5 سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی - سازه برتر



5 سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

5 سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

در طول تاریخ اروپا، هنر دکوراسیون هیچگاه تغیر شکل ناگهانی نداشته است، هر سبک پیش زمینه ای بوده برای سبک بعدی و ادامه آنچه که بطور کلی در سبک های دکوراسیون اروپایی به چشم می خورد. در این سبک ها دقت همراه با وسواس طراحان در به وجود آوردن ریزه کاریهای مختلف به چشم می خورد. طراحان سعی داشته اند که زیبایی و هماهنگی را در کنار هم داشته باشند.

.

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

سبک کلاسیک در واقع سبک سنتی غربی است. عناصر مهم این سبک مبلمان آنتیک، گچ کاری های زیبا، وسایل چوبی تزئینی با جزئیات فراوان، پرده های لوکس با پارچه های طرح دار منگوله دار، آینه های بزرگ قدی و کلکسیون ها هستند. در این سبک اصالت به زیبایی تمام نمایان است. رنگ های به کار رفته شده در سبک کلاسیک رنگ های خنثی، بژ، کرم و خاکستری هستند. تقارن و حفظ آن یکی از اصول اساسی در دکوراسیون کلاسیک است.

.

5 سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

.

سبک ویکتوریایی در طراحی داخلی

سبک ویکتوریایی یکی از مجلل ترین سبک های دکوراسیون است که طرفدار هماهنگی و تعادل در کنار زیبایی است. در فضاهایی با این سبک دیوارها با کاغذ دیواری و یا رنگی تیره تر به دو قسمت تقسیم می شود. وسایل تزئینی در این سبک به حد زیادی استفاده می شود. فضاهای عمومی و خصوصی به دقت از هم جدا می شوند و در خانه هایی به این سبک سالن پذیرائی مهمترین قسمت در دکوراسیون منزل است که با شکوه تمام آراسته شده است. شمعدان های بزرگ، چلچراغ ها و شیشه های منقوش از نشانه های سبک ویکتوریایی است. در این سبک به زیبایی بصری بسیار اهمیت داده می شود.

.

سبک باروک در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک باروک ساختن فضاهای منحنی به رنگ نور و طرح های نا متقارن را به تصویر می کشد. استفاده از تزئینات زیبا، رنگ های صورتی و آبی در این سبک به زیبایی خود نمایی می کند. استفاده از مبلمان رسمی عموما با رنگ تیره از خصوصیات بارز سبک باروک است.

.

سبک روکوکو در طراحی داخلی

این سبک ادامه سبک باروک است با این تفاوت که تزئینات به صورت مجسمه های کوچک، آینه های تزئینی، پرده های نقش دار و منسوجات لوکس اما سبک است. در سبک روکوکو بیشتر از رنگ روشن برای مبلمان استفاده می شود.

سبک گوتیک در معماری داخلی

سبک کوتیک یکی از سبک های مذهبی است. نوع ارتباطات در آن به صورت عمودی ترسیم شده است. در این سبک الگوهای طراحی به صورت فلش های رو به بالا که نشان دهنده خداوند است طراحی شده اند. قوس های نوک تیز یکی دیگر از مشخصه های بارز این سبک است. شمع های استوانه ای همراه با شمعدان های فلزی و شومینه های سنگی نمای مذهبی سبک باروک را چند برابر می کند.

.

5 سبک اروپایی در دکوراسیون داخلی

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی