نقشه های معماری شهرک مسکونی شماره 2 - سازه برتر



نقشه های معماری شهرک مسکونی

نقشه های معماری شهرک مسکونی شماره 2

شاید نتوان به صراحت گفت که مجتمع مسکونی عملکردی است که در شهرهای قرن بیستم پدید آمده است ،اما بدیهی است که تغییرات این عملکرد در قرن گذشته چنان بوده است که سبب پیدایش مفهومی جدید و متفاوت در عرصه عملکرد های معماری شده است. بی شک کیفیت زندگی در مجموعه هایی عظیم ،پر جمعیت و یکنواخت نه تنها برای مردمان مشرق زمین (که به خانه هایی با حیاط های مرکزی ،ایوان های وسیع و فضاهای پر نور عادت داشته اند)بلکه برای ساکنین تمامی شهرهایی که برای اولین با ر در این مجموعه ها سکنی گزید ه اند، همراه با احساس غربت بوده است.

. مجموعه هایی که زاییده زیستن در شهرهای قرن بیستمی است و اساسا تصور چنین مجموعه هایی پیش از افزایش سریع جمعیت،انقلاب صنعتی،مهاجرت روستاییان به شهرها افزایش قیمت زمین و مسکن،تولیدات انبوه و پیش ساختگی بسیار دور از ذهن بوده است.مجموعه هایی که پس از جنگ جهانی و خصوصا در دهه های میانی قرن بیستم (دوران بازسازی پس از جنگ جهانی دوم) زیستن در آنها اجتناب ناپذیر بوده است.

. به همین دلیل آنچه امروزه ملاک برتری طراحی مجتمعی در مقایسه با مجتمع های دیگر محسوب می شود ،جیزی نیست جز میزان موفقیت هر طرح برای کاستن این احساس غربت و افزایش احساس تملک و باز گرداندن هویت و شخصیت فردی هر واحد مسکونی. تاریخچه ساخت مجتمع های مسکونی در قرن گذشته را می توان در چند دوره زمانی تقسیم بندی نمود. هر چند که هیچ مرز مشخصی میان این دوره ها نمیتوان یافت و شاید این تقسیم بندی بسیار کلی و غیر اصولی باشد.

. دوره اول (1910 تا 1940) : دهه های نخستین قرن بیستم و پیدایش اولین نمونه های مجتمع های مسکونی. دوره دوم (1940 تا 1970) :دورا ن بازسازیهای پس از جنگ جهانی دوم و رسمیت یافتن مفهوم مجتمع های مسکونی توسط معماران نهضت معماری مدرن که همزمان بوده است با دستیابی به تکنولوژی پیش ساختکی و تولیدات انبوه در امر مسکن و ساخت اولین مجتمع های مسکونی در کشورهای شرقی.

. دوره سوم (1970 به بعد) :دوران بازنگری و تغییر دیدگاه های صرفا عملکردی معماران نهضت معماری مدرن که همزمان بوده است با رشد سریع جمعیت،کمبود مسکن و رواج ساخت و ساز مجتمع های مسکونی در شهر ها و هومه های شهری کشورهای شرقی و ورود مفاهیمی چون معماری پایدار ،استفاده بهینه از انرژی و فرم ها و فضاهای انعطاف پذیر در عرصه معماری.

. بی شک در فاصله سالهای 1870 تا 1900 نیز نمونه های بسیاری از ساختمانهای مسکونی چن طبقه را می توان یافت که بدنه های شهری شهرهای قدیمی اروپا همچون برلین و آمستردام را شکل میدادند،اما به دلیل تعداد کم آپارتمان های هر ساختمان و منفرد بودن آنها به لحاظ مدیریت و خدمات ،این ونه از مساکن اجتماعی در دسته بندی مجتمع های مسکونی جای نگرفته اند. عدم وجود تعریفی مشخص از مقیاس و اندازه این عملکرد در ایران سبب شده است تا این واژه به طیف وسیعی از ساختمان های مسکونی ،اعم از آپارتمان های چند واحدی تا شهرک های چندین هزار واحدی ،نسبت داده شود.

دراین مطلب از سازه برتر نقشه های معماری شهرک مسکونی شماره  2 را برای دانلود قرار داده ایم.

.

 />    <a href=نقشه های معماری شهرک مسکونی شماره 2

 />  رمز فایل فشرده: <a title=www.saze20.ir

 /><a href=برای دانلود این فایل مشکل دارید؟ برای مشاهده آموزش دانلود از سازه برتر کلیک کنید.

 /><strong>حجم فایل در حالت فشرده:</strong>  152 KB</span></p>
<p style=عنوان:

نقشه های معماری شهرک مسکونی شماره 2

————————————————————

مجموعه پلان های ویلایی

این مجموعه شامل بیش از ۲۶ نمونه پلان ویلایی می باشد که قابل اجرا با برنامه اتوکد می باشد. از ویژگی های شاخص این مجموعه ، جمع آوری نقشه های ویلایی در ابعاد مختلف و تنوع طراحی پلان ها بصورت یک طبقه و دوبلکس می باشد. پلان های ویلایی این مجموعه دارای قابلیت اجرا در کلیه نقاط کشور می باشد و با معماری بومی ایران سازگاری دارد.

برای دریافت این مجموعه اینجا کلیک کنید.

————————————————————

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مشاهده کنید:

————————————————————