دانلود پلان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ساختمان مسکونی - سازه برتر



دانلود پلان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ساختمان مسکونی

هر قسمت از تاسیسات بسته به نوع آن پلانی جداگانه دارد.در این مطلب از سازه برتر یک پلان کامل از  تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را قرار داده ایم.دانلود پلان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ساختمان مسکونی

در این مطلب از سازه برتر فایل پلان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی کامل یک آپارتمان را برای شما همراهان محترم قرار داده ایم. برای دانلود فایل به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

تاسیسات ساختمان:

به دو بخش تاسیسات مکانیکی و تاسیسات الکتریکی تقسیم می‌شود.

تاسیسات مکانیکی:

تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل

تاسیسات گرمایی

تاسیسات سرمایی

تاسیسات بهداشتی (آب و فاضلاب)

تاسیسات تهویه مطبوع

تاسیسات استخر (استخر، جکوزی، سونا)

تاسیسات آتش‌نشانی (اعلام حریق، اطفا حریق)

تاسیسات گازرسانی اجرا و طراحی آسانسور، پله برقی، فواره و آبنما،

تاسیسات گازهای طبی سیستم‌های بخار می‌باشد.

تاسیسات مکانیکی به شاخه‌های مختلفی مانند صنعت، ساختمان، ورزشی، درمانی و مانند این‌ها تقسیم می‌شود. در مورد تاسیسات مکانیکی نظرات مختلفی وجود دارد اما می‌توان گفت تاسیسات مکانیکی دانش مبارزه با طبیعت است. بر خلاف جاذبه آب را بالا کشیدن، گرما در فصل سرد و سرما در فصل گرم، هوای تازه در اجتماعی از انسانها، تخلیه گازها از محل تولید و... .

تاسیسات مکانیکی دانش رفاه جانداران در مبارزه‌ای تمام عیار با طبیعت است. در دنیای امروز تامین آسایش بشر یکی از هدف‌های اصلی بوده و سعی شده است با استفاده و به کارگیری تاسیسات مکانیکی، در طراحی و اجرای ساختمان سازی این امر مهم پی گیری شود؛ لذا فراگیری و شناخت علم تبپیوندمکانیکی برای کلیه دست اندرکاران تاسیسات ساختمانی یکی از مباحث مهم و ضروری محسوب می‌شود. رشته تاسیسات در طی دوران تحصیل با طرح، محاسبه، اجرا، راه‌اندازی، سرویس و نگهداری تاسیسات بهداشتی، تاسیسات گرمایی، تاسیسات گازرسانی ساختمان‌های مسکونی، راه‌اندازی و سرویس و تعمیر تاسیسات برودتی خانگی و تجاری، نقشه خوانی و نقشه کشی تاسیسات بهداشتی، حرارتی، گازرسانی و برودتی و... آشنا می‌شوند.

 تاسیسات الکتریکی:

در تعریف تاسیسات الکتریکی می‌توان گفت طراحی سیستم‌های سیم کشی اماکن مسکونی و مراکز صنعتی و شامل مباحثی مانند روشنائی؛ برقرسانی؛ تلفن؛ آنتن مرکزی؛ سیستم اعلام حریق؛ شبکه رایانه‌ای؛ منبع تغذیه اضطراری و دوربین مداربسته می‌باشد.

برای دانلود فایل پلان تاسیسات الکتریکی و مکانیکی اینجا کلیک کنید.



  1. Amir

    Aliw