شگفتی های طراحی مترو استکهام - سازه برتر



شگفتی های طراحی مترو استکهام,

شگفتی های طراحی مترو استکهام

برنامه احداث شبکه متروی استکهلم در سال 1941 قطعی و اولین خط در سال 1945 افتتاح شده است. هفت خط در سه گروه قرمز، آبی و سبز مسافران را جابه جا می کنند. خط سبز که ایستگاه مرکزی را به منطقه قدیمی شهر متصل می کند، در سال 1957؛ خط قرمز که از شمال شرقی به جنوب غربی می رود در سال 1964؛ و هط آبی که شمال غربی را به مرکز شهر متصل می کند، در سال 1957 افتتاح شد.

. شاخص ترین بخش این شبکه ایستگاه های آن هستند که به طولانی ترین موزه هنر در جهان معروف اند. 70 ایستگاه از مجموع 100 ایستگاه استکهلم و 108 کیلومتر از تونل های مترو به آثار متنوع صدها هنرمند اختصاص یافته است. شبکه متروی استکهلم امروزه موزه ای است از مجموعه مجسمه ها، نقاشی ها، گرافیتی ها و حتی آثاری به سبک مدرن. هدف از این کار نمایش هنر در سطح شهر و در میان مردم می باشد.

.


شگفتی های طراحی مترو استکهام,

.


معروف ترین و بزرگ ترین ایستگاه متروی سوئد، ایستگاه تی- سنترالن با طراحی الوف اولتوت است. این ایستگاه از نظر موقعیت نیز از اصلی ترین ایستگاه هاست. غار سنگی عظیمی که ویژگی های زمین شناسی و بستر صخره ای شهر استکهلم را به نمایش می گذارد. برخی از خطوط که بر دیوارها و سقف تصویر شده اند در نظر اول به آثار انسان غارنشین شبیه می باشد.

.

شگفتی های طراحی مترو استکهام

منبع : آرل

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی