مدل رنگ آمیزی خانه، کدام دیوارها برای تک رنگ هاست؟ - سازه برتر



مدل رنگ آمیزی خانه، کدام دیوارها برای تک رنگ هاست

مدل رنگ آمیزی خانه، کدام دیوارها برای تک رنگ هاست؟

گاهی لازم است برای ایجاد تغییر در فضای خانه و عوض کردن حس و حال و انرژی بخشیدن به آن، به سراغ روش های ساده ای مانند رنگ آمیزی دیوار برویم. رنگ می تواند به طور کلی یک فضا را تغییر داده و به آن شخصیت ببخشید. اما مهم ترین نکته قبل از انتخاب رنگ، این است که بدانید دقیقا کدام دیوار را باید رنگ آمیزی کنید؟ شاید سالیان دورتر تمامی دیوارها به یک رنگ، به خصوص سفید، رنگ آمیزی می شدند، اما الان شاهد آن هستیم که رنگ های دیگر وارد فضاهای ما شده اند و همیشه یک یا دو دیوار با یک تک رنگ متفاوت رنگ آمیزی می شود. در ادامه می خواهم به شما بگویم که کدام دیوار برای رنگ آمیزی متفاوت مناسب تر بوده و چگونه باید آن را انتخاب نمایید!

.

رنگ آمیزی دیوار مقابل ورودی

یکی از دیوارهایی که برای رنگ آمیزی مهم بوده و باید دیوار منتخب ما باشد، آن دیواری است که به محض وارد شدن به فضا دیده می شود. دلیل آن هم این است که در موقع ورود با یک رنگ متفاوت و زیبا مواجه می شویم و این احساس خوشایندی را به ما القا می کند. بر همین اساس، رنگ آمیزی دیوار ورودی کاملا اشتباه است زیرا تاثیر کم تری نسبت به مورد قبلی داشته و در بعضی موارد دیده نمی شود. برعکس، باید دقیقا از دیوار روبه روی ورودی استفاده نماییم.

از سوی دیگر، اگر دیوار انتخابی ما در برابر نور قرار بگیرد، خیلی برای رنگ آمیزی مناسب نخواهد بود. زیرا نور خورشید به مرور زمان بر رنگ دیوار تاثیر گذاشته و شدت رنگ آن را تغییر می دهد. در این حالت می توانید دیوار کنار درب را برای رنگ آمیزی متفاوت خود انتخاب نماییم.

.

رنگ آمیزی ساده ترین دیوار

برای به حداکثر رساندن تاثیر رنگ در اتاق، بهتر است دیواری را انتخاب نمایید که از بقیه ساده تر بوده و هیچ مانعی در مقابل آن وجود نداشته باشد. به طور مثال دیواری که پنجره یا درب دارد، یا مبلمان اصلی و وسایلی مانند کنسول در مقابلش قرار گرفته اند مناسب نخواهند بود. بهتر است یک دیوار یکنواخت و ساده را انتخاب کرده و یا به سراغ دیوارهایی بروید که عناصر اصلی معماری مانند شومینه، اجاق گاز و هود، تخت خواب و .. را دارا هستند و یا یک عنصر خاص مانند گچ کاری دارند. در این حالت به راحتی می توانید به کمک این عناصر و رنگ آمیزی یک نقطه کانونی در فضای خود ایجاد نمایید.

.

نکات لازم رنگ آمیزی خانه

رنگ آمیزی موقف در یک فضا علاوه بر ابعاد و اندازه، به عملکرد آن فضا نیز بستگی دارد. زیرا رنگ بسیار می تواند بر بهبود آن عملکرد تاثیر گذار باشد. به طور مثال در یک اتاق خواب دیوار پشت تخت می تواند یک نقطه شاخص در دکوراسیون اتاق خواب شما بوده و رنگ آمیزی آن دیوار این ویژگی را افزایش داد. یا در آشپزخانه رنگ یک دیوار مناسب بر اشتها و لذت غذاخوردن در آن فضا تاثیر گذار باشد.

.

قبل از انتخاب دیوار برای رنگ آمیزی، حتما باید روشنایی و میزان نور فضا را نیز در نظر داشته باشید. به طور کلی دیوار ایده آل برای این کار، دیوار رو به روی پنجره و محل ورود نور خواهد بود. زیرا همان طور که قبلا نیز اشاره داشتم، تابش مستقیم نور می تواند بر رنگ دیوار تاثیر گذاشته و به مرور آن را تغییر دهد. علاوه بر این رنگ انتخابی و دیوار مناسب برای آن در تاریک یا روشن تر شدن آن فضا تاثیر چشم گیری خواهند داشت.

.

مدل رنگ آمیزی خانه، کدام دیوارها برای تک رنگ هاست؟

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی