کاهش معاملات مسکن در آذر ماه - سازه برتر



کاهش معاملات مسکن در آذر ماه

کاهش معاملات مسکن در آذر ماه

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: برای رونق بازار مسکن باید با ارائه تسهیلات ارزان قیمت زمینه‌ احیای دوباره بازار مسکن را فراهم کنیم. به گزارش سازه نیوز، مصطفی قلی خسروی‌ رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه من به شدت با رکود معاملات مسکن مخالف هستم، گفت: از ابتدای دی ماه معاملات خرید و فروش یک درصد، مبایعه نامه‌ها 13 درصد و اجاره نامه‌ها 14 درصد کاهش یافته است و این آمار نشان دهنده رکود در این حوزه نیست، بلکه ما هم اکنون در بازار با کسادی‌ روبه‌رو هستیم.

.

وی ادامه داد: در استان تهران معاملات خرید و فروش 21 درصد، مبایعه‌نامه‌ها 26 درصد و اجاره‌نامه‌ها 16 درصد کاهش یافته است و امیدواریم با انجام تدابیر لازم از سوی دولت بتوانیم رونق را در این بازار دوباره احیا کنیم.

خسروی به آمار معاملات مسکن استان تهران در آذر ماه امسال اشاره کرد و افزود: در تهران شاهد کاهش 47 درصدی معامله و 64 درصدی مبایعه نامه‌ها بودیم و به نظر می‌رسد که بازار خرید و فروش از رونق افتاده است و ما باید به فکر چاره اندیشی برای احیای این بازار از جمله دریافت مالیات از خانه‌های خالی و یا افزایش تسهیلات با نرخ‌های کم بهره باشیم.

.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با تأکید بر اینکه 174 شغل به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط هستند، افزود: زمانی که این بازار وارد رکود و یا کسادی می‌شود بیش از 100 شغل دچار مشکل و نابسامانی‌ می‌شوند به همین دلیل باید سعی کنیم مانع ایجاد مشکل و یا رکود در این بازار شویم.

.

وی با بیان اینکه تا پایان سال شاهد هیچ افزایش قیمتی در بازار مسکن نخواهیم بود افزود: باید دولت اقدامات لازم را در راستای افزایش تولید مسکن به کار بگیرد و صحبت اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش نیافتن تسهیلات مسکن مانع ایجاد رونق در این بازار می‌شود.

خسروی در پایان گفت: دولت باید تسهیلات خرید مسکن را همچنان ادامه دهد، زیرا که اگر تسهیلات خرید مسکن قطع شود این بازار دچار دگرگونی‌های بسیاری می‌شود.

.

کاهش معاملات مسکن در آذر ماه

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی