دیزاین اتاق نوزاد، پاسخ به ۵ پرسش متداول والدین! - سازه برتر



دیزاین اتاق نوزاد، پاسخ به ۵ پرسش متداول والدین!

دیزاین اتاق نوزاد، پاسخ به ۵ پرسش متداول والدین!

راستش را بخواهید من تجربه مادر شدن را ندارم اما این روزها با پدر و مادر های بسیاری در بخش مشاوره صحبت می کنیم. والدینی که هم خوشحال و هم نگران هستند چون به زودی صاحب یک فرشته دوست داشتنی می شوند. این ماه بیشتر سوالات شما در مورد آماده سازی دکوراسیون اتاق نوزاد بود.

.

رای اتاق نوزاد فرش بخریم یا موکت؟

بیش ترین سوالی که در زمینه آماده سازی اتاق نوزاد پرسیده شد، مربوط به کفپوش یا پوشش مناسب کف اتاق است. اتاق نوزاد یکی از جاهاییست که باید به راحتی بیش تر از زیبایی اهمیت داد. نوزاد شما در طول پنج سال اول زندگی خود شاهد بیش ترین میزان رشد خود خواهد بود و تنها در سال اول به چهار دست و پا راه رفتن، غلتیدن و کم کم راه رفتن عادت می کند. حتی بعد از مدتی متوجه علاقه او به روی زمین بازی کردن، خواهید شد. با این تفاسیر کف اتاق نوزاد باید با موکت های پرز بلند یا فرش پوشیده شود. هرچه بافت کف نرم تر باشد کودک احساس راحتی بیش تری خواهد کرد و آسیب کم تری می بیند.

.

سوالات پر تکرار شما در زمینه دکوراسیون اتاق نوزاد

۱- به زودی صاحب فرزند پسر می شویم. در منزل جدیدمان رنگ دیوار اتاق خواب کودک صورتی روشن است. حتما باید رنگ اتاق را آبی بزنیم؟

فرزندان ما بدون هیچ پیش زمینه ای نسبت به رنگ ها متولد می شوند و این جامعه یا محیط است که یک سری اصول فرضی را به او می آموزد. رنگ صورتی احساس عشق و دوستی را در روحیه فرزندتان تقویت می کند. صورتی ترکیبی از قرمز و سفید است و هیجان رنگ قرمز را تعدیل می کند و خاصیت آرامبخشی به فضا می بخشد.. در کنار این رنگ زیبا می توانید از رنگ های سفید، آبی روشن و سبز نیز استفاده کنید.

.

۲- فرزندمان در راه است! با توجه به رشد سریع کودکمان امکان تعویض دکوراسیون را نداریم. راه حلی برای رفع مشکلمان وجود دارد؟

تعویض دکوراسیون کاری پر هزینه است. شما حق دارید! برای این مشکل راه حل هایی در نظر گرفته شده است. می توانید یک مقدار تخت خواب را بزرگ تر تهیه کنید. البته توجه کنید! حتما محافظ داشته باشد. راه بهتر، خرید تخت خواب با امکان تغییر سایز است. این تختخواب ها صفحه ای کشویی دارند که در صورت نیاز طول تخت را بلند تر میکند و به این زودی ها شما را به خرج نمی اندازند.

.

۳- برای اتاق نوزاد استفاده از کاغذ دیواری با طرح انیمیشن درست است؟

شخصیت کودک شما در پنج سال اول شکل می گیرد. از طرفی نوزاد تازه متولد شده درکی از انیمیشن و شخصیت های آن ها ندارد. بهتر است با استفاده از این کاغذ دیواری ها به طور ناخواسته در شخصیت و خلاقیت کودکتان اخلال ایجاد نکنید. هرچه دکوراسیون اتاق نوزاد غنی تر از رنگ و شکل های متفاوت هندسی باشد؛ کودک خلاق تر رشد می کند.

.

۴- به زودی صاحب فرزند می شویم. می خواهیم یک اتاق خواب به منزلمان اضافه کنیم. مکان اتاق نوزاد کجا باشد؟

ابتدا توجه کنید حتما اتاق دلبندتان از نورگیری مناسب بهرمند شود و امکان تهویه روزانه و سالم وجود داشته باشد. بهترین مکان برای اتاق نوزاد رو به روی اتاق والدین است، به طوری که والدین به راحتی به اتاق نوزاد اشراف داشته باشند. می توانید قسمتی از دیوار را با پارتیشن های شفاف شیشه ای کارآمد تر کنید. اگر تنها از طریق درب دو اتاق خواب بهم دید دارید بهتر است چیدمان لوازم اتاق کوک به گونه ای باشد که تخت خواب در دید والدین باشد.

.

۵- با توجه به نیازهای کودک، نورپردازی اتاق نوزاد به چه شکل باشد؟

نوزاد شما حتما در طول شب یک یا دوبار برای شیر از خواب بلند می شود و اگر هر دفعه لامپ اصلی اتاق را روشن کنید، خواب از سرش می پرد. بهتر است یک چراق خواب کوچک با نور ملایم را در اتاقش همیشه روشن بگذارید تا در صورت بیدار شدن به خاطر تاریکی گریه نکند و شما هم به راحتی بتوانید به او شیر بدهید.

.

دیزاین اتاق نوزاد، پاسخ به ۵ پرسش متداول والدین!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی