تفاهم نامه همکاری ساخت مسکن سیل‌زدگان - سازه برتر



ساخت مسکن سیل‌زدگان

تفاهم نامه همکاری ساخت مسکن سیل‌زدگان

تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در خصوص بازسازی خانه‌های کاملا تخریب شده سیل زدگان تحت عنوان «پویش ملی بهار همدلی» منعقد شد.

در جریان پانزدهمین اجلاس معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در خصوص بازسازی خانه‌های کاملا تخریب شده سیل زدگان تحت عنوان «پویش ملی بهار همدلی» منعقد شد.

در ابتدای انعقاد این تفاهم نامه امیرللـه‌گانی، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس آن چه طی ماه‌های گذشته تحت عنوان حرکت خیرانه پویش ملی بهار همدلی در فضای دانشگاهی علوم پزشکی آغاز شده، بنا شده است که دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور اقدام به جمع آوری کمک‌های خیرانه جامعه دانشگاهی خود جهت بازسازی منازل کامات تخریب شده در مناطق سیل زده کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس هر دانشگاه و دانشکده‌ای در ازای ۲۰ میلیون تومان کمک خیرانه، می‌تواند در ساخت یک منزل مسکونی در مناطق روستایی و در ازای ۲۵ میلیون تومان برای ساخت خانه در مناطق شهری با دو نهاد حمایتی سازمان بهزیستی و کمیته امداد مشارکت کند.

. .

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت تصریح کرد: بر همین مبنا تلاش داریم این حرکت خیرانه را ادامه و در این مسیر کمک رسان سیل زدگانی باشیم که در مناطق سیل زده به یکباره همه خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند.

قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: در سیل‌های مهرماه دو هزار و ۵۰۰ منزل مسکونی از مددجویان و سرپرستان خانوار سازمان بهزیستی دچار تخریب شده است که امید داریم با حرکت خیرانه وزارت بهداشت تحت عنوان «پویش ملی بهار» همدلی بتوانیم در راستای حذف این محرومیت حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: ظرفیت خیرین در جامعه دانشگاهی بسیار قابل توجه است و باید اعتماد سازی لازم جهت جذب مشارکت خیرین دانشگاهی ایجاد شود تا بتوانیم از این پتانسیل در مسیر رفع محرومیت‌ها استفاده کنیم.

قبادی دانا بیان داشت: تا کنون ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است که ۷۵ هزار واحد مسکونی در دولت یازدهم و دوازدهم و ۵۰ هزار واحد در حال ساخت است.

. .

در بخش دوم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت بهداشت و دو نهاد حمایتی کشور جهت مشارکت در ساخت خانه‌های ویران شده در سیل‌های اخیر کشور، علیرضا عسگریان معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: از این اتفاق بسیار خرسندم و از وزارت بهداشت برای حضور در این مشارکت خیرانه بسیار تشکر می‌کنم. کمیته امداد در حادثه سیل ۱۷۰ هزار مسکن آسیب دیده دارد که به حضور خیرین در مسیر رفع این خسارت نیاز است.

وی افزود: در حادثه سیل، خانه افراد تحت پوشش کمیته امداد بیشتر در مناطق محروم قرار داشته و در مسیر سیل بوده است که این اتفاق موجب تخریب منازل تحت پوشش کمیته امداد شده است. برگرداندن زندگی این افراد به نقطه اول نیاز به همت مردمی دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت:البته باید گفت: حرکت مردم در مسیر رفع نیاز مردم سیل زده منحصر به فرد بوده است، اما نمی‌شود این کمک را به دو قسمت مردم سیل زده و مردم خیر تقسیم کرد و انتظار داشت مردم سیل زده هم برای زندگی خود کاری کنند؛ زیرا سیل هیچ چیزی برای این افراد باقی نگذاشته است.

عسگریان ابراز داشت: در مسیر حرکت خیرانه مردمی جهت رفع نیاز‌های اساسی مردم سیل زده، وزارت بهداشت و مدیران این وزارتخانه از جمله فراهانی به سرعت وارد عمل شدند که جای تقدیر دارد. کمک شما باقیات و صالحاتی است که این خیر و احسان در صورت تداوم موجب می‌شود ما نرسیده به انتهای سال ۹۸ بتوانیم برای سیل زدگان تحت پوشش مساکن لازم را بسازیم.

. .

پویش ملی بهار همدلی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری جهت بازسازی خانه‌های تخریب شده هموطنان سیل‌زده کشور، در قالب یک جنبش خودجوش دانشجویی آغاز به کار و اعلام فراخوان کرد که با اعلام این فراخوان ۳۰ نهاد دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عزم خود را برای کمک به سیل زدگان کشور جزم کردند.

۳۰ نهاد دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شامل: «شورای صنفی مرکزی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خانه نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی عضو اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)، تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، تعدادی از تشکل‌های اسلامی اصلاح طلب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بودند که تا به امروز به حمایت جدی خود از این پویش خیرانه ادامه داده‌اند.