دکوراسیون سفره خانه سنتی + دانلود pdf ضوابط طراحی سفره خانه - سازه برتر



در این مطلب به عکس هایی از دکوراسیون سفره خانه های سنتی پرداخته ایم. سعی شده عکس ها به گونه ای باشد تا هم نمای بیرون و هم دکوراسیون داخلی را نمایش دهد.دکوراسیون سفره خانه سنتی

دکوراسیون سفره خانه سنتی + دانلود pdf ضوابط طراحی سفره خانه

سبک ایران دارای ویژگی هایی است که از ارزشی ویژه برخوردار است. ویژگی هایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوان های رفیع، ستون های بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه سبک ایرانی است. در ادامه این مطلب می توانید فایل pdf حاوی ضوابط طراحی سفره خانه سنتی را دانلود نمائید.

بسیاری از افراد، با شنیدن کلمه سفره خانه، یاد محیط های سنتی و پر آرامشی می افتند که در آن ها از الگوی های معماری سنتی ایرانی استفاده شده است. این الگو ها که با طراحی بسیار زیبا و فوق العاده کاربردی و با در نظر گرفتن عناصر مهم زندگی و به کار گیری آنها در نقوش مختلف، در فضای داخلی استفاده می شوند. طراحی داخلی سفره خانه های سنتی، نیاز به هنر و دقت بسیاری دارد تا بهترین نتیجه حاصل شود. همچنین می توان عناصر و ملزوماتی را که با حواس پنج گانه انسان در ارتباط است، بکار برد تا حد زیبایی به کمال برسد.

سفره خانه های سنتی نیز از سبک ایرانی پیروی می کنند. در سفره خانه ها معمولا از طاقی های کوتاه برای ایجاد محیطی صمیمی بهره برده می شود. از دیر باز سفره خانه های سنتی بر این باور بوده اند که دارای دو محیط سر باز و سر پوشیده باشند. این امر بران معنی است که در فصول گرم از محیط سر باز استفاده شده و در فصول سرد با استفاده از محیط سر پوشیده محفلی گرم ایجاد کنند. استفاده از پوشش گیاهی در محیط های سر باز مرسوم است؛ این شکل تزئین در الی است که در محیط های سر پوشیده علاوه بر پوشش گیاهی نسبتا کمتر، تجهیزات سنتی مانند نگاره ها، حوزچه ها و همچنین سماور های سبک قدیم به کار گرفته می شود.

در ادامه این مطلب تعدادی عکس از سفره خانه های سنتی قرار داده شده است.  width=  width=  width=  width=  width=  width=  width=  width=  

برای دانلود فایل pdf ضوابط طراحی سفره خانه اینجا کلیک کنید.