ژرف آنرا با تمامی مظاهر فرهنگ، هنر و تمدن مردم این مرز و بوم لمس کرد. معماران و مهندسان ایرانی به پیروی از این فرهنگ عمومی از دیرباز دست به تجربه های چشمگیر و فراموش ناشدنی در زمینه کیفیت حضور اب در معماری، بهینه سازی مصرف آب و… زده اند.

.

در فصل نخستین، به این موضوع پرداخته شده است و بستر تئوریک پروژه را شکل داده است. علاوه بر این به علت نوع موضوع پروژه در نوشتار دوم این فصل به موضوع فراغت و گذران آن توجه شده است. در فصل دوم که بستر فیزیکی پروژه است، در ابتدا چند نمونه از آثار معماران ایرانی و ژاپنی در زمینه موضوع پروژه معرفی شده است. پس از این بررسی مختصر در نوشتار دوم و سوم به استانداردها و برنامه فیزیکی پروژه پرداخته شده است.

.

در فصل سوم به بازشناسی شهر کرج پرداخته شده است. مطالعات بستر کالبدی پروژه بر پایه «طرح جامعه شهرستان کرج» شکل گرفته است. مطالعات مختلف جمعیتی، اقتصادی و توسعه و … به طور خلاصه در این فصل آمده است. در فصل طراحی معماری نیز نخست، مطالبی در راستای «کانسپت» کلی پروژه و توضیح روند طراحی ارائه شده است و در ادامه، کروکیهای اولیه و سپس نقشه های معماری پروژه آمده  است.

.

.

فهرست:

چکیده

کلید واژه ها

فصل اول

بستر نظری طرح

نوشتار یکم: درباره آب و معماری

نوشتار دوم: درباره فراغت

نوشتار یکم:

درباره آب و معماری ایران

آب در معماری ایران باستان

آب نما و فضای ایرانی

پاسارگاد

باغ ایرانی تصویری از بهشت

کوشک

نوشتار دوم

درباره (گذران) فراغت

اوقات فراعت

برنامه ریزی اوقات فراغت

برنامه فیزیکی

نوشتار سوم

استانداردهای فضایی

فصل دوم

بستر فیزیکی طرح

نوشتار یکم: بررسی و آنالیز نمونه های موجود

نوشتار دوم: برنامه فیزیکی

نوشتار سوم: استانداردهای فضایی

بررسی و آنالیز نمونه های موجود

کاخ چهلستون (باغ موزه چهلستون)

آب و معماری امروز ژاپن

فصل سوم

بستر کالبدی طرح

بازشناسی شهر

وضعیت اقلیمی

مطالعات

جمعیت

مطالعات اقلیمی و طبیعی

آب و هوا

باد

آبها سطحی و زیرزمینی

زمین شناسی

خاک شناسی

رکات فعال زمین

مطالعات تاریخی

جمعیت

بررسی وضع موجود و پیش بینی رشد تحولات جمعیتی در آینده

فضای سبز و تفریحی

اراضی فرهنگی – رفاهی و تفریحی

نتیجه گیری

.

.

عنوان: پایان نامه آب در معماری

فرمت: docx

حجم فایل فشرده: 65 KB

پسورد: www.saze20.ir (تایپ کنید)

[mpbutton url="dl2.saze20.ir/admin2/doc/c/ab-dar-memari-(www.saze20.ir).rar" newtab="yes" style="success" size="btn-lg"]دانلود فایل پایان نامه آب در معماری[/mpbutton]

منبع: www.prozhe.com



  1. حسین نیک بخت

    عالی بود