بهترین مبل دنیا، «رستوریشن هاردور» پیشتاز برندهاست! - سازه برتر



بهترین مبل دنیا، «رستوریشن هاردور» پیشتاز برندهاست!,

بهترین مبل دنیا، «رستوریشن هاردور» پیشتاز برندهاست!

خیلی وقت ها ممکن است شما آغازکننده کاری باشید؛ اما به دلایلی آن را ادامه ندهید و یا ادامه آن را به کس دیگری واگذار کنید؛ مثل یک دونده دو امدادی که دویدن را با تمام قوا شروع میکند و در ادامه مسیر، چوبی را که در دست دارد به هم تیمی خود می سپارد. شرکت رستوریشن هاردور (Restoration Hardware) با تجربه اتفاقی مشابه، به جایی که الآن هست، رسیده است. این شرکت توسط استفن گوردن در سال ۱۹۷۹ تأسیس شد؛ اما در سال ۲۰۰۵ پس از خداحافظی گوردن با مجموعه، آن هم درحالی‌ که شرکت به دنبال سرمایه اضافی بود، گری فریدمن که به عنوان مدیر اجرایی مشغول بود، تمام مسئولیت ها را به عهده گرفت.

.

از رستوریشن هاردور چه می دانید؟

کمپانی رستوریشن هاردور یا به اختصار آر.اچ (RH)، نماد طراحی، سلیقه و سبک زندگی لوکس است. این شرکت ارائه دهنده مبلمان، لوستر و آباژور، پارچه، فرش، لوازم حمام، دکور و تزئینات، میز و صندلی و وسایل فضای باز و هم چنین محصولات کودک و نوجوان است.

مجموعه به روز و بی نظیر آر.اچ دیدگاه خلاقانه خود را در قالب محصولاتی ارائه می کند که ترکیبی هستند از طراحی های الهام بخش و کیفیتی بی همتا. محصولات این کمپانی در هر فصل، حاصل مشارکت با هنرمندان مشهور جهان است. دفتر مرکزی آر.اچ در اوراکای کالیفرنیاست؛ اما در سراسر آمریکا و کانادا هم نمایشگاه و فروشگاه دارد. کاتالوگ ها، کتاب ها و وب سایت آر.اچ هم در همه جای دنیا، قابل‌ دسترسی هستند. کتاب ها شامل تصاویری از طراحی های داخلی، طراحی های بسیار مدرن و لوکس و تمامی محصولات آر.اچ هستند. این شرکت، یک تجارت یکپارچه است و چندین راه ارتباطی برای تماس با مخاطبان خود دارد.

.

فراز و نشیب های رستوریشن هاردور

استفن گوردن در سال ۱۹۷۹ زمانی که در حال بازسازی یک خانه سبک ویکتوریایی بود و لوازم و تجهیزات ارزان قیمت و باکیفیت را در دسترس نمی دید به فکر بنا نهادن یک شرکت افتاد. او پس از تأسیس آر.اچ تا ۱۰ سال در حال آزمون و خطا و پرورش مهارت های بازاریابی خود در شمال کالیفرنیا و بوستون بود. در سال ۱۹۹۸، این شرکت ۴۷ فروشگاه داشت؛ اما در سال ۲۰۰۱، دارایی شرکت به بیش از ۱۰۰ فروشگاه در ۳۱ ایالت و سود خالص آن به حدود ۳۶۹.۵ میلیون دلار رسید. در همان سال، گری فریدمن به عنوان مدیر اجرایی از شرکت «ویلیامز سوناما» (Williams Sonama) به آر.اچ پیوست. ۴ سال بعد؛ یعنی در سال ۲۰۰۵، گوردن شرکت را ترک کرد تا بتواند مدیرعامل شرکت چاپ کاتالوگ سان-دنس (Sundance) شود. از آن سال، تمام مسئولیت ها به عهده گری فریدمن قرار گرفت.

.

سال ۲۰۰۷، سال دشواری برای آر.اچ بود؛ چون یکی از شرکت های دارایی به نام «سیرز هولدینگ» (Sears Holding)، 13.7% از سهام آر.اچ را خرید. گمان می رفت که سیرز هولدینگ به دنبال تصاحب کامل شرکت آر.اچ باشد؛ اما سال بعد، پس از بهبود شرایط ملک و مسکن در آمریکا، کمپانی آر.اچ تصمیم گرفت دو تا از فروشگاه های خود را (از جمله فروشگاه اصلی در اوراکای کالیفرنیا) در آمریکا ببندد و دو فروشگاه در کانادا باز کند. از ۱۸ ژوئن همان سال شرکت، دیگر سهام خود را واگذار نکرد. خط تولید لوازم نوزاد و کودک را هم در همان سال؛ یعنی سال ۲۰۰۸ راه¬اندازی کرد.

. از سال ۲۰۱۲ تاکنون سهام عادی شرکت در بورس اوراق بهادار نیویورک با نشان RH معامله می شود، درواقع از همان زمان، باقی حروف از نام شرکت حذف شدند و کمپانی به‌ طور رسمی به آر.اچ تغییر نام داد. حدود ۶۵% از محصولات این شرکت از خارج از ایالات‌ متحده و به خصوص توسط تولیدکنندگان جنوب چین وارد می شوند. آر.اچ هم چنین یکی از بزرگ ترین واردکننده های ملحفه بلژیکی و ایتالیایی در آمریکا نیز هست.

.

در سال ۲۰۱۲ شرکت آر.اچ در اقدامی جالب خط تولیدی راه اندازی نمود تا وسایل و لوازم را در ابعاد کوچک تر و برای خانه های کوچک تولید کند. تصاویر این لوازم در کتاب سال ۲۰۱۴ این مجموعه به چاپ رسیده است. تصویر ۱۸ خانه کوچک که با وسایل لوکس آر.اچ دکور شده اند. اگرچه سال ۲۰۱۲ سال پرکاری برای کمپانی بود؛ اما با اتهام کپی کردن طرح های سایر شرکت ها مواجه شد. سال ۲۰۱۳ نقطه عطفی در کارنامه آر.اچ است. شرکت در این سال، کتابی منتشر کرد که از لوازم منزل منحصربه‌ فرد و بسیار لوکس رونمایی می کرد. هم چنین خط تولید کارد و چنگال را راه اندازی کرد. در ماه می همان سال، یکی از ساخته های کمپانی به موزه هنر مدرن نیویورک منتقل شد.

.

سال بعد؛ یعنی سال ۲۰۱۴، شرکت آر.اچ یک فروشگاه ۵۴۸۶۴ مترمربعی افتتاح کرد که مجله آتلانتا، آن را نسل جدید گالری های طراحی نامید. این فروشگاه شامل امکانات رفاهی همچون استخر بود. کمپانی آر.اچ، کاتالوگ های بزرگی را به نام «کتاب مرجع» چاپ می کند. مجله تایم هم یک بار به خاطر اتلاف کاغذ و خسارت زدن به محیط‌ زیست از این شرکت انتقاد کرد. کاتالوگی که در سال ۲۰۱۴ به چاپ رسید، وزنی تقریباً معادل ۸ کیلوگرم و ۳۰۰۰ صفحه داشت. این کاتالوگ یا همان کتاب، درواقع تمام کتاب ها و کاتالوگ های قبلی بود که در یک مجموعه جمع آوری شده بودند. شرکت اعلام کرد که با این کار خسارات واردشده به محیط‌ زیست را به حداقل می رساند؛ اما منتقدان همچنان اعتقاد داشتند که حجم کاغذ مصرفی برای کاتالوگ یک اسراف واقعی است.

.

تغییرات اساسی در رستوریشن هاردور

در سپتامبر ۲۰۱۰ نمایندگان شرکت، خبر از تغییراتی داخل کمپانی دادند. این شرکت در تلاش برای کسب جایگاه بالاتر در بازار، تصمیم گرفت که قیمت محصولات خود را بیشتر نموده و خود را از رقیبانی مثل پاتری بارن (Pottery Barn) جدا کند. فروشگاه ها نام خود را به گالری تغییر دادند. آر.اچ از راه خرده فروش ، چاپ کتاب و کاتالوگ و فروش آنلاین، اقدام به نمایش طرح ها و خرید و فروش کرد. روزنامه «سان فرانسیسکو کرونیکل» گزارش کرد که یکی از استراتژی های کلیدی که آر.اچ را از بقیه جدا می کند، رویکرد این کمپانی در رابطه با خلق و طراحی محصولات جدید است. شرکت یک طراح تمام وقت به نام سوزی بلونیز را از لندن استخدام کرده بود تا به تمامی طراحی ها و حتی چیدمان فروشگاه ها نظارت کامل و دقیق داشته باشد. هم چنین با تولیدکنندگان، صنعت گران و طراحان حرفه ای در ارتباط بود و از نظرات آن ها بهره می برد. برخی بر این عقیده اند که برخلاف نقدهای موجود، چاپ کتاب ها و معرفی محصولات از راه آن، مردم را بیشتر ترغیب به خرید می کند. تقریباً تمام کسانی که آر.اچ را می شناسند به‌طور متفق القول، محصولات آن را وسایلی لوکس و غیرمعمول می دانند که رنگ و بوی تازه ای به طراحی بخشیده است.

.


بهترین مبل دنیا، «رستوریشن هاردور» پیشتاز برندهاست!,

.


ادامه راه رستوریشن هاردور

راهی که استفن گوردن آغازگر آن و گری فریدمن ادامه دهنده آن بودند، حالا شرکت آر.اچ را به یکی از بزرگ ترین برندهای لوازم لوکس در دنیا تبدیل کرده است. شرکتی که سود خالص آن تا پایان سال ۲۰۱۶، به‌طور میانگین و سالیانه ۲.۱۳۵ میلیون دلار بوده است و ۲۹۲۰ کارمند تمام وقت دارد. شاید ادامه حیات آر.اچ در دست یکی از همین کارکنان باشد و روزی تاریخ از آر.اچ به عنوان مثالی برای یک موفقیت دنباله دار یاد کند.

.

بهترین مبل دنیا، «رستوریشن هاردور» پیشتاز برندهاست!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی