ضرورت ایمن‌ سازی اصولی گودبرداری - سازه برتر



ضرورت ایمن ‌سازی اصولی گودبرداری,

ضرورت ایمن‌ سازی اصولی گودبرداری

 یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌ها با توجه به بافت فرسوده ۷۰درصدی موجود در منطقه۱۷، مساله حفاظت از گودبرداری‌ها و ساختمان‌های فرسوده است. به گزارش سازه نیوز، امیر محسنی (شهردار منطقه17) گفت: یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌ها با توجه به بافت فرسوده 70درصدی موجود در سطح منطقه17، ضمن نوسازی و توسعه‌گری، مساله حفاظت از گودبرداری‌ها و ساختمان‌های فرسوده در مجاورت املاک در حال ساخت است.

شهردار منطقه17 در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از گودبرداری با توجه به عدم ایستایی ذاتی اکثر املاک منطقه ما را بر‌آن داشت تا با ابلاغ دستورالعمل داخلی به معاونت شهرسازی و معماری منطقه نظارتی دقیق‌تر در کنترل فنی نقشه‌های سازه نگهبان داشته باشیم و مانع از تایید نقشه‌های تیپیکال شویم.

.

وی افزود: براساس این دستورالعمل دفاتر خدمات الکترونیک شهر موظف می‌شوند تا چک‌لیست گودبرداری و نقشه‌های سازه را هم‌زمان به‌واحد کنترل ارائه دهند.کارشناسان این دفاتر باید مواردی‌چند را به صورت دقیق بررسی و اعلام کنند.ازجمله: عمق گودبرداری ملک درحال ساخت و تعداد طبقات زیرزمین، نوع خاک محل پروژه و بررسی گزارش ژئوتکنیک انجام‌شده و اطمینان از عدم صوری‌بودن آن، بررسی و ارائه شرایط هم‌جواری‌های ملک در حال ساخت در همه اضلاع شامل مدت ساخت، نوع سازه، تعداد طبقات و بررسی ایستایی و پایداری آن‌ها و در نهایت اعلام‌نظر مبنی‌ بر داشتن یا نداشتن فنداسیون سازه‌های همجوار.

.

امیر محسنی در پایان متذکر شد: گودبرداری غیراصولی علاوه بر ایجاد خسارات مالی، امنیت جانی مردم را نیز به‌خطر می‌اندازد و ما به‌عنوان مسئولان شهری وظیفه داریم تا تمام تلاشمان را در راستای تامین امنیت مردم به‌کار ببنیدیم؛ به همین دلیل است که مدام بر رعایت اصول ایمنی گودبرداری تاکید می‌کنم.

.

ضرورت ایمن‌ سازی اصولی گودبرداری

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی