انواع چراغ سقفی، نورپردازی ظریف برای هر سبکی که دارید! - سازه برتر



انواع چراغ سقفی، نورپردازی ظریف برای هر سبکی که دارید

انواع چراغ سقفی، نورپردازی ظریف برای هر سبکی که دارید!

نورپردازی از مباحث بسیار مهم و البته گسترده در دکوراسیون و طراحی داخلی است که تاکنون نیز با مطالب گوناگون در موردش صحبت کردیم. اما به همان اندازه که در صنعت دکوارسیون تغییر و تحول به وجود آمده نورپردازی نیز مسثتنا نبوده و ناظر تغییراتی شگرف و البته جذاب بوده است. یکی از این تغییرات نوع طراحی و مدل منبع نوری است که به شکل های مدرن تر و حتی هوشمند ارائه می شوند. صحبت من در این مطلب در مورد نوعی خاص و پر مخاطب چراغ های سقفی است که با معرفی نمونه های مختلف به آن می پردازم.

.

چراغ های سقفی LED

همه ما با انواع چراغ های LED، نسل جدید روشنایی ها آشنایی داریم اما شاید با نمونه های جدید آن و کارآیی متفاوتی که دارد بیگانه باشیم. چراغ های سقفی توکار و روکار در همین دسته قرار می گیرند که در ادامه آن ها را معرفی می کنم.

.

چراغ های توکار

کاربرد این چراغ ها در سقف عملکرد و زیبایی را درکنار هم برای شما به وجود می آورد. اگر پیش تر از انواع آویزها و لوسترها برای نورپردازی سقف استفاده می کردید در دو حالت می توانید این چراغ ها را جایگزین. یک حالت زمانی است که سقف شما ارتفاع کوتاهی دارد و به دلیل بحث های ارگونومی و رعایت حداقل ارتفاع امکان نصب لوسترها و آویزها را ندارید. حالت دوم در مواقعی به وجود می آید که شما نیاز به یک نورپردازی عمومی و کلی برای سقف خود دارید در حالی که لوسترها نورپردازی تاکیدی برای یک محدوده خاص را تعریف می کنند.

.

این چراغ ها در انواع مربع و گرد ارائه می شوند که در تمام فضاهای اداری، تجاری و مسکونی قابل استفاده هستند. علت نام گذاری آن ها این است که منبع نوری کاملا در سف قرار گرفته و هیچ قسمتی از آن دیده نمی شود. این امر باعث شده که شما بتوانید در اکثر سبک های دکوراسیونی از آن ها بهره ببرید. مانند بعضی از تصاویر بالا می توانید مشاهده کنید که نصب آن ها یک نورپردازی خطی و شیک را به شما ارائه می دهند. نورهای مخفی زیر کابینت ار پرکاربردترین مصارف این چراغ ها در منازل است.

.

این گروه هانند همان گروه قبلی است با این تفاوت که منبع نور روی سطح سقف قرار گرفته و قابل دیدن است. با قرار گرفتن منبع نور بر روی سقف و در نتیجه پایین تر آمدن آن میزان نور تابشی نیز می تواند بیش تر باشد. این ویژگی باعث می شود که شما تنوع زیادی از طرح ها و مدل را نسبت به گروه قبلی داشته باشید اما شاید نتوانید در همه سبک ها از آن بهره ببرید و باید با دقت بیش تری آن را انتخاب نمایید. از مزیت های دیگر چراغ های سقفی روکار این است که نورپردازی کلی و یک نواختی را در فضا به وجود می آورد.

.

مانند نمونه های بالا، این گروه در اکثر فضاها مانند آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی کارآیی خواهند داشت. چراغ های سقفی روکار در انواع نورهای آفتابی، مهتابی و همچنین انواع هوشمند و قابل کنترل ارائه می شوند که شما متناسب با فضای خود از آن بهره می برید. به طور کلی جدای سبک دکوراسیونی مدرن، کلاسیک و ... که دارید این چراغ ها فضا را امروزی تر و خاص تر نشان می دهند.

.

انواع چراغ سقفی، نورپردازی ظریف برای هر سبکی که دارید!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی