مبل کلاسیک راحتی، چگونه بهترین رنگ و طرح را انتخاب کنیم؟! - سازه برتر



مبل کلاسیک راحتی، چگونه بهترین رنگ و طرح را انتخاب کنیم

مبل کلاسیک راحتی، چگونه بهترین رنگ و طرح را انتخاب کنیم؟!

همیشه برای انتخاب مبلمان، در مرحله اول مدل یا سبک آن را انتخاب می کنیم و در مرحله دوم به سراغ رنگ و طرح پارچه می رویم. شاید تصمیم گیری در مرحله اول با توجه به ابعاد خانه، فضایی که مبلمان در آن قرار می گیرد و به طور کلی بررسی نیازمان از مبل، به آسانی انجام شده و مبلمان مورد نظرمان را انتخاب نماییم. اما مرحله چالش برانگیز، مرحله دوم است، یعنی انتخاب رنگ و طرح پارچه! می خواهم به شما بگویم که آیا انتخاب رنگ صرفا محدود به هماهنگی و ایجاد هارمونی با دکوراسیون کلی خانه است و یا اصول دیگری نیز در این انتخاب دخیل هستند؟

.

رنگ های روشن

از نظر طراحان و مشاوران مبلمان آترین، برای انتخاب رنگ در درجه اول باید به سبک خود مبلمان توجه داشته باشید و سپس در قدم بعدی به هماهنگی رنگ با دکوراسیون و فضای اطراف آن دقت کنید. برای این کار بهتر است که ابتدا مشخص کنید که سبک مبلمان شما چیست. کلاسیک مدنظرتان است یا مبل راحتی. در انتخاب رنگ برای مبلمان راحتی، به دلیل یکدست بودن بدنه مبل، دستتان برای انتخاب رنگ باز است. اما در مبلمان کلاسیک بهتر است به رنگ بدنه توجه داشته باشید. رنگ های روشن با بدنه چوبی سفید به خوبی هماهنگ می شوند اما در مورد بدنه های چوبی تیره تر در انتخاب نوع رنگ روشن کمی حوصله به خرج دهید.

.

رنگ های تیره

معمولا در انتخاب رنگ تیره باید به دو اصل مهم در خانه خود توجه کنید: یکی ابعاد فضایی که مبلمان در آن قرار می گیرد و دیگری میزان نوری که آن فضا را روشن می کند. اگر سالن شما کوچک و یا تاریک است این رنگ ها اصلا توصیه نمی شوند. معمولا این رنگ ها برای هماهنگی با سبک مبلمان، محدودیتی در انتخاب به وجود نمی آورند اما در مورد مبلمان کلاسیک که رنگ چوب بدنه طلایی رنگ است باید دقت کافی را داشته باشید.

.

رنگ های خنثی

اگر تمایل دارید هر چند وقت یک بار در دکوراسیون منزلتان تغییر ایجاد کنید، مشاوران مبلمان آترین پارچه های تک رنگ و رنگ های خنثی (مثل بژ، خاکستری و کرم) را برای مبلمان به شما پیشنهاد می کنند. به دلیل این که رنگ های خنثی همیشه به روز هستند، دیرتر قدیمی می شوند و هم نشینی مناسبی با رنگ های دیگر دارند. در این حالت شما می توانید برای ایجاد تغییر یک رنگ خاص و جذاب را انتخاب کنید و تنها لوازم کم هزینه تر مثل روکش کوسن و آباژور، تابلوها، رومیزی، گلدان و عناصر تزئینی دیگر را عوض کنید. همچنین این رنگ ها در هم نشینی با انواع سبک های مبلمان امتیاز ویژه ای دارند.

.

پارچه ساده و طرح دار

پارچه های ساده همیشه در هماهنگی و ترکیب با سایر رنگ ها و سبک ها کم ترین مشکل را دارند، اما به طور کلی اگر مبلمان کلاسیک شما دارای بدنه چوبی پرکار و تزیینات زیاد است این پارچه ها مناسب تر هستند. بهترین ایده برای انتخاب پارچه، ترکیب دو نوع ساده و طرح دار است زیرا لایه های بیش تری از راحتی، جذابیت و زیبایی را وارد فضای شما می کند. بهتر است برای مبلمان کلاسیک از طرح و بافت ظریف و کوچک استفاده نمایید.

.

مبل کلاسیک راحتی، چگونه بهترین رنگ و طرح را انتخاب کنیم؟!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی