دکوراسیون مغازه ، از ایده تا اجرا - سازه برتر



دکوراسیون مغازه ، از ایده تا اجرا

در این پست از سازه برتر مقاله "دکوراسیون مغازه ، از ایده تا اجرا" را آماده کرده ایم. این مقاله توسط دوست عزیزمان مهندس "حمید امامی" برای ما ارسال شده و امیدواریم برای شما مفید باشد.

 

دکوراسیون داخلی,دکوراسیون مغازه,اجرای دکوراسیون داخلی,اجرای دکوراسیون مغازه,دکوراسیون فروشگاه,اجرای دکوراسیون فروشگاه,طراحی دکوراسیون داخلی,طراحی دکوراسیون مغازه,طراحی دکوراسیون فروشگاه,تغییر دکوراسیون,تغییر دکوراسیون مغازه,تغییر دکوراسیون فروشگاه,

 

تغییرات در دکوراسیون مغازه برای جذب مشتریان بیشتر امری بی بدیل است. شاید برای شروع این تغییرات کمی اطلاعات همانند این که یک دکور مغازه چه قدر هزینه دارد؟ چه قدر زمان می کشد تا دکوراسیون مغازه آماده شود؟ چه نوع طرحی مناسب فضای داد و ستد شما است؟ و … نیاز داشته باشید. برای انجام دکوراسیون مغازه نیاز به علم و تجربه در کنار یکدیگر است. علم به تنهایی فقط فضایی زیبا به وجود خواهد آورد و غیر کاربردی و دکوراسیون تجربی بیشتر بر روی استفاده بهینه از فضا تمر کز دارد و نه زیبایی.

برای داشتن یک دکور مناسب برای مغازه و فروشگاه، ابتدا می بایست فضای موجود با توجه به نوع کاربرد فروشگاه طراحی شود. در طراحی داخلی مغازه ، ابتدا پلان موجود در نظر گرفته می شود، و با توجه به اطلاعات اولیه در مورد تعداد و تنوع محصولات ، میزان نور مورد نیاز و تعداد مشتریان و … فاز اول طراحی آغاز می شود. طراحی داخلی مغازه ایده آل می بایست هم زیبایی و هم کاربرد یک دکور خوب را در نظر بگیرد.

طراحی دکوراسیون مغازه کمی با طراحی دیگر فضاها همانند اداری و مسکونی متفاوت است. شما باید علاوه بر نیازهای صاحب مغازه ، نیازهای مشتریان را نیز در نظر بگیرید. نور پردازی باید به گونه ای باشد که جلوه خاصی به محصولات بدهد، فضا باید راحتی مشتریان را بوجود آورد. حتما طراح باید تجربه و شناخت کافی نسبت به فضاهای تجاری را داشته باشد.  طراح باید دسترسی به ویترین برای نظافت راحت ا در نظر بگیرد، فضای ورود و خروج را به گونه ای طراحی کند که مشکلی برای ورود و خروج افراد به وجود نیاید و … موارد بسیار دیگری که یک طرح را با طرح دیگر متمایز می کند.

هزینه دکوراسیون مغازه بر اساس نوع طراحی برآورد می شود، این بدین معناست که ابتدا باید فاز طراحی به صورت کامل انجام شود سپس می توان به صورت ریز به ریز برآورد های لازم را انجام داد. هزینه نهایی متشکل از کف مغازه، سقف، نورپردازی، نوع چوب طبقات، شیشه ها، یراق آلات، و برند تمامی اجناس در نظر گرفته شده، می شود.

زمان اجرای دکوراسیون مغازه نیز ارتباط مستقیمی با نوع طراحی آن دارد. در تغییر دکوراسیون نمی توان مدت زیادی مغازه را تعطیل نمود، به همین خاطر قبل از شروع، حتما با یک طراح و مجری خوب مشاوره کنید. شما می توانید با روش های مختلفی ای تغییرات را مدیریت کنید تا در کمترین زمان ممکن دکوراسیون مغازه شما انجام شود.

در انتخاب متریال ها حتما دقت کنید، دکوراسیون مغازه چیزی نیست که بتوان هر ساله انجام داد، بنابراین از متریال هایی استفاده کنید که علاوه بر زیبایی طول عمر مناسبی هم داشته باشند.

منبع: طراحی داخلی دکودات



  1. معماری اداری به همراه طراحی

    دانلود کتاب معماری اداری به همراه طراحی http://booktolearn.com/?p=1708