انواع مدل کفپوش خانه، گرم ترین ها در زمستان! - سازه برتر

انواع مدل کفپوش خانه، گرم ترین ها در زمستان!

  • شناسه : 21297
  • برچسب ها :


انواع مدل کفپوش خانه، گرم ترین ها در زمستان!

انواع مدل کفپوش خانه، گرم ترین ها در زمستان!

گرما و سرما را می‌شود از راه حس لامسه و با کمک پوستمان درک کنیم، اما آنچه مدنظر این مقاله است ارتباط مستقیم با حس بینایی دارد و آنچه از راه چشمانمان درک و حس می‌کنیم. رنگ‌ها را می‌توانیم به دسته رنگ‌های گرم و سرد تقسیم کنیم، درحالی‌که از نظر دمای فیزیکی تفاوتی با هم ندارند و تنها از نظر بصری و حسی که به ما به‌عنوان بیننده منتقل می‌کنند، ‌اما باز هم با هم متفاوت هستند. وقتی صحبت از رنگ‌های گرم (رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی و...) و کاربردشان در فضای داخلی می‌شود می‌دانیم که این رنگ‌ها ذاتاً گرم هستند، چرا که در ناخودآگاهِ بیننده، یادآور عناصری می‌شوند که طبق تجربیات قبلی گرمای واقعی و لمسی را به او منتقل کرده‌اند؛ برای نمونه رنگ قرمز یادآور آتش و گرما حاصل از آن است. این امر؛ یعنی گرم بودن یا سرد بودن که از راه بینایی منتقل می‌شود تنها مختص رنگ‌ها نیست و در مصالح به‌ کاررفته در فضای داخلی هم نمود پیدا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مصالحی صحبت کنیم که حس گرما را به شما منتقل می‌کنند و مناسب فضای زندگی و خانه شما هستند. می‌خواهیم شما را در انتخاب مصالح مناسب کف خانه‌تان یاری کنیم.

.

کفی گرم برای خانه شما

زمانی که در صبح یک روز زمستانی سرد از خواب برمی‌خیزید و پای برهنه‌تان را روی کفی که به‌اندازه یخ سرد است می‌گذارید حس سرما به شما دست می‌دهد و می‌لرزید. مشکل اینجاست که برخی از مصالح، گرما را بهتر در خود حفظ می‌کنند، این در حالی است که برخی به‌سرعت آن را از دست می‌دهند. در مقابل مصالح مطمئنی وجود دارند که محیط را به‌طور کامل عایق و تمام فضا را راحت، دنج و گرم و نرم‌تر می‌کنند، البته ترفندهایی هم وجود دارد که می‌توان برای بهبود راحتی پوشش‌های کف موجود به کار رود.

. سنگ و سرامیک معمولاً انتخاب‌های مناسبی برای فضای خانه نیستند؛ چون حسی از سرما را به کاربر فضا منتقل می‌کند. سردی و بی‌روح بودن این مصالح، جذابیتی برای فضای زندگی ندارد. خانه باید فضایی گرم و صمیمی برای زندگی تأمین کند؛ لذا باید از مصالحی بهره ببریم که این حس را به افراد منتقل کند. اگر به دلایلی مجبور به استفاده از چنین مصالحی در خانه‌تان هستید باید سعی کنید از رنگ‌ها و طرح‌هایی از آنها استفاده نمایید که این عیب را پوشش دهد. در صورت استفاده از سنگ و سرامیک بهتر است از رنگ‌هایی چون کرم و قهوه‌ای و سرامیک‌هایی با طرح چوب بهره بگیرید.

.

فرش راهکاری بی‌ زمان

راه‌حلی ساده و همیشگی برای کف‌های سرد در زمستان وجود دارد که فضا را گرم و دعوت‌کننده‌تر می‌کند. نواحی پوشیده شده با فرش‌ها می‌توانند به‌طور استراتژیک در جاهایی قرار گیرند که گوشه‌هایی برای گفت‌وشنود و مأمنی برای مطالعه ایجاد کنند. این گوشه‌ها تکه‌ای جداشده از اتاقی بزرگ‌تر هستند که درعین‌حال به فضای بزرگ‌تر الصاق شده‌اند. فرش‌ها می‌توانند در کنار تخت، درگاه و راهروها یا در حمام‌ها که افراد تمایل دارند پابرهنه باشند به کار گرفته شوند و آن ناحیه را در پوششی از راحتی و گرما قرار می‌دهند.

. فرش، قالیچه و موکت، راه‌حل‌های نمادین و مردم‌پسندی برای پوشش‌های کف هستند که گرم و مطبوع‌اند. این کف‌پوش‌ها در فضاهای گوناگونی مثل اتاق‌خواب و نشیمن به کار گرفته می‌شوند. محصولات با ابعاد بزرگ‌تر و ضخیم‌تر مزیت بیشتری برای محافظت از فضا در مقابل سرمای بیرون و همین‌طور عایق کردن فضا در مقابل از دست دادن گرما در فصل زمستان دارند. این گستردنی‌های بافته‌شده را باید از برخی شرایط محافظت کرد (برای مثال رطوبت) به همین دلیل مناسب همه فضاها نیستند.

.

چوب‌های گرم و صمیمی

بعد از گستردنی‌های بافته‌شده، کف‌پوش‌ های چوبی برای قرن‌ها یکی از انتخاب‌های محبوب کف‌پوش خانه است. کف‌پوش‌های چوبی انتخابی جذاب و قابل‌اعتماد هستند و حس دوام و ماندگاری به فضای داخلی می‌دهند. آنها درحالی‌که به نرمی کف‌پوش‌های پلاستیکی نیستند، دارای عملکردی بهتر بوده و در زیر پا گرم ‌و نرم‌تر از گزینه‌هایی مثل سنگ و کاشی هستند. در ترکیب با قالی و کناره‌ها و سایر کف‌پوش‌های بافته‌شده ظاهر سطح را لطیف‌تر و برای شخص (کاربر و ساکن فضا) باب طبع‌تر می‌کند. آنچه کف‌پوش‌های چوبی به فضا می‌افزایند ذات طبیعی و زیبایی است که می‌توان آن را به صورتی منحصربه‌فرد در فضا حس و لمس کرد. بر اساس گونه، کیفیت، برش و رنگ، ظاهری تا حدودی متفاوت دارند. مصالح به‌خودی‌خود همیشه حسی بدوی و ابتدایی و زیبایی اساسی را به نمایش می‌گذارد که با ذات بیولوژیک و طبیعی که در هرکدام ما وجود دارد ارتباطی عمیق برقرار می‌کند.

.

کف‌پوش‌های چوبی ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشند، چیزهایی نظیر اینکه پرسروصدا هستند، عایق حرارتی و صوتی نسبتاً ضعیفی به‌حساب می‌آیند و به‌این‌ترتیب کسانی که در طبقه پایین سکونت می‌کنند به‌راحتی صدای پای شما را می‌شنوند، البته باید توجه داشته باشیم که این اتفاقات در خانه‌هایی که با سازه‌های چوبی ساخته می‌شوند پررنگ‌تر است و زمانی که سقف سازه‌ای وجود دارد و می‌خواهید کف‌پوش چوبی را بر روی آن نصب کنید این مشکلات کمتر جلوه می‌کند. به این نکته دقت کنید که برای کاهش و رفع معایب کف‌پوش‌های چوبی باید حتماً زیر آنها و روی سقف سازه‌ای را عایق کنید (برای نمونه با استفاده از فوم)

.

با توجه به قیمت نسبتاً بالای چوب، جلوگیری از تخریب محیط‌زیست (جنگل‌ها) برای تهیه چوب موردنیاز، چند سالی است که کف‌پوش‌هایی با ظاهر چوب و جنسی از خرده‌ها و ضایعات چوب تولید می‌شود که در بازار با نام پارکت لمینیت شناخته می‌شود. لایه رویی آنها روکشی با طرح چوب دارد که به رنگ‌های مختلف انواع چوب تولید می‌شود. نصب آنها نسبتاً آسان و بدون نیاز به چسب و تنها با کلیک و در هم رفتن مثل اجزای پازل در کنار هم قرار می‌گیرند. لایه رویی پارکت‌های لمینیت نسبت به آب مقاوم‌اند، اما بخش میانی آن (بخش چوبی) در مقابل آب آسیب‌پذیر است. این نوع محصولات معمولاً با ضخامت‌های 8 و 12 میلی‌متر در بازار یافت می‌شوند.

.

چون چوب سخت، چون پنبه نرم

کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای، کف‌پوش‌های نسبتاً غیرمعمولی هستند و به‌تدریج در کشورهای دیگر محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند و بیشتر در دسترس قرار می‌گیرند. آنها بسیار نرم و اسفنجی بوده و می‌توانند مانند گهواره‌ای در زیر قدم‌های شما حسی از آرامشی لوکس را به فضای خواب شما عطا کنند. کف‌پوش‌های چوب‌پنبه‌ای پر از میلیون‌ها حباب‌ هوای ریز است که فضای اتاق‌خوابتان را نسبت به صوت و حرارت ایزوله و عایق می‌گرداند. این کف‌پوش به‌طور طبیعی ضد میکروب و ضد الکتریسیته ساکن است. این به آن معنا است که همانند برخی از قالی‌ها مشکلی برای کیفیت هوا ایجاد نمی‌کند و محلی برای تجمع میکروب‌ها نمی‌شوند. مشکل اساسی این نوع مصالح این است که به دلیل اینکه نسبتاً نرم هستند ممکن است به‌واسطه برخورد پایه مبلمان، پاشنه‌بلند کفش خراشیده شوند و آسیب ببینند، البته می‌توان آنها را به‌راحتی تعویض کرد و به لحاظ قیمت هم با توجه به ضخامت، کیفیت بالا و طول عمر بیشتر با قیمت کف‌پوش‌های چوبی برابری می‌کند.

.

مصنوعی، اما مفید

این کف‌پوش‌های پلیمری گزینه مناسبی دیگری هستند، چراکه به طرز اعجاب‌آوری تطبیق‌پذیرند. با این کف‌پوش‌ها شما این توانایی را دارید که ظاهری مشابه و نزدیک به مصالح، الگوها و رنگ‌های مختلف خلق کنید. چنین چیزی می‌تواند ظاهر چوب یا سنگ طبیعی را با حسی نرم و گرم با خواص عایق فرش داشته باشد. اگر به‌خوبی نصب و نگهداری شوند طول عمر زیادی دارند و می‌توانند از 10 تا 20 سال عمر مفید داشته باشند. عیب بزرگ کف‌پوش‌های وینیل این است که به نسبت برای محیط نامناسب هستند، البته امروزه از ترکیبات شیمیایی آلی و ارگانیک برای ساخت این کف‌پوش‌ها استفاده می‌کنند که آسیب کمتری به محیط‌زیست می‌زنند.

.

انواع مدل کفپوش خانه، گرم ترین ها در زمستان!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی