رشد ۶.۴ درصدی قیمت مسکن شهر تهران در آبان ماه - سازه برتر



رشد ۶.۴ درصدی قیمت مسکن شهر تهران در آبان ماه,

رشد ۶.۴ درصدی قیمت مسکن شهر تهران در آبان ماه

طبق آمارهای اعلامی دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آبان ماه امسال در پایتخت قیمت مسکن ۶.۴ درصد افزایش داشته و متوسط قیمت هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی را به ۹.۱۹ میلیون تومان رسانده است. به گزارش سازه نیوز، دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی در آبان ماه سال جاری 91.9 میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل 6.4 و نسبت به آبان ماه سال قبل 91 درصد رشد داشته است.

.

بر طبق آمارهای ارائه‌شده مذکور در این ماه از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه یک با 196.8 میلیون ریال بیشترین و منطقه 9 با 40.6 میلیون ریال کمترین متوسط قیمت را داشته است.

همچنین بر پایه اطلاعات به دست آمد بیشترین رشد متوسط قیمت در آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه 9 به میزان 104.4 درصد و کمترین آن مربوط به منطقه 19 با افزایش 46.9 درصدی بوده است.

. در این گزارش در رابطه با بالاترین سهم تعداد معاملات بر اساس واحدهای باقیمت مترمربعی 60 تا 70 میلیون ریال به 9.9 درصد بوده است.

همچنین بالاترین سهم معاملات این ماه مربوط می‌شود به واحدهایی با مساحت 60 تا 80 مترمربع با 26 درصد کل معاملات و کمترین آن مربوط می شود به واحدهایی با مساحت 180 تا 200متر مربع با 1.1 درصد کل معاملات.

.

علاوه بر آن واحدهای با ارزش بیش از 12000 میلیون ریال با 24.0 درصد بالاترین سهم معاملات آبان ماه را به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در 8 ماه نخست سال 1397 تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی به 94 هزار و 17 واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در طی این مدت متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای مسکونی آپارتمانی 73.02 میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 59.6 درصد رشد داشته است.

.

رشد ۶.۴ درصدی قیمت مسکن شهر تهران در آبان ماه

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی