فرش پشمی مدرن، طراحان 7 کاربردش را می گویند! - سازه برتر



فرش پشمی مدرن، طراحان 7 کاربردش را می گویند!

فرش پشمی مدرن، طراحان 7 کاربردش را می گویند!

فرشی که امروز می خواهم به شما معرفی کنم، از پشم طبیعی گوسفندان بافته شده و اصالتا به عنوان یک فرش مراکشی شناخته می شود. طرح لوزی و بافت نرم این فرش، یک سبک متفاوت و گرمی را به فضای داخلی شما اضافه می کند. فرش پشمی مراکشی در اواسط قرن بیستم به محبوبیت بسیار زیادی رسید و در حال حاضر شاهد حضورش در فضاهای مدرن و سنتی هستیم. 7 خانه ای که در ادامه تصاویرشان را خواهید دید، به شما می گویند که چگونه می توانید از این فرش ها در منزلتان استفاده نمایید.

.

1. فرش پشمی به عنوان عنصر کمکی در دکوراسیون

در دکوراسیون اتاقی که تصویرش را در بالا مشاهده می کنید، تمام تمرکز و توجه به سمت کاغذ دیواری گلدار و خاص معطوف می شود و در نتیجه ما به یک فرش و کف پوش خنثی نیاز داریم که با کاغذ دیواری رقابتی نداشته و تاثیری بر روی آن نگذارد. فرش پشمی با طرح هندسی بسیار ساده می تواند در عین حال که از بی روح بودن فضا جلوگیری می کند، ما را به هدفمان نیز برساند. البته هماهنگی فرش با کف چوبی اتاق نیز به روشن تر شدن فضا کمک بیش تر خواهد کرد.

.

2. فرش پشمی به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون

برعکس نمونه قبل، در این فضا فرش پشمی مراکشی به طرح هندسی مینیمال اما بافت بسیار نرم و دوست داشتنی اش به عنوان مرکز توجه اتاق در نظر گرفته شده است. اگر به تصویر دقت نمایید می توانید متوجه بشوید که از ترکیب رنگی سفید و سیاه فرش در انتخاب سایر وسایل کمک گرفته شده است.

.


فرش پشمی مدرن، طراحان 7 کاربردش را می گویند!

.


3. نقش تاکیدی فرش پشمی در دکوراسیون

نکته ای که نباید در مورد این فرش ها فراموش کنید، نقش هندسی آن هاست. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، فرش دارای فرم هندسی باز شده تری نسبت به نمونه های لوزی است و همین نقش باعث شده تا چشم افراد به صورت ناخودآگاه به سمت شومینه که نقطه کانونی فضاست جلب شود. در واقع فرش پشمی در این فضا به نقطه کانونی اتاق که همان شومینه است تاکید می کند و فراموش نکنید که فرم صندلی ها نیز با حرکت زیگزاک فرش هم خوانی دارند.

.

4. ایجاد هندسه در دکوراسیون

در این فضای شیک، طراحان از قاب های مستطیل شکل ساده برای ایجاد یک گالری عکس بر روی دیوار استفاده کردند. در همین حال، فضا نیاز به ایجاد تنوع و شکست این فرم هندسی بوده که این کار با فرش پشمی و هندسی لوزی مانندش عملی شده است. هامن گونه که در مورد قبلی نیز توضیح داده، با وجود سادگی نباید نقوش هندسی این فرش ها را نادیده بگیرید.

.

5. ایجاد لایه ای از گرمی در فضا

درمورد فرش های پشمی، تنها سادگی و نقوش هندسی شان نیست که محبوبیت زیا دی را برایشان به همراه آورده، بلکه این بافت بسیار نرم و راحت آن هاست که یک تجربه لذت بخش را برای ما تداعی می کند. در این تصویر از این مدل فرش برای طراحی فضایی دنج استفاده شده و این نرمی و راحتی با حضور کوسن هایی روستایی تکمیل شده است.

.

6. عنصر خنثی در دکوراسیون

طراحان در طراحی این اتاق خواب کودکانه نیاز به یک ترکیب رنگی خنثی داشتند که این کار به راحتی با فرش مراکشی انجام گرفته است. البته در این طراحی مینیمال، کودک به وجود عناصر نرم و راحت نیاز داشته که آن ها از سوی این فرش برآورده می شود و در کنار پاف پشمی کامل می گردد. علاوه بر این رنگ بندی سیاه و سفید به نوعی خنثی بوده و با هر رنگ و وسیله ای به راحتی ست می شود.

.

7. تقسیم بندی فضا با فرش پشمی

در بسیاری از فضاهای کوچک که نمی توان تفکیک قسمت های مختلف را با دیوارهای سلب انجام داد، باید به واسطه مبلمان، کف سازی، تغییر رنگ دیوارها و .... این کار را انجام دهیم. یکی از موثرترین روش ها به کار بردن فرش پشمی است. این فرش به دلیل سبک کاملا خاص خود می تواند منطقه مورد نظر ما را نسبت به سایر فضاها جدا کند. به طور مثال در تصویر بالا از این ایده برای ایجاد یک نشیمن صمیمی و دنج استفاده شده است. اگر دقت نمایید، نیمکت چوبی و شومینه به گرمی و صمیمیت فضا افزوده اند.

.

فرش پشمی مدرن، طراحان 7 کاربردش را می گویند!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی