دکور خانه دوبلکس کوچک، ترکیب بی نظیرآبی فیروزه ای و مس! - سازه برتر



دکور خانه دوبلکس کوچک، ترکیب بی نظیرآبی فیروزه ای و مس

دکور خانه دوبلکس کوچک، ترکیب بی نظیرآبی فیروزه ای و مس!

طراحی دوبلکس همیشه با جذابیت زیادی همراه بوده و برای آپارتمان های کوچک می تواند بسیار مفید و ایده آل واقع شود. شاید دوبلکس بودن یک خانه در تصور بعضی از ما نشان دهنده لوکس و بزرگ بودن باشد، اما در نظر معماران داخلی قضیه کمی متفاوت است. در خیلی از موارد طراح برای بزرگ تر شدن و ایجاد فضاهای بیش تر در یک آپارتمان کوچک از این راه استفاده می کند و آپارتمان دوبلکس کوچک ایتالیایی که در مطلب امروزم معرفی می کنم، مصداقی بر این حرف خواهد بود. نحوه قرار دادن فضاها در دو طبقه این آپارتمان،رنگ ها و مدل مبلمان های استفاده شده دکوراسیون فوق العاده ای را برای ساکنان این خانه خلق کرده اند. این آپارتمان در یکی از برج های قدیمی مربوط به زمان رنسانس و در نزدیکی کلیسای معروف سنت آنتونی قرار گرفته اما طراحی داخلی کاملا مدرن و امروزی دارد.

.

چالش اصلی دکور خانه دوبلکس: فقدان نور طبیعی

این برج در مرکز تاریخی قدیم پادوا واقع شده است که ساختمان های بلند قدیمی زیادی در اطراف خود دارد. بنابرین سایه اندازی این ساختمان ها، مانع از رسیدن نور کافی و در نتیجه تاریک بودن آپارتمان شده است. از طرف دیگر، اندازه های پنجره ها در نمای ساختمان بر اساس ضوابط شهرسازی کوچک بوده و نمی توان تعداد ان ها ار افزایش داد. بنابراین اساس نوسازی آپارتمان، افزایش نور طبیعی در نظر گرفته شد.

.

استراتژی برای باز کردن فضا در خانه دوبلکس

به گفته معمار این پروژه، برای افزایش نور و روشن تر شدن فضا، در ابتدا باید فضا را بازتر کرده و دیوارهای داخلی را تا جای ممکن حذف نمود. به دنبال این ترفندها، معمار تصمیم به طراحی و اجرای طبقه دوم کرده و این دوبلکس را به وجود آورد. به این صورت که فضای نشیمن اصلی در پایین قرار گرفته و فضای ناهار خوری به طبقه بالا منتقل شد که با نرده های شیشه ای دید کافی به پایین به وجود آید. مبل برای روشن تر شدن فضا به رنگ سفید انتخاب شده که با یک فرم منحنی و سیال، احساس راحتی را در فضا به وجود آورده است.

.

مبلمان سفارشی برای دکور خانه دوبلکس

برخی از دیوارهای این آپارتمان ضخامت خیلی کمی داشتند بنابراین این کتابخانه به درخواست کارفرما و متناسب با ابعاد دیوار طراحی و ساخته شده است. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید به دلیل نازک بودن دیوارها کتابخانه فضای زیادی را اشغال نکرده و با مبلمان ها هماهنگی دارد. قرار دادن وسایل هنری و زیبا، کتابخانه را به یک اثر هنری تبدیل شده که مناسب با سلیقه مالکان هنرمند آپارتمان است.

.

راه پله منحصر به فرد در آپارتمان دوبلکس کوچک

دو طبقه توسط یک راه پله به یکدیگر متصل شده اند. نوع طراحی و ساخت این پله، بسیار ظریف و سبک بوده باعث شده کم ترین فضای ممکن را از نشیمن اشغال نماید و همچنین با ترکیب زیبایی از چوب و شیشه به یک عنصر دکوراتیو و جذاب در دکوراسیون آپارتمان تبدیل شود. ار نکته های مهم دیگری که در رابطه با تصویر بالا و راه پله این دوبلکس می توان می گفت این است که خطوط ساده و صاف پله باعث شده تا تابلوهای هنری مستطیل شکل به خوبی بر روی دیوار قرار گرفته و خالق یک طراحی زیبا شوند.

.

طراحی داخلی خانه دوبلکس کوچک

شاید در نگاه اول مبلمان های خانه بسیار متفاوت و ناهماهنگ به نظر برسند. ما هر کدام از آن ها متناسب با سلیقه کارفرما انتخاب شده و در نهایت یک مجموعه منسجم را به وجود آورده اند. آویزهای مسی در بالای میز جلومبلی قرار دارند همانند یک آبشار طلایی به سمت پایین سرازیر شده و با رنگ فیروزه ای مبلمان یک ترکیب فوق العاده را ایجاد می کنند. دیدی که از طبقه بالا به طبقه اول وجود دارد، یک حس دعوت کنندگی قوی را ایجاد می نماید.

.

یک اتاق ناهار خوری مدرن و روشن

همان طور که در ابتدا توضیح دادم، اتاق غذاخوری با طبقه بالا انتقال داده شد که با این کار مالکان می توانند یک سالن نشیمن بزرگ و همچنین یک سالن غذاخوری دلباز داشته باشند. میز غذاخوری دارای یک فرم خاص بوده و با یک روکش ایتالیایی پوشیده شده است. چهارپایه ها به ساده ترین شکل ممکن دور آن قرار گرفته اند و یک تنالیته رنگی از رنگی های طبقه اول را در خود دارند. آثار هنری که به صورت تصادفی و و بدون هیچ نظمی بر روی دیوار قرار گرفته اند، به ایجاد فضای مدرن تر کمک زیادی می کنند.

.

دکور خانه دوبلکس، یک اتاق با یک دیوار هنری

در اتاق خواب نیز فضا باز و بسیار روشن است. طراحی خاص و ویژه ای که برای اتاق خواب در نظر گرفته شده، خلق یک اثر هنری توسط یکی از هنرمندان معروف ایتالیا بر روی دیوار است که با یک جداره شیشه ای پوشانده شده و این امکان به وجود آمده که از نورهای مخفی برای روشنایی آن استفاده شود. این کار اتاق را تبدیل به یک گالری هنری کرده و این دیوار در عین حال نقش پشتی تخت خواب را نیز ایفا می کند. اگر به ترکیب رنگی اتاق خواب نیز دقت نمایید، می توانید همان رنگ های استفاده شده در سالن نشیمن و غذاخوری را ببینید.

.

کمد و فضای ذخیره سازی در داخل دیوار

یکی از دیوارهای اتاق، با چوب به رنگ خاکستری و قهوه ای پوشیده شده است که گرما و صمیمیت را به فضای اتاق خواب القا می کند. اما این کار چندین ایده جالب را به وجود آورده است. به دلیل یکدست بودن این دیوارها، درب اتاق و کمدها به صورت مخفی به نظر می رسند و در صورت بسته بودن کاملا پنهان می شوند. این کار به بزرگ تر نشان داده شدن اتاق کمک زیادی خواهد کرد.

.

حمام خانه دوبلکس به رنگ آبی

ترکیب رنگی در حمام نیز به شکلی رعایت شده و از آبی متمایل به فیروزه ای با نام آبی آکادمیک بسیار استفاده شده است. این رنگ توسط مالکان هنرمند خانه انتخاب شده و الوارهای چوبی روی سقف حس دنج بودن زیادی را به وجود آورده اند. جدا شدن دوش با یک پارتیشن بسیار ساده و باریک و در نتیجه عدم وجود دیوار، باعث بزرگ تر شدن و روشن تر شدن فضای حمام گشته است.

.

یک آشپزخانه با یک جزیره مرکزی

آشپزخانه، که توسط دو پنجره کوچک و بی نظیر روشن شده، کابینت ها و میز جزیره ای از زیمبابوه دارد که روی این میز یک سنگ مرمر زیبا و خوش تراش قرار گرفته است. این میز جزیره مرکزی فضای آماده سازی را فراهم کرده و د رمقابل تراس کوچک خانه قرار گرفته است. در نتیجه رفت و آمد به تراس و انتقال وسایل و ظروف به آن قسمت نیز به آسانی انجام خواهد شد.

.

یک منظره دست نیافتنی از پشت بام تراس

تراس پشت بام یک دید و منظر فوق العاده به سمت کلیسای سنت آنتونی دارد. این تراس با پارکت پوشیده شده و مبلمان های مناسب برای فضای باز در آن قرار گرفته اند. که همگی در مقابل آب و هوا مقاوم هستند. وجود گیاهان زیبایی این منظره را دوچندان کرده و برای تکمیل کار از کوسن های رنگارنگ و میزهای چوبی استفاده شده است.

.

دکور خانه دوبلکس کوچک، ترکیب بی نظیرآبی فیروزه ای و مس!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی