استند دکوری، گلدان ها هم باید منظم باشند! - سازه برتر



استند دکوری، گلدان ها هم باید منظم باشند!,

استند دکوری، گلدان ها هم باید منظم باشند!

کنار پنجره خانه ما پر است از گلدان‌ های کوچک و بزرگی که همچون باغچه‌ ای کوچک، نمای خانه را زیباتر کرده‌ اند. سرزندگی و شادابی گیاهان آپارتمانی، روحیه خانواده را تغییر داده و انرژی مثبتی را روانه خانه ما کرده است. گاهی فکر می‌ کنم این گلدان‌ های کوچکی که در بین گیاهان بزرگ‌ تر پنهان شده‌ اند، کمی مظلوم‌ تر هستند. یاد دوران کودکی‌ ام می‌ افتم که همراه مادرم در پیاده‌ روهای شهر راه می‌ رفتم، محکم دستش را گرفته بودم و متعجب به اطرافم نگاه می‌ کردم، پا! در زاویه دید من تنها پای افراد مختلف دیده می‌ شد و حتی کسی خبر از کودکی نداشت که در میان سیل جمعیت نادیده گرفته شده است. دوست ندارم این گیاهان عزیزم هم در میان دیگر گلدان‌ ها پنهان شده و احساس غریبگی کنند. من به دنبال مکانی مخصوص برایشان هستم که به راحتی همه چیز را از روی ارتفاع مشاهده کنند؛ آن هم چیزی نیست جز استند گل!

.

استند چیست؟

استند ساختاری مانند بوفه و ویترین است که تنها تفاوت آن نداشتن شیشه به عنوان درب در ساختارش است، البته در مورد استند گل این تعریف کمی تغییر پیدا می‌ کند. استند گل درواقع شامل طبقاتی است که برای قرار دادن گلدان‌ های مختلف طراحی و ساخته می‌ شود. استند گل می‌ تواند بر اساس سلیقه سفارش‌ دهنده در اشکال مختلف و با تعداد طبقات مشخص ساخته شود. مسلم است که به دلیل نیاز به دسترسی به گلدان‌ ها برای رسیدگی روزانه و آبیاری، طبقات بدون در ساخته می‌ شود و به همین دلیل به نام استند گل معروف‌ اند و نه بوفه گل!

.

بهترین محل برای قرار دادن استند گل

گیاهان آپارتمانی و گلدان‌ های متنوع علاوه بر مزایای بسیاری که به عنوان موجود زنده به فضای داخلی خانه وارد می‌ کنند، می‌ توانند به عنوان عنصر تزئینی نیز دکوراسیون منزل را جذاب‌ تر جلوه دهند، ولی آنچه این گیاهان را از سایر لوازم تزئینی متمایز می‌ کند، نیازهای زیستی‌ شان است. همان‌ طور که می‌ دانید علاوه بر خاک مناسب و آبیاری و کود دهی که بر عهده شماست، گیاهان نیاز به نور کافی برای زندگی سالم‌ تر دارند، البته که نیاز نوری در گیاهان مختلف متفاوت است، ولی بیشتر گیاهان آپارتمانی به حداقل نوری برای رشد بهتر نیاز دارند که از پشت پنجره تأمین می‌ شود. در کنار پیدا کردن فضای مناسب برای قرار دادن استند گل، این نکته را هم در نظر داشته باشید که نیازهای نوری، تهویه هوا، دمای محیط و رطوبت موردنیاز گیاهان هم در مکان موردنظر تأمین شود. اگر می‌ خواهید استند گل را در مکانی قرار دهید که نور کافی طبیعی ندارد از چراغ‌ های رشد گیاه استفاده کنید. این لامپ‌ ها را روی برخی از استند ها به صورت پیش‌ فرض نصب می‌ کنند.

.

چه تعداد طبقه برای استند گل کافی است؟

به راحتی می‌ توان گفت که این نکته سلیقه‌ ای است و به خواست شما و هم‌چنین دکوراسیون خانه‌ تان بستگی دارد، ولی آنچه باید مدنظر داشت این است که گیاهان به دلیل رشد همیشگی‌ شان از نظر اندازه تغییر یافته و در مورد گلدان‌ های خانگی این تغییر اندازه به شکل طولی بروز پیدا می‌ کنند، پس فاصله طبقات استند گل باید به اندازه‌ ای در نظر گرفته شود که با توجه به رشد طولی گیاه، همچنان فضای کافی برایشان موجود باشد. با توجه به سازه استند و جنس استفاده‌ شده در ساخت آن، استحکام طبقات متفاوت است. بهتر است از قرار دادن گلدان‌ های بزرگ روی استند گل خودداری کنید. عناصر بزرگ‌ تر در دکوراسیون همیشه توجه بیشتری را به خود جلب می‌ کنند و گیاهان بزرگ‌تر هم مانع دیده شدن گلدان‌های کوچک‌تر می‌شوند. گلدان‌ های بزرگ‌ تر را در نقاط مختلف خانه به عنوان نقطه عطف قرار دهید. چنانچه تنها مکان مناسب قرار دادن گیاهان در خانه شما یک فضای مشخص است، می‌ توانید با حفظ قرینگی و ترکیب‌ بندی مناسب، چیدمان گلدان‌ های بزرگ را در کنار استند گل انجام دهید. در برخی از مدل‌ های استند می‌ توانید تنها پایه‌ ای زیبا برای تک گلدان تهیه کرده و آن را در گوشه خانه قرار دهید.

.

جنس‌ های متنوع در ساخت

برای ساخت استند گل مانند وسیله‌ های دیگر منزل از مصالح گوناگون استفاده می‌ شود. شما می‌ توانید مدل‌ های فلزی، چوبی و حتی ام دی اف استند گل را در فروشگاه‌ ها و کارگاه‌ های مختلف پیدا کنید. اغلب مدل‌ های فلزی فانتزی‌ تر هستند و به سبک انگلیش هوم طراحی شده‌ اند. در مورد مدل‌ های چوبی و ام دی اف هم که تفاوت بارز است. ام دی اف از چوب کم‌ هزینه‌ تر است و با قیمت ارزان‌ تری به فروش می‌ رسد. در مورد همه مدل‌ ها مطمئن باشید که آبیاری و یا اسپری برگی گیاهان، باعث آسیب‌ دیدگی و خراب شدن آن نشود. هنگام خرید استند گل از فروشنده در مورد ضدآب بودنش سؤال کنید.

.

استند دکوری، گلدان ها هم باید منظم باشند!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی