ساخت آبنمای سنگی، آبشار در حیاط به همین راحتی و ارزانی! - سازه برتر



ساخت آبنمای سنگی، آبشار در حیاط به همین راحتی و ارزانی

ساخت آبنمای سنگی، آبشار در حیاط به همین راحتی و ارزانی!

برای ساخت آبنمای سنگی یا آبشار در حیاط یا محوطه شما باید روی دو ساختار متمرکز شوید: استخری که آب درون آن می ریزد و خود آبشار. ساخت خود آبشار اغلب سخت تر است اما در این مطلب به شما نشان می دهیم که چگونه آن را به گونه ای طراحی کنید که نه تنها ساده بلکه ارزان هم باشد

.

اندازه و ارتفاع مناسب آبنمای سنگی برای حیاط

آبشار ها در فضای باز می‌توانند به هر شکل و در هر اندازه ساخته شوند اما اینکه محوطه و حیاط شما چه اندازه است در ساخت آبشار تاثیر بسیاری دارد. آبشار در محوطه به یک نقطه کانونی تبدیل می‌شود؛ پس بهتر است برای زیبای بیشتر به اندازه و ارتفاع مناسب برای ساخت آبشار در حیاط خود دست پیدا کنید. برای محوطه ها و حیاط های کوچک، ساخت آبشارهای کوچک تر، با ارتفاع کمتری را توصیه می‌کنیم. چرا که صدای ملایم آب در فضاهای کوچک، دلنشین تر از صدای آبشار های بزرگ است. هرچه ارتفاع بیشتر باشد؛ حوضچه زیر آبشار باید بزرگ تر و عمیق تر باشد به همان نسبت مصالح بیش تری هم برای ساخت نیازتان می شود و این یعنی هرینه بیش تر!

.

وسایل مورد نیاز برای ساخت آبشار در حیاط و محوطه

اصلی ترین وسایل سخت افزاری برای ساخت آبنمای سنگی در حیاط استفاده از لوله، پمپ آب و چاه فاضلاب می باشد. بهتر است حوضچه آبریز آبشار را به مسیر فاضلاب هم وصل کنید تا در صورت نیاز راحت تر تمیزش بکنید.

سنگ: بهترین مصالحی که می توانید رایگان در اختیار داشته باشید، سنگ است. به طبیعت بروید و سنگ با اندازه و رنگ های مختلف جمع کنید. پمپ شناور: یک پمپ شناور آب کوچک با قدرت ۱۲ گیاهرتز برای حوضچه آب آبشار کوچکتان کافیست. این پمپ می تواند دوازده گالن آب را در یک ساعت به چرخش درآورد. لوله آب: برای یک پمپ آب ۱۲ گیگا هرتزی لوله آب با قطر ۳ تا ۴ سانتی متر مناسب است. بند چرمی یا پلاستیکی: برای بستن و تثبیت سنگ ها روی هم دیگر بیل شن و ماسه

.

۱- ساخت حوضچه آبریز آبنما

قبل از اینکه با بیل خود شروع به کندن زمین بکنید، بهتر است علف های هرز را بکنید و شکل فرضی خود را روی زمین با یک تکه چوب بکشید. سپس شروع به گود کردن حوضچه آبریز بکنید. سعی کنید یک عمق مناسب به آن بدهید اما اگر احساس کردید زیادی عمیق شده بهتر است با استفاده از شن کمی حوضچه را پر کنید تا ساختار حوضچه آبشار را اصلاح کنید. برای جلوگیری از حل شدن خاک در آب بهتر است کف و دیواره های حوضچه را با سنگ، سیمان یا کاشی بپوشانید.

.

۲- ساخت آبشار سنگی برای حیاط

نگاهی به سنگ هایی که جمع آوری کرده اید بیندازید. سنگ هایتان را به سه دسته تقسیم کنید: دسته اول: سنگ های آبریز

سنگ های آبریز سنگ هایی هستند که مستقیما آب را هدایت کرده و به درون حوضچه می ریزند. به همین علت باید مسطح باشند و لبه های تیز تری داشته باشند.

دسته دوم: سنگ های تزیینی

شما باید سنگ ها را مطابق با شکل و طرحی که برای آبشار در نظر گرفتید بچینید و با بند های چرمی ببندید. برای پوشاندن بندهای چرمی باید از سنگ های کوچک تر و خاص تر استفاده کنید. قبل از چیدن سنگ ها باید پمپ و لوله آب را جا گذاری کنید. بهتر است در این زمینه از اهالی فن چیدانه راهنمایی بخواهید:

.

ساخت ویلا و محوطه سازی شرکت بارش سبز معماری منظر نگین آذین خانه دکور باغ گل فدک

دسته سوم: سایر سنگ ها

این ها همان سنگ هایی هستند که ساختار اصلی آبشار را تشکیل می دهند.

پس از جداسازی سنگ هایتان از هم می توانید به بهترین شکل آبشاری زیبا برای حیاطتان بسازید. باغتان سبز!

.

ساخت آبنمای سنگی، آبشار در حیاط به همین راحتی و ارزانی!

منبع : چیدانه

اخبار عمرانی

اخبار نظام مهندسی