انواع میز جلو مبلی، میز دوست داشتنی من کدام است؟ - سازه برتر



انواع میز جلو مبلی، میز دوست داشتنی من کدام است

انواع میز جلو مبلی، میز دوست داشتنی من کدام است؟

یکی از موضوع‌های چالش‌برانگیز در خانه، انتخاب میز مناسب برای مبلمان است. همان‌طور که از اسم این میز مشخص است باید آن را مطابق با کاربرد مبل موردنظرتان انتخاب کنید. فضای نشیمن یا پذیرایی، نقش مهمی در این انتخاب دارد. سبک و رنگ مبلمان از نکات پراهمیت در این قسمت به‌حساب می‌آید، البته پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر چیز به علاقه‌تان توجه کنید. اینکه باید میز با مبلمان هماهنگ و یک‌شکل باشد، اهمیت چندانی ندارد، بلکه بیشتر از آن باید با هم هارمونی داشته باشند و حضور یک میز مناسب، شکوه و جلوه مبل را چندین برابر کند. در ادامه به شما می گوییم که کدام نوع میز را متناسب با فضای اتاقتان می‌توانید انتخاب نمایید.

.

میز برای مبل راحتی

اگر برای مبل راحتی به دنبال یک میز هستید باید میزی انتخاب کنید که جای مجله و کتاب داشته باشد. میزی با چند باکس و طبقه که بتوانید لوازم دم‌دستی اتاق نشیمن را داخل آنها بگذارید. در ضمن توجه داشته باشید که ارتفاع میز کمتر از مبل راحتی باشد. به دلیل لم دادن و فرورفتن درون مبل در هنگام استراحت باید میزی با ارتفاع کم انتخاب کنید تا به‌راحتی به لوازم روی آن دسترسی داشته باشید.

.

درصورتی‌که قصد خرید میزی مناسب برای مبل مقابل تلویزیون تان نیاز دارید، بهتر است از میزهایی با رویه پارچه استفاده کنید. این میزها که به نام پاف معروف هستند دارای رویه‌ای تقریبا سفت و مسطح هستند. هماهنگ کردن رنگ پارچه میز با مبل، زیبایی اتاق را دوچندان می‌کند. شما به‌راحتی می‌توانید در زمان تماشای برنامه تلویزیونی، پایتان را روی آن قرار دهید. در این حالت، شما با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ اول محل مناسبی برای قرار دادن پاهایتان به دست می‌آورید و خستگی ناشی از فعالیت روزانه را از آنها به در می‌کنید و دوم هم میزی زیبا برای صرف عصرانه به دست‌وپا می‌کنید!

.

میز برای پذیرایی

چنانچه به دنبال میز جلو مبلی برای اتاق پذیرایی می‌گردید باید میزی درخور پذیرایی از میهمان خریداری نمایید، میزی که با مبلمانتان هماهنگ باشد. در اینجا این عنصر، کارایی متفاوتی پیدا می‌کند. نوع نگاه در انتخاب آن باید علاوه بر کاربردی بودن، دکوراسیونی نیز باشد. میز باید چشمگیر باشد و به‌عنوان عنصری مهم در پذیرایی دیده شود.

.

همان‌طور که میدانید بعد از وارد شدن میهمان به قسمت پذیرایی، همه بر روی مبل‌ها می‌نشینند و تنها چیزی که از هر طرف جلوی چشم بیننده قرار دارد میز پذیرایی است. درست است که ابعاد آن باید مطابق با فضا انتخاب شود، ولی از این نکته غافل نشوید که میزان لوازم پذیرایی و تعداد میهمان‌ها، نکته‌های مهمی در انتخاب ابعاد هستند. در اینجا برعکس مبل راحتی باید میزی با ارتفاع برابر از نشیمنگاه بهره ببرید. به دلیل رسمی بودن مبلمان اگر ارتفاع کم باشد افراد باید برای استفاده از میز زیادی خم شوند و این امر آنها را کمی معذب می‌کند.

.

شکل و طرح میز جلو مبلی

اصولا طراحی میزها به‌صورت گرد، بیضی، مربع یا مستطیل است. شما باید مناسب با مبلمان و چیدمان اتاق طرح دلخواه را انتخاب کنید. میز با طراحی کرو یا منحنی، برای فضاهای کوچک مناسب‌تر است. به دلیل وجود انحنا در گوشه‌های میز، محدوده حرکتی بهتری در اطراف میز ایجاد می‌شود. چنانچه متراژ فضایتان کم است، بهتر است از انواع میزگرد و بیضی استفاده کنید.

دسته دیگر از میزها، چهارگوشه طراحی می‌شوند. درصورتی‌که فضای بزرگ‌تری دارید، می‌توانید از انواع میز مربع یا مستطیل استفاده کنید.

میزهای فانتزی از انواع دیگر میز پذیرایی هستند. این میزها اصولا شکل خاصی ندارند و از ترکیب چند طرح هندسی به وجود می‌آیند که کاربرد آنها بیشتر در دکوراسیون مدرن است.

.

درصورتی‌که فضای اتاقتان کم است می‌توانید میزی سفارش دهید که حالت صندوق و نیمکت داشته باشد. شما با این انتخاب علاوه بر داشتن یک میز پذیرایی در صورت نیاز می‌توانید به‌عنوان نشیمنگاه از آن استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید لوازم موردنیازتان را داخل آن قرار دهید. چند نکته درباره میز جلومبلی

برای مبلمانی از جنس چرم، بهتر است میز با رویه سنگی یا شیشه در نظر بگیرید. چوب، گزینه زیباتری برای مبلمان باروکش مخمل یا ساتن است. میز چوبی با پایه‌های فلزی، انتخاب مناسبی برای دکوراسیون به سبک روستیک یا صنعتی است.

.

انواع میز جلو مبلی، میز دوست داشتنی من کدام است؟

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی