ترفندهایی برای نظافت خانه، چیدمان صحیح زحمتتان را کم می کند! - سازه برتر



ترفندهایی برای نظافت خانه، چیدمان صحیح زحمتتان را کم می کند!

ترفندهایی برای نظافت خانه، چیدمان صحیح زحمتتان را کم می کند!

آیا تا به حال این موضوع برای شما پیش آمده که علی رغم نظافت خانه و مرتب کردن همه فضاهای آن بازهم به نظرتان شلوغ، نامرتب و حتی کثیف بیاید؟ اگر چنین است، من پاسخ سوال شما را می دانم. در بسیاری از موراد، چیدمان غلط و اشتباه فضاهای مختلف به خصوص نشیمن، خود باعث بهم ریختگی و نامرتبی آن فضا خواهد بود. اگر چند نکته بسیار ساده را رعایت نمایید، نه تنها نظافت خانه برایتان راحت تر شده، بلکه چیدمانتان نیز اصولی تر خواهد بود.

.

۱. تمیز کردن ورودی

از آن جایی که ورودی اولین فضایی است که به محص ورود به خانه دیده می شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی در تمیز و مرتب به نظر رسیدن خانه داشته باشد. بنابراین بهتر است ابتدا با یک طرح بسیار ساده، حتی قرار دادن یک گلدان کوچک، تعریفی برای ورودی خود داشته و سپس هر روی یک الی دو دقیقه را صرف مرتب و تمیز کردن آن نمایید.

.

فاصله ها را فراموش نکنید

شما باید در حدود ۳ فوت ( حدود ۹۰ سانتی متر ) فضای خالی در اطراف اتاق داشته باشید. البته مسلما در همه خانه ها به خصوص آپارتمان های کوچک نمی توان دقیقا این فاصله را رعایت کرد، اما منظور این است که تا جای ممکن کنار دیوارها خالی باشند. این کار باعث می شود تا شما بدون نیاز به جابه جا کردن مبلمان و حتی فرش ها گرد و غبار اطراف دیوار را تمیز کرده و تی بکشید.

.

فضا را باز بگذاریم

در بسیاری از موارد لازم نیست که مبل ها کاملا به دیوارها بچسبند که معمولا برای این فاصله ۶۰ سانتی متر را در نظر می گیرند. این کار باعث می شود که دکوراسیون نشیمن شما جذاب تر به نظر رسیده و فضا منظم تر باشد. علاوه بر این مسیر رفت و آمد کاملا مشخص بوده و وجود این فضاهای خالی سبکی و نظم بیش تری را در اتاق القا می کند.

.

چیدمان فرش ها

فرش یکی دیگر از عناصر بسیار مهم هم در چیدمان دکوراسیون و هم در نظافت است که درخانه های ایرانی اهمیت بیش تری نیز پیدا می کند. اگر شما چیدمان مناسبی برای فرشتان در نظر بگیرد در هنگام جارو کردن و یا تی کشیدن با مشکلی روبه رو نخواهید بود. بهترین حالت برای رسیدن به این هدف این است که فرش دقیقا کنار لبه های مبلمان قرار بگیرد، به این صورت که در زمان نشستن پاهای شما به راحتی به روی فرش بایند. با این کار هم روی فرش و هم زیر مبل ها به راحتی تمیز شده و نشیمن منظم تر به نظر می رسد. در بعضی مواقع نیز این کار مسیر رفت و آمد ساکنین را مشخص تر می کند.

.

ترفندهایی برای نظافت خانه، چیدمان صحیح زحمتتان را کم می کند!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی