افزایش ۱۲.۴ درصدی پروانه‌ ساخت مسکن - سازه برتر



افزایش ۱۲.۴ درصدی پروانه‌ ساخت مسکن

افزایش ۱۲.۴ درصدی پروانه‌ ساخت مسکن

پروانه‌ های صادر شده برای احداث ساختمان در شهرداری‌های کشوردر فصل بهار ۹۷ نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۱۲.۴ درصد افزایش داشته است. به گزارش سازه نیوز، طبق اعلام مرکز آمار، تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در شهرداری‌های کشور در فصل بهار 97 نسبت به فصل مشابه سال گذشته 12.4 درصد افزایش داشته است.

.

بررسی نتایج طرح "گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده ازجانب شهرداری‌های کشور" در فصل بهار سال 1397 نشان می‌دهد که تعداد 90 هزار و 667 واحد مسکونی در فصل بهار امسال در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 12.4 درصد افزایش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ساختمان 2.6 واحد بوده است.

. تعداد 34 هزار و 278 پروانه احداث ساختمان در شهرداری‌های کشور در فصل بهار 97 صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 10.4 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 13.1 درصد افزایش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در فصل بهار امسال حدود 17 هزار و 438 هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته 0.9 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها 509 مترمربع بوده است.

.

در فصل بهار امسال ، تعداد 19 هزار و 659 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 30.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 31.6 درصد افزایش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان 6.4 واحد بوده است.

. تعداد 3 هزار و 55 پروانه احداث ساختمان ازجانب شهرداری تهران در فصل بهار 97 صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 42.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 34.4 درصد افزایش داشته است. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادرشده از سوی شهرداری تهران در فصل بهار 97 بالغ بر 3 هزار و 537 هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 29.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 32.3 درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره مورد بررسی حدود یک هزار و 158 مترمربع بوده است.

.

افزایش ۱۲.۴ درصدی پروانه‌ ساخت مسکن

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی