پلان نمای رومی به همراه معرفی ویژگی های آن - سازه برتر



پلان نمای رومی

نمای رومی که یکی از نماهای نوین در عرصه ساختمان سازی است مورد استقبال طراحان و کارفرمایان زیادی قرار گرفته که در این مطلب به معرفی آن پرداخته ایم.پلان نمای رومی به همراه معرفی ویژگی های آن نمای رومی، سبکی کلاسیک است که از المان‌های معماری روم باستان الهام گرفته شده است. این نوع نما، جزء طراحی‌های لوکس و گرانقیمت به حساب می‌آید دراین پست از سازه برتر علاوه بر فایل اتوکد نمای رومی به معرفی این نوع نما و ویژگی های آن نیز پرداخته ایم. برای دانلود به ادامه همین مطلب مراجعه فرمائید.

نمای ساختمان بخش مهمی از طراحی بنا و طراحی شهری به حساب می‌آید. درواقع اولین چیزی که از یک ساختمان دیده می‌شود، پوسته‌ی بیرونی آن است که همه، حتی عابران نیز آن را می‌بینند. همچون سایر بخش‌های ساختمان، نما نیز از سبک‌های مختلفی در طراحی پیروی می‌کند که خوب است این سبک در اجزای داخلی نیز تکرار شود.

معرفی نمای رومی

نمای رومی، در دسته‌ی سبک کلاسیک جای می‌گیرد. معماری رومی، به طور کلی نمادی از قدرت و استحکام است. این ویژگی از گذشته تا به امروز یکی از مهم‌ترین المان‌های طراحی بنا‌ها به سبک رومیان است.
اجرای این سبک در نما، جزء پرهزینه‌ترین طرح‌هاست چرا که برای اجرایی با صلابت لازم است از مصالح سنگینی مثل سنگ مرمر، گانیت و تراورتن استفاده کرد. همچنین اجرای نمای رومی، به دلیل پیچیدگی‌های موجود، کار سختی به حساب می‌آید؛ بنابراین می‌توان گفت که نمای رومی، تصویری لوکس و ارزنده به یک ساختمان اعطا می‌کند. جالب است که بدانید در طراحی سبک رومی، تنها از المان‌های معماری روم باستان استفاده نمی‌شود به طوری که در برخی دیزاین‌ها می‌توانید المان‌های ایران باستان را نیز مشاهده کنید؛ و این شاید دلیلی بر محبوبیت چنین سبکی در میان ایرانیان است. در واقع طراحان، این سبک را با المان‌های ایرانی ترکیب کرده‌اند و امروزه نمای رومی طرحی کاملا بومی شناخته می‌شود

ویژگی‌های سبک رومی

احتمالا همه می‌توانید با دیدن یک نمای رومی، این سبک را تشخیص دهید. اما به طور کلی ویژگی‌های سبک رومی به قرار زیر است:

وجود قوس‌های منحنی و قطور وجود ستون‌هایی به شیوه‌ی دوریک، یونیک و قرنتی تعدد ستون‌های تزئینی در نمای رومی

برای دانلود فایل پلان اتوکد نمای رومی اینجا کلیک کنید.