ست رنگ خردلی، 7 ترکیب رنگی شیک برای دکوراسیون! - سازه برتر



ست رنگ خردلی، 7 ترکیب رنگی شیک برای دکوراسیون

ست رنگ خردلی، 7 ترکیب رنگی شیک برای دکوراسیون!

رنگ خردلی در دکوراسیون یکی از رنگ های بسیار کاربردی است و از نظر من این موضوع از دو جهت قابل بررسی است. این که خردلی در عین جذاب و خاص بودن، ملایم و لطیف نیز هست. بنابراین نه مثل رنگ زرد پر هیجان و نه مثل رنگ های خنثی بی روح و ساده محسوب می شود. بنابراین شاید برای کسانی که به رنگ زد علاقه زیادی ندارند بتواند نقش خوبی در دکوراسیون ایفا نماید. در ادامه کاربردهای مختلف این رنگ را ربرای شما بررسی می کنم.

.

1. ایجاد یک پالت نرم و ملایم

بعضی از مردم در استفاده از رنگ هایی مانند زرد ترس داشته و نمی توانند ریسک استفاده از آن ها را در فضاهایی مانند نشیمن بپذیرند. اما رنگ خردلی می تواند ترکیب رنگی ملایم و در عین حال روشنی را در فضا به وجود بیاورد. همان طور که در نشیمن بالا مشاهده می کنید، کاناپه خردلی رنگ در کنار دیوار کرمی قرار گرفته و با رنگ های قهوه ای سقف و طوسی کف نیز همنشینی بسیار خوبی پیدا کرده است.

.


ست رنگ خردلی، 7 ترکیب رنگی شیک برای دکوراسیون

.


2. رنگ خردلی برای وسایل و اکسسوری ها

کاربرد رنگ خردلی برای یکی از وسایل یا اکسسوری های منزل می تواند جلوه بسیار خوبی را به وجود بیاورد. این رنگ به خصوص برای وسایل چوبی شادابی و سرزندگی خوبی با خود به همراه خواهد داشت. اگر به تصویر بالا دقت نمایید، ترکیب کمد خردلی رنگ را در کنار سرکه ای دیوار و آبی پنجره ها را مشاهده خواهید کرد. در واقع این دو رنگ نیز در کنار خردلی تناسب بسیار زیبایی را به همراه خواهند داشت.

.

کوسن های خردلی در کنار وسایل طلایی

کوسن های خردلی برای فضای نشیمن بسیار مناسب هستند و در کنار اکسسوری های طلایی هماهنگی بسیار خوبی از خود نشان می دهند. در نشیمنی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، همین ایده برای کوسن ها با قاب و چراغ پایه دار طلایی عملی شده است. اگر جنس کوسن ها مخمل در نظر گرفته شود، جنبه لوکس بودن بیش تری را به فضا اضافه خواهد کرد. البته به غیر از اکسسور های طلایی از نمونه های برنجی نیز می توانید استفاده نمایید.

.

4. روشن تر شدن فضا با خردلی و سفید

یکی از ترکیب های رنگی بسیار زیبا و پرکاربرد با خردلی رنگ سفید است. با این ترکیب رنگ خردلی شما می تواند با حفظ شادابی و جذابیت خود، در کنار سفید روشنی بیش تری در فضا ایجاد نماید. بهتر است لوازم جانبی خردل را به اتاق هایی اضافه کنید که از نور طبیعی زیادی برخوردار هستند تا جلوه ای بهتر داشته باشند و فضاهای دیگر را روشن نیز نگه دارند. در تصویر بالا نمونه این ایده ار می توانید در اتاق کودک مشاهده نمایید.

.

5. رنگ خردلی در کنار خاکستری

اگرچه خاکستری رنگ محبوبی است و در بسیاری از موراد به عنوان یک رنگ خنثی و تعدیل کننده رنگ های دیگر به کار می رود، اما ممکن است برای بعضی از فضاها مانند اتاق خواب با نور کم مناسب به نظر نیاید. تر کیب این رنگ با خردلی می تواند تا حدی این مشکل را بر طرف نماید. در واقع خنثی بودن خاکستری با گرمی خردلی ترکیب دلپذیری را به خود به همراه دارد البته طراحان معمولا رنگ خاکستری را برای زمینه و خردلی را برای اکسسوری ها و لوازم جانبی مانند کوسن ها در نظر می گیرند.

.

6. ترکیب رنگ خردلی و مشکی در آشپزخانه

یکی از روش های خوب برای ایجاد فضای گرم و صمیمی در یک آشپزخانه استفاده از رنگ خردلی در آن است. اگر به تصویر بالا دقت نمایید، متوجه می شوید که این رنگ برای فضای بین کابینت ها انتخاب شده اما بیش ترین جلوه به وجود آمده به دلیل وجود رنگ مشکی کابینت ها و چهار چوب درب آشپزخانه است. خردلی و مشکی یک ترکیب بسیار قوی و شیک ایجاد می کنند که البته بهتر است هر دو به میزان محدود و در کنار یک رنگ زمینه مورد استفده قرار بگیرند.

.


ست رنگ خردلی، 7 ترکیب رنگی شیک برای دکوراسیون

.


7. ترکیب رنگی خردلی در اتاق خواب

به طور کلی خردلی یکی از رنگ های مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود. ترکیب های رنگ مناسب خردلی برای این فضا، به غیر از سفید، قرمز خواهد بود. نمونه بالا این ایده را به خوبی به شما نشان می دهد. در واقع تخت خواب با پارچه مخمل خردلی رنگ پوشانده شده و سرویس خواب سفید در نظر گرفته شده است. اما رنگ قرمز موجود در فرش، گلدان و قاب آینه، به نوعی تکمیل کننده این ترکیب هستند. مسلما در فضایی مانند اتاق خواب نمی توان قرمز را به شکلی وسیع به کار برد، اما در حد اکسسوری های کوچک و در کنار خردلی یک ترکیب موفقیت امیز خواهد بود.

.

ست رنگ خردلی، 7 ترکیب رنگی شیک برای دکوراسیون!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی