اقبال به نمادهای ساختمانی متاثر از رونق در معاملات مسکن - سازه برتر



اقبال به نمادهای ساختمانی متاثر از رونق در معاملات مسکن,

اقبال به نمادهای ساختمانی متاثر از رونق در معاملات مسکن

نایب رئیس انجمن انبوه سازان معتقد است رونق در معاملات مسکن که از بهمن ماه آغاز شده و با اوج گیری در اسفند‌ماه، با مقداری افول در فروردین ماه مجددا دراردیبهشت ماه شاهد افزایش معاملات در این حوزه بوده‌ایم، سبب اقبال سهامداران و فعالان بازار سرمایه به نمادهای ساختمانی شده است.

.

به گزارش سازه نیوز، ایرج رهبر با اشاره به این مطلب که رونق معاملات مسکن را بیشتر در اقشار مرفه و طبقات متوسط به بالا شاهد بوده‌ایم ، اظهارکرد: معمولا نقدینگی در مسیری جریان پیدا خواهد کرد که اطمینان و سوددهی در آن یافت شود بنابراین با توجه به سرخوردگی که امروز در بازار طلا و ارز در میان مردم ایجاد شده، کرده است، شاهد هجوم نقدینگی به بخش مسکن هستیم.

.

رهبر افزود: مسکن کالای مصرفی بوده و جزو کالاهای سرمایه‌ای به شمار نمی‌آید ولی شاهد رونق در معاملات اقشار متوسط به بالا هستیم که این ماجرا حکایت از هجوم سوداگر و سرمایه‌گذار به بخش مسکن دارد.

.

وی با اشاره به این مطلب که فقط حدود 10الی 15 درصد معاملات صورت گرفته مصرفی و مربوط به قشر متوسط بوده و حجم زیادی از معاملات مربوط به سرمایه‌گذار است، گفت: جامعه انبوه سازان این رویه را نمی‌پسندد و امیدوار است که دولت با اجرای برنامه‌های مناسب زمینه صاحبخانه شدن اقشار ضعیف را فراهم سازد .

رهبر تاکید کرد اگر معاملات مسکن به سمتی رود که شاهد گرانی مسکن باشیم، نمی‌توان به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه امید چندانی داشت.

.

اقبال به نمادهای ساختمانی متاثر از رونق در معاملات مسکن

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی