حفظ اصالت تاریخی بنا لازمه ورود به نوسازی بافت ها - سازه برتر



حفظ اصالت تاریخی بنا لازمه ورود به نوسازی بافت ها,

حفظ اصالت تاریخی بنا لازمه ورود به نوسازی بافت ها

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در خلال نوسازی بافت فرسوده انباشت تقاضا در حوزه مسکن کاهش نمی یابد، گفت: توجه به اصالت تاریخی بنا و اصول شهرسازی لازمه ورود به نوسازی بافت فرسوده است. به گزارش سازه نیوز، حسن خسته بند با اشاره به تدوین طرح ملی بازآفرینی شهری پایدار، گفت: مهمترین اصل در این طرح توجه به اصلات تاریخی محله ها و همچنین مطابقت با اصول شهرسازی است.

.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نشست های تخصصی کمیسیون عمران مجلس با ستاد بازآفرینی شهری نکات اصولی و مهندسی به مسئولان مربوطه در خصوص نحوه ساخت و سازها در بافت فرسوده گوشزد شده است، افزود: اجرایی شدن طرح پروسه طولانی و سختی بوده که بخش خصوصی را از ورود به آن مایوس کرده است.

.

تامین زیرساخت ها از ملزومات نوسازی بافت فرسوده است

وی با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت ها و تسهیل شرایط از ملزوماتی است که دولت و شهرداری باید در خصوص نوسازی بافت فرسوده فراهم کند، تصریح کرد: تامین زیرساخت ها در این بافت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده زیرا بی توجهی به آن سازه های غیر ایمن و استاندارد را رقم می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده تاثیری در تامین کمبود مسکن در کشور ندارد، افزود: نوسازی واحدهای فرسوده به تولید مسکن جدید نمی انجامد زیرا مسکن انبوه تولید نخواهد شد از این رو انباشت تقاضا همچنان پابرجاست.

.

وی ادامه داد: شاید در خلال نوسازی بافت فرسوده تعداد قلیلی واحد مسکونی بیشتر تولید شود اما این تعداد به اندازه ای کم است که توان پاسخگویی به انباشت تقاضا در حوزه مسکن را ندارد.

مردم به نوسازی بافت فرسوده و برنامه دولت در این راستا خوشبین نیستند

خسته بند با تاکید بر اینکه مردم به نوسازی بافت فرسوده و برنامه دولت در این راستا خوشبین نیستند، گفت: متاسفانه در گذشته تخفیف های 10 درصدی برای نوسازی این نوع بافت ها در نظر گرفته شده بود اما به علت عدم همکاری دولت این میزان تخفیف ها نیز از مردم اخذ شده و در این بین شکایت های بسیاری صورت گرفت.

.

وی ادامه داد: دولت برای توفیق در نوسازی بافت فرسوده باید ابتدا اعتماد سازی کرده تا مردم در این موضوع مشارکت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به دغدغه بخش خصوصی و سرمایه گذاران در خصوص آینده نوسازی بافت فرسوده، افزود: عدم اعتماد نسبت به آینده این طرح و متحمل شدن خسارت از سوی بخش خصوصی عامل مهمی است که ترس از ورود به این حوزه را در این بخش ایجاد کرده از این رو دولت باید با حمایت ها و در نظر گرفتن مشوق های مناسب این موضوع را رفع کند.

.

دولت تبلیغات خوبی در راستای نوسازی بافت فرسوده داشته است

خسته بند با بیان اینکه شهرداری ها نیز وظیفه مهمی در تسهیل نوسازی بافت فرسوده بر عهده دارد، گفت: ارایه تخفیف های مناسب در صدور پروانه های ساختمانی در این بافت ها و جلوگیری از سنگ اندازی ها از مواردی است که شهرداری برای تسهیل این امر باید در دستور کار قرار دهد.

ارایه تخفیف های مناسب در صدور پروانه های ساختمانی برای تسهیل در نوسازی بافت فرسوده لازم است وی با تاکید بر اینکه دولت تبلیغات خوبی در راستای نوسازی بافت فرسوده داشته است، افزود: متاسفانه حرکت های عملی خوبی در راستای تسریع در نوسازی بافت فرسوده صورت نگرفته که در این رستا دولت باید پیشتاز شود.

.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تضمین منابع آورده بخش خصوصی در حوزه نوسازی بافت فرسوده از سوی دولت یکی از مهم ترین اقداماتی است که به جلب اعتماد این بخش و حضور در بافت فرسوده منجر می شود.

.

حفظ اصالت تاریخی بنا لازمه ورود به نوسازی بافت ها

منبع : سازه نیوز

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی