ثبات قیمت مسکن در ماه‌های آتی - سازه برتر



ثبات قیمت مسکن در ماه‌های آتی

ثبات قیمت مسکن در ماه‌های آتی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در سال جاری معاملات بخش مسکن به همین روند ادامه می‌یابد و تا پایان سال اتفاق خاصی در بخش معاملات مسکن رخ نمی‌دهد تا به تدریج شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم. به گزارش سازه نیوز، مصطفی قلی خسروی در خصوص معاملات آذر ماه بیان کرد: در آذرماه 1397 بالغ بر 46 هزار و 200 قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور منعقد شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 22 درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین در آذرماه 38 هزار و 882 اجاره نامه در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل 16 درصد کاهش یافته است.

.

وی در ادامه افزود: در شهر تهران نیز طی 30 روز آذرماه 1397 تعداد قرارداد‌های خرید و فروش مسکن 8040 مورد بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 64 درصد کمتر شده است. همچنین در همین مدت در تهران 11 هزار و 291 اجاره نامه در تهران داشتیم که نسبت به آذرماه سال گذشته 20 درصد افت کرده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه 174 شغل به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط هستند، افزود: زمانی که این بازار وارد رکود و یا کسادی می‌شود بیش از 100 شغل دچار مشکل و نابسامانی‌ می‌شوند به همین دلیل باید سعی کنیم مانع ایجاد مشکل و یا رکود در این بازار شویم.

.

قلی خسروی با اشاره به کسادی معاملات مسکن اظهار کرد: یکی از عوامل پایین آمدن معاملات به نوسانات فصلی مربوط می‌شود که در پاییز همواره شاهد کاهش خرید و فروش ملک هستیم و دلیل دیگر آن است که تقاضای سرمایه‌ای در بازار املاک که بعد از افزایش نرخ ارز ایجاد شده بود فروکش کرده است.

وی یادآور شد: به دنبال جهش قیمت دلار، مردم پول‌های خود را شتابزده از بانک بیرون کشیدند و به خرید مسکن اختصاص دادند که منجر به رشد قیمت‌ها و پایین آمدن توان متقاضیان شد و همین موضوع در ادامه، پایین آمدن تعداد معاملات را در پی داشت.

.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در توضیح روند آینده بازار مسکن خاطر نشان کرد: مشابه وضعیت فعلی را در سال 1391 به دنبال نوسانات نرخ ارز داشتیم که پس از یک دوره جهشی، اوضاع به روال عادی برگشت و امسال نیز همین روند اتفاق می‌افتدو تا پایان سال اتفاق خاصی در بخش معاملات مسکن رخ نمی‌دهد و به تدریج شاهد ثبات قیمت‌ها خواهیم بود.

.

ثبات قیمت مسکن در ماه‌های آتی

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی