چیدمان ظروف در بوفه، هر طبقه قانون خودش رو داره! - سازه برتر



چیدمان ظروف در بوفه، هر طبقه قانون خودش رو داره

چیدمان ظروف در بوفه، هر طبقه قانون خودش رو داره!

بوفه و ویترین های شیشه ای که امروز در خانه هایمان استفاده می کنیم، به کابینت چینی معروف هستند. اگر دقت کرده باشید اکثر خانم های ایرانی دوست دارند که ظروف زیبا و گران بهای خود را در این ویترین ها به نمایش بگذارند. گاهی اوقات نیز به دلیل کمبود جا در خانه های کوچک، به عنوان کمد ظروف غذاخوری استفاده می شوند. همه این اتفاقات می تواند خوب و مفید باشد به شرط آن که بدانیم ظروف را چگونه در کنار هم و در بوفه بچینیم تا علاوه بر زیبا بودن، کارایی خوبی هم داشته باشند. فراموش نکنید که چیدمان خوب یک هنر محسوب می شود.

.

قدم اول : بزرگ ترین ها را انتخاب کنید

قبل از شروع به کار بهتر است هر ظرف و وسیله ای که در ویترین دارید را از آن خارج کرده و ویترین را خالی کنید. از حالا مراحل چیدمان ظروف در بوفه آغاز می شود : ظروف بزرگ تر و مهم تر را انتخاب نمایید. اگر نمی دانید که بزرگ تر ها کدام ها هستند من به شما می گویم آن هایی که بلندتر یا سنگین تر از بقیه هستند! زمانی که انتخاب های خود را انجام دادید، ظرف های سنگین تر را در پایین ترین طبقه ویترین و در وسط آن قرار دهید. این ظروف باید پایدار و متمرکز باشند.

.

سپس ظروف با ارتفاع های بلند و متفاوت را به طور یکنواخت در طبقه های مختلف قرار دهید. برای آسان تر بودن کار می توانید از گروه های سه تایی استفاده کرده و در قفسه به ترتیب از چپ به راست تنظیم نمایید: ظرف بلند، ظرف کوتاه و سنگین، ظرف بلند. شما می توانید این کار را در طبقه های مختلف تکرار نمایید. فراموش نکنید ظروف کوچک تر و شفاف تر می توانند در بالاترین طبقه ها قرار بگیرند.

.

قدم دوم : چیدمان ظروف کوچک تر در ویترین

برای اضافه کردن سایر ظروف که اکثرا هم کوچک تر هستند، باید به یک نکته دقت نمایید. این که شما چه زمان هایی از این آن ها استفاده می کنید. آیا ظروفی هستند که فقط در زمان مهمانی و مناسبت ها استفاده می شوند و یا ممکن است چندین بار در طول هفته به آن ها نیاز داشته باشید. اگر گزینه اول انتخاب شماست، بهتر است بشقاب ها را از کوچک به بزرگ و به صورت عموری قرار دهید. برای این کار هم می توانید از پایه های آماده استفاده کنید و هم آن ها را به صفحه پشتی ویترین تکیه دهید. دقت کنید که به درستی در پشت ظروفی که در مرحله اول چیده بودید قرار گیرند.

.

اما اگر انتخاب شما گزینه دوم باشد، باید چیدمان ظروف در بوفه را به گونه ای انجام دهید که استفاده از آن ها به آسان ترین راه ممکن انجام شود و به راحتی بتوانید آن ها را دوباره به جای اولشان بازگردانید. تصویر بالا یک چیدمان ایده آل را نشان می دهد. این که بشقاب ها به همان ترتیب بزرگ به کوچک اما این بار به صورت افقی قرار بگیرند. گذاشتن یک فنجان روی هر دسته از بشقاب ها زیبایی آن را بیش تر می کند. فراموش نکنید که بوفه و ویترین در دکوراسیون خانه شما، علاوه بر کارایی باید زیبایی نیز داشته باشند.

.

قدم سوم : چیدمان فنجان و لیوان در بوفه

یکی از ظروفی که بسیار در ویترین و بوفه ها مورد استفاه قرار میکیرد، فنجان و لیوان در اندازه های مختلف است. برای این کار هم شما دو راه حل پیش روی خود دارید. اول این که لیوان های هم اندازه و هم شکل را در مقابل بشقاب هایی که به ویترین تکیه داده شده اند بگذارید، و راه حل دوم این که یک بخش کامل از ویترین را به همه آن ها اختصاص دهید. فقط توجه داشته باشید که بهتر است لیوان ها را در طبقات بالایی قرار داده و فقط برای ظروف بزرگ تر و یا پارچ ها از طبقه پایینی استفاه نمایید.

فراموش نکنید که نورپردازی داخل ویترین می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذابیت ان داشته باشد. اگر از ظروف کریستال استفاده کنید، درخشش نور آن ها می تواند یک دکور خاص و شیک را خلق نماید.

.

قدم چهارم : اضافه کردن ظروف شیک

آخرین مرحله برای چیدمان ظروف در بوفه این است که علاه بر ظروف غذاخوری بتوانید دکوری ها و ظروف شیک دیگری را نیز اضافه نمایید. من مجسمه های، کارت های تبریک، زیور آلات، قاب عکس، گلدان و ... به شما پیشنهاد می کنم. انتخاب هر کدام از این وسایل به نوع ظروف و مدل بوفه شما بستگی خواهد داشت. معمولا ظروف در ویترین و بوفه ها به صورت متقارن چیدمان می شود، اما اگر دوست دارید چیدمان متفاوت تری داشته باشید، قرار دادن این دکوری ها در لابه لای ظروف اصلی آن ها را حالت متقارن و یکنواخت خارج می کند. حالا یکبار درب ویترین را ببندید و یک نگاه کلی بیندازید، مطمئن شوید همه چیز در جای خود قرار گرفته و ظروف به طور کامل از پشت شیشه ها دیده می شوند.

.

چیدمان ظروف در بوفه، هر طبقه قانون خودش رو داره!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی